

Fiat 500L (prenovljeni)
Prva vožnja 29/05/2017 Vinko Kernc

Eden za tri
Čas gre neusmiljeno naprej tudi za Fiatov 500L; tega so od leta 2012 izdelali v 430 tisoč primerkih in pri Fiatu pravijo, da je vsa ta leta vodil v svojem segmentu.
Da bi ostal tam, so ga nedavno prenovili. Tako in drugače. V vseh treh različicah.
***
Čas je pač takšen, da ne gre drugače: 500L je dobil novo tehniko infozabavnih sistemov, ki lovijo hitro napredujoče digitalne tehnologije. Zdaj je lahko na osrednjem delu armaturne plošče 7-palčen zaslon napredne tehnologije (visoka resolucija, občutljiv za dotik), ki poleg običajnih nalog (slika s kamere za vzvratno vožnjo, avdio sistem, potovalni računalnik, navigacijski sistem 3D) po novem povezuje pametne telefone obeh glavnih operacijskih sistemov. V takšnem primeru imajo potniki – poleg klasičnih telefonskih operacij – na voljo še pretok glasbe (Deezer, TuneIn), pregled novic (Reuters), komunikacijo v socialnih omrežjih (Facebook, Twitter) ter navigacijo in promet v resničnem času. Ker 500L nagovarja bolj ali manj mlade, so mu za doplačilo namenili tudi avdio sistem BeatsAudio z 8-kanalnim, 500-vatnim ojačevalnikom.
Sicer pa se zgodba začenja na začetku – pri poimenovanju. Fiat 500L je sicer ostal 500L (a s ‘tihim’ dodatkom Urban), nekdanji Trekking je zdaj Cross, nekdanji 500L Living pa 500L Wagon. Spodobi se, da je takole preimenovan spremenjen tudi zunaj: ima nove prednji odbijač (kar v njegovem primeru pomeni celoten prednji del, saj se odbijač zgoraj začne takoj pod motornim pokrovom), prednje luči po vzoru prenovljenega 500, bočne okrasno-zaščitne letvice, platišča, zadnji odbijač in skupaj 37 barvnih kombinacij karoserije, vključujoč možnost strehe v drugačni barvi.
Pred prednjima sedežema je precej sprememb. Poleg omenjenega 7-palčnega zaslona, ki je serijski v višjem paketu opreme, je nova armaturna plošča: večidel zaradi novih materialov, delno pa zaradi večjega predala pred sovoznikom. Čisto novi so še merilniki, med katerimi je odslej 3,5-palca velik zaslon (za dodatne informacije in nič več v oranžni barvi), pa volanski obroč (zdaj bolj klasične oblike in rahlo spominjajoč na Tipovega), v celem bela osvetlitev merilnikov, dvignjena prestavna ročica in udobna komolčna opora s predalom. Izboljšali so še notranjo osvetlitev in dodali ambientalno osvetlitev.
Različica Cross se od običajne ne razlikuje zgolj po videzu (zdaj nekoliko spominja na 500X, sicer pa ima bolj ‘terenski’ videz kot doslej), pač pa je tudi za 25 milimetrov dlje od tal, serijski pa je še sistem Mode Selector. Ta zmore pomagati pri premagovanju slabe podlage (prilagojeno delovanje sistema prosti zdrsu pogonskih koles oziroma elektronska diferencialna zapora) in ustrezno počasi samodejno spuščati avtomobil po strmini navzdol na slabi podlagi.
Pri pogonski tehniki ni novosti, na tiskovni konferenci so motorje zgolj omenili, v priloženih materialih pa tudi ni tehničnih podatkov. To pomeni, da so še naprej na voljo trije bencinski motorji, dva dizelska in dva ‘plinska’, pa ročni (5 ali 6) ali robotizirani (Dualogic) menjalniki.
Čeprav morda ni videti tako, so si vse tri različice med seboj dovolj različne, da resnično ciljajo na različne kupce; Urban je bolj mestne narave, Cross (ki je serijsko že v osnovi bolje opremljen) bolj avanturistične, Wagon (s 5 ali 7 sedeži) pa družinske, saj je to menda še vedno najbolj kompakten 7-sedežnik na trgu.
K uporabnosti precej dodajo elementi, ki jih ponuja hišna znamka Mopar. Kar 92 jih je, vsi pa so bolj ‘prtljažniške’ narave: zaščitne mreže, organizatorji prtljage, obešalniki, mizice in predalniki za hrbte prednjih sedežev, pa kovčki, nosilci za kolesa in nosilci za jadralne deske za strešna nosilca, navsezadnje pa tudi številni dodatki za lastnike psov vseh velikosti, vključno s senčniki za zadnje šipe.
Pri Fiatu so morali za pričujočo prenovo spremeniti 40 odstotkov sestavnih delov, kar se ob naštetem sliši veliko, a tako pač je in mora biti. Morda je ob vsem najbolj razveseljivo, da so pri Fiatu obljubili nespremenjene cene. Kakšne bodo v resnici in na našem trgu, bomo izvedeli nekje okoli pričetka novega šolskega leta. Za vse tri različice hkrati.
Vinko Kernc
Na kratko
Ni mu videti, da je za slab decimeter daljši, je pa očem prikupnejši zunaj ter dosti naprednejši znotraj – kjer beseda ne gre zgolj o infozabavnem sistemu, temveč tudi o merilnikih, volanskem obroču in še čem. Sami pravijo, da je 500L kombinacija njihove ikone, klasičnega 500, in malega limuzinskega kombija. Bo kar držalo.
Cene
Fiat 500L: cene bodo znane ob prihodu na naš trg
V Sloveniji naprodaj pozno poleti 2017
Foto: VK