Hyundai i30 N: izkušnja ali skušnjava Hyundai i30 N: izkušnja ali skušnjava
Med športnimi avtomobili, ki so v zadnjem času prišli na naš trg, veliko pozornosti vzbuja prav Hyundaiev i30 N. Nič čudnega: videz, tehnika in... Hyundai i30 N: izkušnja ali skušnjava

Hyundai i30 N: pravi športnik za domačo rabo.

Med športnimi avtomobili, ki so v zadnjem času prišli na naš trg, veliko pozornosti vzbuja prav Hyundaiev i30 N. Nič čudnega: videz, tehnika in cena: za 28 tisočakov dobi kupec v roke 184 kilovatov za slabo tono in pol mase.

Na kratko smo na Centru varne vožnje AMZS (Vransko) preskusili močnejšo različico (202 kW), ki ima vse: 353 Njutonmetrov (z ‘overboostom’ pa celo 378 Nm) za pospešek 6,1 sekunde z mesta do 100, elektronski nadzor za hiter štrat (‘Launch Control’), izboljšan ročni menjalnik z odličnimi (kratkimi in natančnimi) gibi ročice, zmogljive zavore s skrbnim hlajenjem in s funkcijo ‘pre-fill’ (sistem, ki skrbi, da so zavorne ploščice vedno blizu kolutov), samodejni dvig vrtljajev pri pretikanju navzdol, pet načinov vozne dinamike (Normal, Eco, Sport, N-mode in ‘custom’), v podrobnostih dovršeno aerodinamiko in izboljšano prednjo premo, ki vključuje tudi večja kolesna ležaja.

  • 2018-05-11 09.30.07c
  • 2018-05-11 10.50.10aw
  • 1VK_9058sha
  • _R5A1555
  • All-New Hyundai i30 N (16)
  • All-New Hyundai i30 N (21)
  • All-New Hyundai i30 N (10)c
  • All-New Hyundai i30 N (22)
  • _R5A9781
  • All-New Hyundai i30 N (77)
  • All-New Hyundai i30 N (25)
  • All-New Hyundai i30 N (27)
  • All-New Hyundai i30 N (76)
  • 2018-05-11 10.41.00a
  • All-New Hyundai i30 N (71)

Karoserija je na več mestih dodatno ojačana, gume so 18- (MIchelin Pilot Sport) ali 19-palčne (Pirelli P Zero), stabilizacijski sistem ESC ima tri prednastavitve (običajna, Sport in izključen), diferencial je samozaporen na račun dodatne večploščne sklopke, blažilniki so elektronsko nadzorovani in izpuh je v načinu N-mode športno glasnejši, kar vključuje tudi značilno dirkaško pokanje ob spuščenem plinu pri visokih vrtljajih. Voznik nekaj naštetega izbira z dvema dodatnima gumboma na volanskem obroču, osrednji zaslon pa zna pokazati (tudi) vzdolžne ter prečne pospeške oziroma pojemke, čas kroga, nadtlak polnjenja valjev in trenutna navor ter moč.

Pri vsem tem ni težko verjeti, da je vožnja i30 N uživaška: tako zaradi zmogljivosti kot zaradi prijetnega, a še vedno zmernega športnega zvoka. In pri tem se zdi i30 N tudi lahkotno nadzorljiv, pa vseeno in hkrati adrenalinski.◄

Foto: VK, Hyundai