Frankfurt 2015: Jaguar F-Pace Frankfurt 2015: Jaguar F-Pace
Bilo je zapisano prevečkrat jasno in eksplicitno, da bi šlo lahko mimo: pri Jaguarju trdijo, da je njihov novi F-Pace najbolj športno dinamičen avtomobil... Frankfurt 2015: Jaguar F-Pace
Jaguar F-Pace: križanec, ki se je razvil iz konceptnega C-X17, predstavljenega na istem salonu pred dvema letoma..

Jaguar F-Pace: križanec, ki se je razvil iz konceptnega C-X17, predstavljenega na istem salonu pred dvema letoma..

Bilo je zapisano prevečkrat jasno in eksplicitno, da bi šlo lahko mimo: pri Jaguarju trdijo, da je njihov novi F-Pace najbolj športno dinamičen avtomobil med sebi podobnimi. Tekmecev ni malo tudi v tem (cenovnem) razredu in večina trdi podobno.

Omenjene tekmece je treba iskati med križanci prestižnih znamk. Pri Jaguarju namreč pravijo, da je F-Pace križanec, saj športne terence (SUV) ponuja Land Rover iz iste hiše; s tem so Britanci jasno nakazali mejo, do kod bo šel Jaguar in kje se bo začel Land Rover.

  • Jag_FPACE_LE_S_Urban_Image_140915_01_(116305)c
  • Jag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_11_(116299)c
  • Jag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_01_(116290)c
  • Jag_FPACE_RSport_Location_Image_140915_03_(116322)c
  • Jag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_06_(116291)c
  • Jag_FPACE_LE_S_Studio_Image_140915_01
  • Jag_FPACE_Portfolio_Studio_Image_140915_09
  • Jag_FPACE_Portfolio_Studio_Image_140915_05
  • Jag_FPACE_Portfolio_Studio_Image_140915_06
  • Jag_FPACE_Portfolio_Studio_Image_140915_10
  • Jag_FPACE_Portfolio_Studio_Image_140915_07
  • Jag_FPACE_Portfolio_Studio_Image_140915_13_(116353)
  • Jag_FPACE_Portfolio_Studio_Image_140915_12_(116352)
  • Jag_FPACE_Portfolio_Studio_Image_140915_11_(116351)
  • Jag_FPACE_Portfolio_Studio_Image_140915_04_(116345)
  • Jag_FPACE_Activity_Key_Tech_Image_140915_10_(116363)c
  • Jag_FPACE_Body_Shell_Tech_Image_140915_02_(116364)
  • Jag_FPACE_AWD_Tech_Image_140915_01_(116361)
  • Jag_FPACE_Monotube_Dampers_Tech_Image_140915_06

Za dinamiko je poskrbljeno z dveh strani. Prva so motorji oziroma celotni pogoni; za začetek so novincu namenili štiri motorje (s petimi močmi od 132 do 280 kilovatov oziroma od 180 do 380 ‘konj’), dva menjalnika (ročni in samodejni) ter dva pogona (zadnji in štirikolesni), pri čemer je pričakovano, da so predvsem motorji že poznani iz drugih Jaguarjev.

Z druge strani sta tehnična osnova (karoserija) in podvozje – na novo razvita zadnja prema z več vodili, prilagojena volan in prednja prema, lahka karoserija (80 odstotkov aluminija, pa tudi – poleg jekla – magnezij in plastika) in seveda uglasitev vseh naštetih elementov. Ne manjka tudi elektronskih pomagal, vključno s tistim, ki skrbi za najbolj smotrno prilagajanje 4-kolesnega pogona, ko je ta vgrajen.

Sicer pa je F-Pace zgrajen na malo manj kot 2,9 metra dolgem podvozju, nad katerim je 4,7 metra dolga karoserija s 650-litrskim prtljažnikom v zadku. Videz zunanjosti in kokpita sta pričakovana, prav tako tudi materiali in manufakturna izdelava. Morda še najbolj opazna novost sta zaslona – 12,3-palčni za volanskim obročem (merilniki, a tudi navigacija) in 10,2-palčen v sredini armaturne plošče. Med tehničnimi domislicami pa v oči bode Activity Key, vodoodporna zapestnica, s pomočjo katere lahko avtomobil zaklenete (s pravim ključem vred v njem) in se predate (denimo) vodnim športom.◄

Foto: Jaguar