Italdesign Parcour: začetnik novega avtomobilskega razreda? Italdesign Parcour: začetnik novega avtomobilskega razreda?
  Parcour ne potrebuje prav posebej veliko argumentov, saj prepriča že z videzom. Kljub termu pa ne gre le za razkazovanje dizajnerskega znanja in... Italdesign Parcour: začetnik novega avtomobilskega razreda?
Italdesign Parcour: 4,53 metra dolg, 2,07 metra širok in v nastavitvi udobne vožnje 1,34 metra visok koncept superšpotnega pogona, dirkaškega podvozja in karoserijske zasnove ter zanimivega predloga novega avtomobilskega (pod)razreda.

Italdesign Parcour: 4,53 metra dolg, 2,07 metra širok in v nastavitvi udobne vožnje 1,34 metra visok koncept superšpotnega pogona, dirkaškega podvozja in karoserijske zasnove ter zanimivega predloga novega avtomobilskega (pod)razreda.

 

Parcour ne potrebuje prav posebej veliko argumentov, saj prepriča že z videzom. Kljub termu pa ne gre le za razkazovanje dizajnerskega znanja in domišljije, pač pa za čisto resen raziskovalni koncept nečesa, k čemur pogosto stremimo tako kupci kot proizvajalci avtomobilov.

Pri Italdesignu so se tokrat osredotočili na tiste vrste voznikov, katerim je v ospredju vožnja tako po cestah v mestu in izven njega kot po terenu, a ne le vožnja, pač pa športna vožnja. V ta namen so karoseriji z izjemno kratkima previsoma (terenski koti!) ter z dovršeno aerodinamiko (upor zraka, hlajenje mehanike) namenili posebno prilagodljivo podvozje. To posnema geometrijo, ki jo ima danes večina dirkalnikov (»push rod« ali prevedeno porivni drog), le da so v tem konceptu klasični drog zamenjali z vzmetno nogo (vzmet kot enota z blažilnikom). Parcour ima na vsakem kolesu po dve takšni vzmetni nogi. Pri vožnji po cestah so aktivne le štiri vzmetne noge (torej na vsakem kolesu p ena), na terenu pa se vklopijo še preostale štiri vzmetne noge, ki omogočijo manjšo togost podvozja. Poleg tega je tam še hidravličen sistem, ki je zmožen prilagajati višino podvozja v treh stopnjah in sicer za 210, 250 in 330 milimetrov oddaljenosti trebuha od tal. Na ta način je Parcour po njihovih besedah enako odličen pri vsakdanji vožnji, pri športni vožnji po cestah in pri vožnji po terenu.

Da bi ta potencial dodobra izkoristili, so jim pri Vredesteinu izdelali posebne gume (275 in 305/45) za velika, 22-palčna kolesa. Prilagoditvi različnim podlagam služi tudi elektronika, ki ji voznik nastavi eno od štirih stopenj (udobno, terensko, športno in zimsko), da bi se temu prilagodila podvozje in pogon. Ker je Italdesign že dobri dve leti v lasti Volkswagna, so seveda posegli po koncernski mehaniki, in ker praznuje Lamborghini 50 let obstoja, so kot poklon tej obletnici za osnovo vzeli njihov motor in 4-kolesni pogon.

To se seveda odraža v zmogljivostih, ki nemudoma spomnijo na stari Lambo LM002: pospešek do 100 v 3,6 sekunde in največ 320 kilometrov na uro. Nič čudnega, saj tehta Parcour le 1.550 kilogramov (karoserija je pretežno iz ogljikovih vlaken in aluminija), ki jih potiska 404-kilovatni (550-»konjski«) in 540-Njutonmetrski V10 s 5,2 litra prostornine. Motor je postavljen, tako kot pri Gallardu, vzdolžno zadaj sredinsko, med njim in kolesi pa je 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik.

V kokpitu sta le dva sedeža (postavljena zelo eden ob drugem in pomaknjena zelo nazaj), ki sta fiksna – pomični so volanski obroč in stopalke. Za sedežema je prostor za tri torbe, nekaj malega prostora pa je še pod prednjim pokrovom. Vrata (v celoti iz ogljikovih vlaken) so vpeta v stebriček A na spodnjem delu in so dvižna, segajo pa visoko v streho.

Pred voznikom je velik zaslon LCD, kjer so na zgornjem delu informacije navigacije, potovalnega računalnika ter avdio sistema ali slika z zadnje kamere za vzvratno vožnjo, spodaj pa so podatki, ki smo jih vajeni s klasičnih merilnikov. Grafika in barva zaslona se spreminja v odvisnosti od nastavljenega načina podlage (udobno, terensko, …), na vsaki strani tega zaslona pa sta še dva zaslona, ki prikazujeta sliko z zunanjih »vzvratnih« kamer. Gumbi izbire načina nastavitve podlage, položaja menjalnika in stabilizacijskega sistema (izklop!) so na sredinski konzoli. Znotraj seveda prevladujeta aluminij in karbon, osnovne poteze armaturne plošče pa morda narahlo spominjajo na Passatove …

Okej, Parcour je koncept in bo takšen tudi ostal, pa vendar se lahko zgodi, da bomo iz Volkswagnovega koncerna v bližnji prihodnosti deležni avtomobila, ki bo posnemal njegovo osnovno idejo. Se pravi mesto, zavita cesta, avtmobilska cesta in teren, vse z enim avtomobilom in na željo v športnem slogu. Tudi ni nujno, da bo takšen nek superšportni izdelek, ampak čisto »običajen«, z morda le 150 »konji« in poznanim pogonom 4Motion. Nekaj ljudi na svetu to zagotovo že ve.

1VK_5613c 1VK_5616c 1VK_5617a

1VK_6007a

Italdesign Parcour Roadster: brezstrešna različica s še nekaj drugimi spremembami zunanjosti (vidnimi predvsem od zgoraj) in z več vetra v laseh ter z več trušča v ušesih.

1VK_5612ac 1VK_5610a 1VK_5609a

Foto: VK