Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi 6Auto Wildtrak Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi 6Auto Wildtrak
Američan? Ameriški Ford na svojem trgu blesti s pickupi – njihova serija F je tam najbolje prodajano vozilo nasploh. Ampak Rangerja pa tam že... Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi 6Auto Wildtrak

Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi 6Auto Wildtrak: najdražji Ranger ta hip.

Američan?

Ameriški Ford na svojem trgu blesti s pickupi – njihova serija F je tam najbolje prodajano vozilo nasploh.

Ampak Rangerja pa tam že pet let ne poznajo (več) …

***

Čim gre za Ford, je ta vsaj malo ameriški, to je jasno. Upal bi si tudi trditi, da so nekaj (ameriških) izkušenj uporabili pri Rangerju. Je pa vseeno zanimivo: na njihovem domačem trgu je na voljo vse od male Fieste navzgor, a ko gre za terence, prave in ‘športne’, se pa ponudba pričenja šele z Edgom in F-150. Očitno Ranger tam nima kaj iskati.

In očitno F-150 nima kaj iskati v Evropi: je najmanj meter daljši od Rangerja (kjer govorim o F-150 z enojno in o Rangerju z dvojno kabino!!) in ponudba obsega zgolj bencinske stroje. Kje bosta preračunljiva Nemec in Kranjec to spravila v svojo kalkulacijo? Ali na nek parkirni prostor?

V resnici gre na naše parkirne prostore tudi Ranger težko, bolj ali manj za silo in najraje ukrade še del sosednjega. Ampak – preskušeno – nekako gre, le v garažne hiše se z njim ne silite.

  • 1VK_4634a
  • 1VK_4723a
  • 1VK_4765alw
  • 1VK_4601a
  • 1VK_4622ash
  • 1VK_4739al
  • 1VK_4626a
  • 1VK_4759a
  • 1VK_4657a
  • 1VK_4757alw
  • 1VK_4631a
  • 1VK_4746a2l
  • 1VK_4618a
  • 1VK_4735a
  • 1VK_4616
  • 1VK_4614a
  • 1VK_4732
  • 1VK_4612
  • 1VK_4737la
  • 1VK_4613
  • 1VK_4615a
  • 1VK_4605la
  • 1VK_4738
  • 1VK_4602
  • 1VK_4607a
  • 1VK_4849a
  • 1VK_4846la
  • 1VK_4843lw
  • 1VK_4848a
  • 1VK_4844a
  • 1VK_4845a
  • 1VK_4847
  • 1VK_4840
  • 1VK_4842
  • 1VK_4835a
  • 1VK_4770
  • 1VK_4834aw

A vse to o njem že vemo, saj gre tule le za prenovljeno generacijo, ki interno sliši na ime T6. Pri prenovi najbolj pade v oči drugačna prednja maska, ki je zdaj značilno 6-kotna, a hkrati tudi bolj čvrstega, terenskega videza. Prenovili so tudi notranjost, a bi bilo morda bolje, če je ne bi (v celoti): merilniki so zdaj večji, a je kljub temu treba izbirati med merilnikom vrtljajev in potovalnim računalnikom; zakaj že? Drugačen je še volanski obroč skupaj z gumbi na njem, ki jih je zdaj več (skupaj 22!), a se mora tudi (evropskih) Fordov vajeni voznik nanje privaditi, kar pa ni posebej težko, saj vse skupaj deluje precej logično. Tipično fordovski pa je zdaj osrednji zaslon, večji kot prej in z manj gumbi – za upravljanje samega zaslona pravzaprav nima nobenega. V celem je videti tudi armaturna plošča dosti bolje v vseh pogledih.

Medtem je Ford na trge poslal novi Edge in treba je poudariti: Ranger ni ‘malo bolj terenski’ Edge in obratno. V resnici je Edge malo bolj terenski Mondeo, Ranger pa je pravi terenec stare šole. To pomeni, da gre (v primerjavi z Edgom) na terenu že v položaju 4H (stalen 4-kolesen pogon) dosti bolje in dlje in manj stresno za mehaniko in voznika in potnike. Pa ima še vedno na zalogi reduktor, zaporo zadnjega diferenciala in možnost izklopa stabilizacijskega sistema ESC. Edge in vsi njemu podobni ostanejo na terenu daleč zadaj.

V primerjavi z Rangerjem s prejšnjega testa je (tudi na terenu) glavna razlika v samodejnem (prej ročni) menjalniku. Ta je že v splošnem terenu prijaznejši, saj ni treba mučiti sklopke pri počasnem premagovanju večjih ovir ali zgolj pri počasnem speljevanju navkreber. Več kot odlično se je na testu izkazal tudi električen preklop med položaji 2H, 4H in 4L (zadnji pogon, 4-kolesen pogon in štirikolesen pogon z reduktorjem), ki deluje skoraj hipno in povsem brezhibno. Kar pri takšnih rešitvah ni samo po sebi umevno.

  • 1VK_4817wa
  • 1VK_4833wa
  • 1VK_4830w
  • 1VK_4818
  • 1VK_4828
  • 1VK_4831
  • 1VK_4829
  • 1VK_4827
  • 1VK_4825
  • 1VK_4826

Samodejni menjalnik s 6 prestavami sicer ni nič posebnega, a je tudi brez pomanjkljivosti – kvečjemu ima pred ročnim kako prednost, poleg že omenjenih na terenu tudi hitro speljuje, če je treba, pa vleka prikolice (do 3,5 tone!) je z njim manj stresna.

