



Mercedes-Benz CLS: eleganca kupejevske limuzine v tretje.
Ko je prišla leta 2005 na trg prva generacija modela CLS, je predstavljala nekaj novega: vmesno pot med klasično limuzino in kupejem. Do danes sta dve generaciji prepričali 375 tisoč kupcev v 180 državah, nova (3.) generacija pa je že na našem trgu in sicer za od 78.930 evrov.
Oblika – tako silhueta kot nežnost in skladnost oblin – ostaja tudi v tretje zvesta prvotni ideji, je pa zdaj CLS, ki je v dolžino zrasel za 51 milimetrov (v medosju za 26), na voljo tudi s 5 sedeži. Zunanjost prinaša tudi nekoliko drugačen prednji del – tu je zgornji del motorne maske potegnjen opazno bolj naprej kot spodnji (tako imenovan ‘shark nose’ oz. nos morskega psa).
Kokpit je zmes dveh: razreda E (armaturna plošča z dvema 12,3-palčnima zaslonoma ter z digitalnimi merilniki na levem) in razreda S (volanski obroč). Novost so reže za zračenje v obliki vstopnega dela turbine, ki svetijo v rdeči ali modri barvi, odvisno od tega, ali klimatska naprava notranjost ogreva ali ohlaja. In ko gre ravno za ambientalno osvetlitev – ta je v CLS na voljo v 64 barvnih odtenkih.
Novi razred S je daroval tudi vse varnostne asistenčne sisteme, ki med drugim omogočajo samovoznost vozila – seveda pod pogojem, da je cesta ustrezno označena, da voznik vsakih 30 sekund vsaj za hip poprime za volanski obroč in da hitrost ni večja od 210 kilometrov na uro. Pri tem pred ovinki CLS na podlagi podatkov navigacijske naprave tudi sam ustrezno zavira, med 80 in 180 kilometri na uro pa ob vklopljenem smerniku sam zamenja prometni pas (prehitevanje).
Tudi (še vedno novi) motorji so iz razreda S – vrstni 6-valjniki s prisilnim polnjenjem, kjer je bencinski opremljen še z mikrohibridno tehniko na 48-voltnem omrežju. Za zdaj so v ceniku tri različice: dve dizelski (350 d, 210 kW, in 400 d, 250 kW), kjer je cena za prvo navedena v uvodu, in ena bencinska (450, 270 + 16 kW), ki stane 84.230 evrov. Tej se bo v kratkem pridružila še različica 53 AMG (320 + 16 kW), vse omenjene pa imajo 9-stopenjski menjalnik in 4-kolesen pogon 4Matic. Že maja bodo ponudili cenejše izvedbe s 4-valjnimi motorji ter z 2-kolesnim pogonom.
V 14 letih smo Slovenci pokupili 151 teh Benzov, od tega jih je bilo 10 v različici Shooting Brake, letos pa naj bi jih prodali okoli 30.◄
Foto: VK