Frankfurt 2013: Audi Nanuk Frankfurt 2013: Audi Nanuk
V Ženevi je bil na Ital Designovem razstavnem prostoru Volkswagen Parcour, v Frankfurtu je bil na Audijevem razstavnem prostoru Audi Nanuk. Oba koncepta, oba... Frankfurt 2013: Audi Nanuk

  • 1VK_8524
  • 1VK_8525
  • 1VK_8526

V Ženevi je bil na Ital Designovem razstavnem prostoru Volkswagen Parcour, v Frankfurtu je bil na Audijevem razstavnem prostoru Audi Nanuk. Oba koncepta, oba rdeča; različni znamki in imeni, a zelo podobno drobovje.

Kaj imata skupnega? Oba sta terenska športna kupeja velikih zmogljivosti, ki tipata na novo zastavljen avtomobilski razred. Pri obeh je v veliki meri avtomobil pomagal zasnovati (predvsem seveda oblikovati) Ital Design. Oba tudi slonita na podobnem okviru, čeravno se je Audi odločil za nekaj sprememb.

Prva je motor, ki tu ni bencinski V10 z Lamborghinijevimi geni, ampak Audijev dizelski V10, katerega 5 litrov prostornine zagotovi 1.000 Njutonmetrov navora – pri 400 kilovatih oziroma 544 »konjih«. Takšen bi do 100 pospešil v le 3,8 sekunde. TDI deluje pri 2.500 barih tlaka v skupnem vodu, zrak pa tlači dvojno puhalo. Dvosklopčni S Tronic s 7 prestavami seveda žene (prilagojen) pogon Quattro.

Druga bistvena razlika je v podvozju. To je pri Nanuku zračno s 7-centimetrskim razponom 3-stopenjske nastavitve višine od tal, potem pa je tu zadnja prema, ki premore aktivno krmiljenje zadnjih koles: do 9 stopinj v nasprotno smer kot prednji pri majhnih do srednjih hitrostih in do 2,5 stopinje v isto smer pri večjih hitrostih. V prvem primeru se medosna razdalja navidezno (glede na velikost obračalnega kroga) pomanjša za 100 milimetrov, v drugem pa poveča za 140 milimetrov.

Medosna razdalja sicer znaša dobre 2,7 metra, zunanje mere znašajo 4.541 krat 1.990 krat 1.337 milimetrov, kolesa pa so 22-palčna (zadaj kar 295/45!).

In medtem ko se bomo mi preprirali, ali je lepši Parcour ali Nanuk in podobno, bosta oba odromala v muzej kot unikatna koncepta. Če pa bosta dvignila dovolj prahu, se utegne takšen razred pojaviti vsaj pri eni (Lamborghini je že skorajda nared), če že ne pri več znamkah koncerna VAG.

Foto: VK