Ranger je pickup, torej s kesonom zadaj, kar je za vsakdanjega uporabnika pomanjkljivost pri poglavju prilagodljivosti. A tako pač je. Namenjen je tovoru do kake tone (preostalih 200 kilogramov dovoljene mase gre verjetno v kabino) in Ford za keson Rangerja ponuja čedno pokrivalo v obliki kovinskega roloja. Pred nakupom pa vseeno preverite, ali vam ustreza.

Za nekaj malenkosti je v Rangerju prostora za naslonjalom zadnje klopi (prva pomoč, dvigalka), dvignjen sedalni del (proti naslonjalu) pa odkrije dva predala in ponudi nekaj dodatne višine za tovor ali raje za prtljago. Notranjost je vsaj spredaj resda nekoliko čvrstega videza, a je hkrati tudi v veliki meri takšna, kot jo pričakujemo pri običajnih osebnih avtomobilih. Tudi opreme je približno toliko, vključno s sodobnimi asistenčnimi sistemi.

To niti ne bi smelo biti presenečenje, že glede na stanje v avtomobilski industriji nasploh, delno pa tudi zato, ker je tole trenutno najdražji možni Ranger (po osnovnem ceniku) in ker je cena Rangerja v tem času poskočila za skoraj štiri tisočake, upoštevaje značilne Fordove popuste. A dejstvo, da se še posebej v Sloveniji odlično prodaja, ne gre na račun njegovih ameriških genov, pač pa preprosto na račun tega, da je v celem odličen pickup.

Krog kupcev za takšne igrače je sicer majhen, a se opazno veča. In Ranger ima dobre karte.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice -2° C – suha cesta – stanje merilnika prevoženih kilometrov 26.000 – menjalnik v položaju D – vklopljen 2-kolesni pogon – gume Michelin Latitude Alpin X 265/60 R 16 H M+S – digitalni tračni prikazovalnik trenutne porabe goriva (3 cm = 0-30 l/100 km)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.400/min: 4 l/100 km – 83 dB (5. prestava)

100 km/h, 1.800/min: 9 l/100 km – 87 dB

130 km/h, 2.200/min: 12 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 2.700/min: 16 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 12,4 l/100 km

Pohvale

+ videz (v oranžni barvi)

+ prvinska pogonska (terenska) tehnika

+ terenske zmogljivosti

+ vklopi in izklopi med položaji 2H, 4H in 4L

+ motor: zmogljivosti, poraba

+ paket opreme

+ delovanje samodejnega menjalnika

+ keson za športne rekvizite

+ ugledna notranjost

+ domet

+ pomoč pri vzvratni vožnji

+ ogrevanje prednje šipe

+ asistenčni sistemi

+ volanski obroč z gumbi

Graje

– zatikanje roloja nad kesonom

– merilniki in potovalni računalnik

– tračni merilnik trenutne porabe goriva

– udobje na zadnji klopi (toga prema)

– volanski obroč le višinsko nastavljiv

– samodejnost klimatske naprave

– osrednji zaslon brez gumbov

– občasno nezanesljivo delovanje radarskega tempomata

Na kratko

Samodejni menjalnik je dobra izbira za teren, vleko prikolice ali zgolj za lenobnost voznika. Sicer pa je Ranger še vedno odličen terenec stare šole tehnike od zasnove navzgor. Z vsemi dobrimi, a tudi s slabimi lastnostmi.

Cene

Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi (Limited): 32.390 evrov*

Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi 6 Auto Wildtrak: 35.800 evrov*

Testni Ford Ranger Double Cab 3.2 6 Auto TDCi Wildtrak: 41.610 evrov*

(*: s 1.900 evri popusta)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 5-valjni – vrstni – dizelski – neposreden vbrizg – turbopuhalo – gibna prostornina 3.198 cm3 – največji navor 470 Nm pri 1.500-2.750/min – največja moč 147 kW (200 KM) pri 3.000/min

Pogon: samodejni (6) – pogon na vsa 4 kolesa, reduktor

Voz in obese: terenski pickup – karoserija na šasiji, 4 vrata, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj toga prema, listnate vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, elektrohidravličen servo, gume Michelin Latitude Alpin X 265/60 R 16 H M+S

Mere: dolžina 5.362 mm – širina 1.860 mm – višina 1.815 mm – medosna razdalja 3.220 mm – najmanjša razdalja od tal 232 mm – rajdni krog 12,4 m (med robniki) – notranja širina spredaj 1.440 mm, zadaj 1.430 mm – keson širina 1.613 mm, širina med kolotekoma 1.139, dolžina 1.560 mm, višina 511 mm, nakladalna višina 835 mm – posoda za gorivo 80 l

Mase: vozilo 2.191 kg – dovoljena skupna obremenitev 1.084 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,6 s – poraba (kombiniran cikel) 8,9 l/100 km – izpust CO2 234 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 232 mm – dovoljena globina bredenja vode 0,8 m – koti: vstopni 28°, prehodni 25°, izstopni 28° – dovoljen prečni nagib 35° – največji vzpon ni podatka

Foto: VK