Honda HR-V: na slovenskem trgu Honda HR-V: na slovenskem trgu
Zgodba o Hondi HR-V se je začela leta 1997 s konceptom J-WJ, kateremu je oblikovno prva generacija leto kasneje v veliki meri sledila, dobro... Honda HR-V: na slovenskem trgu

Honda HR-V: svež, prepoznaven, prikupen videz, a dokaj velik (11,3 m) rajdni krog.

Zgodba o Hondi HR-V se je začela leta 1997 s konceptom J-WJ, kateremu je oblikovno prva generacija leto kasneje v veliki meri sledila, dobro pa smo jo poznali tudi pri nas. Druga je sledila leta 2013 po kar 7-letnem premoru, tretja, predstavljena lani, pa je od nedavnega naprodaj tudi pri nas za najmanj 30.010 evrov.

Videz tretje generacije je močan odklon od prejšnje in od večine avtomobilov nasploh in takšen vsekakor zasluži pozornost. Razmeroma dolg in skoraj vodoraven motorni pokrov se konča v skoraj navpičen prednji del, ki ga obvladujejo motorna maska v barvi karoserije in ozka žarometa (LED) prikupno-jeznega pogleda.

  • 5VK_6087a
  • 5VK_6102a
  • 5VK_6095a
  • 5VK_6099a
  • 5VK_6100a
  • 5VK_6091a
  • 5VK_6096a
  • 5VK_6092
  • 5VK_6075ab
  • 5VK_6070
  • 5VK_6074
  • 5VK_6083a
  • 5VK_6082a
  • 5VK_6079a
  • 5VK_6080

Nikakršnih posebnih slogovnih dodatkov ni na zunanjosti, kar ji je šteti v plus. Bok skriva drugi par vrat z ozkimi špranjami in z na že dolgo poznan način skritih vratnih kljuk. Tudi zadek je prepoznaven – s položnejšim zgornjim delom s šipo v vratih, (spet) s skoraj navpičnim spodnjim delom ter s podnevi in ponoči prepoznavnim svetlobnim podpisom.

Mere se v primerjavi z drugo generacijo niso dosti spremenile: medosje sploh nič, dolžina manj kot centimeter (več), širina skoraj dva centimetra (več) in višina dobra dva centimetra (manj). Zanimivo pri tem je, da je nižja navkljub za centimeter večji oddaljenosti od tal. Konkretno meri 4,34 metra v dolžino, 1,79 metra v širino in 1,58 metra v višino.

Pri Hondi pravijo, da voznik v njej za centimeter višje sedi in da je na zadnji klopi več prostora za noge. Ko gre za tehniko, je jasno, da so merilniki (sicer nekoliko pusti, a odlično pregledni) digitalni, zaslonu infozabavnega sistema so dodelili višji položaj, izpopolnjen in odzivnejši operacijski sistem, preprostejše menije in (tudi) slovenski jezik, splošnim trendom navkljub pa so se k sreči odločili za precej stikal po starem, torej mehanskih.

Zračenje naj bi bilo nekaj posebnega – omogočalo naj bi namreč tudi učinek naravnega vetrca. Zadnja klop ohranja tradicionalne čarobne sedeže (‘magic seats’), ki se lahko na več načinov zložijo, med drugim tudi tako, da ponudijo celotno višino notranjosti za prednjima sedežema. Prtljažnik je pri vsem tem nekoliko izgubil in sicer kar 166 (osnovnih) litrov. Zdaj meri 304 litre, v celoti povečan pa 1.274, kar je 182 litrov manj kot pri prejšnji generaciji.

Evropi je namenjen en sam pogon in sicer hibridni e:HEV. Sestavljen je iz bencinskega motorja, ki deluje po Atkinsonovem načelu (podaljšana ekspanzija za boljši izkoristek), ki zmore 79 kilovatov in ki je namenjen le polnjenju pogonske baterije. Pri takšnem, zaporednem hibridu namreč avtomobil vselej žene le elektromotor, ki zmore v HR-V 96 kilovatov in 253 Njutonmetrov. Pogon je (le) na prednji kolesi.

Pri tehniki ni odveč omeniti do devet asistenčnih sistemov (ADAS v splošnem, pri tej znamki pa Honda Sensing), pri vsem naštetem pa tudi presenetljivo odločitev, da HR-V opremijo s sistemom za nadzorovano (majhno) hitrost pri vožnji navzdol (HDC), ki deluje med 3 in 20 kilometri na uro in ki je v splošnem na voljo pri bolj ali manj terenskih avtomobilih. Pohvalno.

En sam pogon in trije osnovni paketi opreme dajo v ceniku tri različice 1.5 i-MMD. Spet pohvalno je, da že osnovni paket Elegance ponudi skoraj vse, stane pa najmanj 30.010 evrov, kamor so všteti tudi prevoz in priprava vozila (220 €) ter najcenejša barva (400 €). Za 2.400 evrov je dražji drugi paket Advance, še nadaljnjih 2.200 pa Advance Style – ta prinese tudi prijetno barvno kombinacijo (svetlo sivo usnje, črna tkanina, oranžna dekoracija) notranjosti kot na fotografiji. Kdor bo HR-V kupil z njihovim financiranjem, bo deležen dodatnih ugodnosti: za poldrugi tisočak nižjo ceno ter podaljšano splošno jamstvo (5 let) ter na baterijo (8 let) za en evro.

Pri slovenskem zastopniku načrtujejo prodajo 100 HR-V v tem letu. Avtomobili so na zalogi, na posebej naročene pa bo treba čakati koli pol leta.◄

Foto: VK