


Po treh letih je Suzuki prenovil svojo drugo generacijo modela SX4. Že na oko je prenova izdatna, novosti so tudi pri pogonih in pri asistenčnih sistemih. Zdaj za tisočaka dražji je SX4 S-Cross, kot se mu že tri leta reče, naprodaj za od 16.700 evrov.
SX4 prve generacije (2006) je bil, gledano velikostno, majhen avtomobil, z drugo generacijo (2013), ki je dobila dodatek S-Cross v imenu, pa je model zrasel za eno velikostno številko v spodnji srednji avtomobilski razred. Takšen je postal prostorsko dovolj velik za večino družinskih želja in zahtev, s prenovo pa so ga verjetno še bolj približali evropskemu okusu.
Ne bo ga težko prepoznati: bolj vodoraven motorni pokrov, markantna maska pred hladilnikom in novi (za doplačilo zdaj LED namesto ksenon) žarometi ga ne ločijo le od modela pred prenovo, pač pa ga jasno ločijo tudi v množici. Nove so še (4) karoserijske barve, platišča, merilniki, (serijski) osrednji zaslon (dotik), tkanine in nekateri drugi materiali.
Medtem ko je še vedno naprodaj 1,6-litrski dizel (88 kW), so iz ponudbe umaknili 1,6-litrski bencinski motor (tudi 88 kW) in ga nadomestili z dvema novima strojema družine BoosterJet. Prvi je 3-valjni litrski strojček (82 kW), drugi pa že iz Vitare poznani 4-valjni 1,4-litrski (103 kW) motor. Pri slovenskem zastopniku predvidevajo, da se bo z zelo izboljšano motorno ponudbo še bolj povečalo razmerje prodanih SX4 v prid bencinskega pogona.
Iz ponudbe so prav tako umaknili neskončnostopenjski CVT in ga nadomestili s sodobnim, 6-stopenjskim klasičnim samodejnim menjalnikom (z zavolanskimi ušesi za pretikanje), dizel pa je dobil možnost dvosklopčnega menjalnika. Ostaja pa izbira pogonov: 2- ali 4-kolesni.
Suzuki sporoča, da so v veliki meri izboljšali podvozje in volanski sistem, da so dodali stabilizacijski ESC zadnje generacije, avtomobilu pa pritaknili (vse seveda ni serijsko) še aktiven tempomat, sistem za zaviranje v sili, navigacijski sistem in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji.
Jasno, cene. Najprej v besedi: SX4 S-Cross se je ob boljši opremljenosti podražil za tisočaka, evrski tisočak je tudi razlika med bencinskima motorjema, v primerjavi z Vitaro pa je SX4 S-Cross dražji za dva tisočaka. Za osnovno ceno 16.700 evrov odpeljete 1.0 BoosterJet Comfort, za 17.900 enak motor in boljši paket opreme, za 19.200 pa še 4-kolesen pogon. Z motorjem 1.4 stane najmanj 18.900, z dizlom pa najmanj 22.200 evrov. Če se bo prenovljeni SX4 na našem trgu prijel, kot predvidevajo, bi naj jih vsak mesec Slovenci domov odpeljali po 25, od tega več kot pol bencinskih.◄
Foto: VK