Dacia Spring: na slovenskem trgu Dacia Spring: na slovenskem trgu
Prvi Daciin elektromobil Spring, ki velikostno in pogonsko vozi vštric z električno gnanim Twingom, je že na slovenskem trgu. Najcenejši elektromobil v tem hipu... Dacia Spring: na slovenskem trgu

Dacia Spring: električno gnani mini mestni križanec robustnega videza in od 270 do 631 litrov velikega prtljažnika.

Prvi Daciin elektromobil Spring, ki velikostno in pogonsko vozi vštric z električno gnanim Twingom, je že na slovenskem trgu. Najcenejši elektromobil v tem hipu stane, upoštevaje tudi državno EKO subvencijo, od 13.512 evrov.

Tehnična pot do Springa je nekoliko daljša. Renault je leta 2015 predstavil model Kwid na takrat novi platformi CMF-A za indijski trg. Leto kasneje je Datsun predstavil redi-Go, svojo (oblikovno) različico Kwida, leta 2017 pa je podoben avtomobil, oblikovno nekoliko drugačen, Renault ponudil tudi trgom Latinske Amerike. Vse tri naštete poganjajo bencinski motorji.

Leta 2019 je pričel Renault na Kitajskem izdelovati električno gnano različico tega modela po imenu K-ZE, spomladi 2020 pa je bila predvidena tudi evropska premiera tega modela pod blagovno znamko Dacia. Ker so ženevski salon avtomobilov takrat odpovedali, so avtomobil predstavili oktobra istega leta, prodajo pa so načrtovali za pomlad letošnjega leta. Marca letos so torej po načrtih pričeli s prodajo Dacie Spring podjetjem, jeseni pa tudi zasebnim kupcem in od nedavnega je na voljo tudi na našem trgu.

  • 5VK_3936ca
  • 5VK_3912ar
  • 5VK_3946a
  • 5VK_3952a
  • 5VK_3951a
  • 5VK_3950a
  • 5VK_3955a
  • 5VK_3943
  • 5VK_3914a
  • 5VK_3916
  • 5VK_3917a
  • 5VK_3919a
  • 5VK_3928la
  • 5VK_3930
  • 5VK_3929
  • 5VK_3921
  • 5VK_3927
  • 5VK_3931
  • 5VK_3933w

Spring je dolg 3,73 metra, kar ga postavlja ob bok Twingu (3,62 m) in Fiatu 500e (3,63 m), je pa od naštetih nekoliko ožji (1,62 m) in nižji (1,52 m). Ima le štiri sedeže, sicer pa je Spring križanec, kar dokazuje s povišano oddaljenostjo trebuha od tal (151 mm), z motno črnimi plastičnimi obrobami za zaščito karoserije in delno tudi s strešnima nosilcema, ki pa sta zgolj dekorativna, saj obremenitev strehe ni predvidena.

Spring tehta le 970 kilogramov, od tega gre 186 kilogramov na račun pogonske baterije, ki je nameščena pod zadnjima sedežema. Zato je lahko tudi motor šibkejši – zmore namreč 125 Njutonmetrov in 33 kilovatov, kar zadošča za pospešek z mesta do 100 v 19,1 sekunde in za največjo hitrost 125 kilometrov na uro. Za mestno uporabo je to vsekakor dovolj.

Pogonska baterija ima kapaciteto 27,4 kilovatne ure. Predvideno je polnjenje od moči 2,3 kilovata (domača vtičnica), kjer se napolni v 13 urah in pol, pa do moči 33 kilovatov (javna polnilnica, enosmeren tok), kjer se napolni v slabi uri. Polna baterija zadostuje za 225 kilometrov vožnje po mešanem ciklu WLTP, v mestu pa do 295 kilometrov. Spring naj bi porabil 13,9 kilovatne ure na 100 kilometrov v mešanem in 10 kilovatnih ur na 100 kilometrov v mestnem ciklu WLTP.

Pregovorna Daciina cenovna dostopnost je terjala nekaj kompromisov – tudi na račun varnosti. Zato je na nedavnem preskusnem trčenju Euro NCAP dosegla le en zvezdico, a je treba pri tem vedeti, da so se kriteriji teh trčenj nedavno znatno zaostrili in po besedah mož iz Dacie bi po prejšnjih kriterijih zaslužila tri zvezdice.

Nekaj kompromisov so sklenili tudi pri opremi, a ima Spring vseeno (med drugim) daljinsko osrednjo ključavnico, (ročno) klimatsko napravo, električno pomične vse bočne šipe in zunanji ogledali, 23 litrov uporabnega prostora v predalih ter samodejno zaviranje v sili, v višjem paketu pa še tipala in kamero za pomoč pri vzvratnem parkiranju, infozabavni sistem z navigacijsko napravo, povezljivost s pametnimi telefoni (Android), oranžne dekorativne elemente zunaj in v notranjosti ter kovinsko karoserijsko barvo.

Pri Dacii za Spring ponujajo tri osnovne pakete opreme, pri čemer sta Comfort in Comfort Plus namenjena fizičnim kupcem, medtem ko je paket Business, ki ima več dodatkov in trpežnješo notranjost, namenjen podjetjem, največ seveda tistim, ki izposojajo (mestne) elektromobile. Comfort in Business staneta 16.890 evrov, po pričakovanih najbolje prodajan pa naj bi bil Comfort Plus (kar 90 % prodaje), ki stane 18.290 evrov. Subvencija poceni Spring na 13.512 oziroma ma 14.632 evrov. Dostavniško različico Cargo pričakujemo prihodnje leto.

Avtomobili so pri nas že na zalogi, v polnem letu pa naj bi pri nas prodali preko 200 Springov.◄

Foto: VK