Dacia Dokker 1.5 dCi 75 Laureate Dacia Dokker 1.5 dCi 75 Laureate
Enakovreden? Glede na to da so vsa tako imenovana večnamenska vozila že od vsega začetka zastavljena kot cenovno dostopna alternativa prostornega, robustnega in uporabno... Dacia Dokker 1.5 dCi 75 Laureate
Dacia Dokker: osebni dostavnik za plitvejše žepe, a vseeno z veliko argumenti.

Dacia Dokker: osebni dostavnik za plitvejše žepe, a vseeno z veliko argumenti.

Enakovreden?

Glede na to da so vsa tako imenovana večnamenska vozila že od vsega začetka zastavljena kot cenovno dostopna alternativa prostornega, robustnega in uporabno zastavljenega avtomobilskega prevoza, bi znalo biti, da bi bil Dokker povsem enakovreden tekmec ostalim predstavnikom.

Navsezadnje v nobenem od njih ni zaslediti posebej razburljivega oblikovanja, pretirano kakovostnih in na otip prijetnih materialov ali bogate opreme, ki bi bila namenjena izdatnemu razvajanju potnikov. Še več. Tovrstni avti so že v osnovi nastali z zamislijo o cenovno dostopnih dostavnikih za podjetnike, šele potem so se razvili tudi v družinam prijazno opcijo prostornega, uporabnega, robustnega in seveda cenovno dostopnega avta.

  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_041
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_054aw
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_090a
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_092
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_024a
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_095lw
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_076lw
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_098
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_192
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_084
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_189

V našo zavest je zdaj že globoko zapisano, da je večina zgoraj navedenih lastnosti skupna tudi vsem Daciam, tržniki iz Romunije pa nas poskušajo prepričati, da so v Dokkerju združene v najpopolnejši izvedbi doslej. To naj bi potencialnim kupcem sporočali tudi s skrbno izbranim imenom, ki je pravzaprav besedna skovanka angleških besed ‘dock’ ali po slovensko pomol oziroma pristanišče ter ‘worker’ ali po slovensko delavec. Pa poglejmo, koliko teh obljub ‘drži vodo’?

Kot smo že zapisali ob začetku prodaje na slovenskem trgu, je Dokker tehnično osnovan na večjem Lodgyju, pri čemer sta avta do stebrička B tudi praktično enaka. Razlike se začnejo vrstiti ob tu naprej. Pri tem se največja med njimi zagotovo nanaša na bočna vrata, namenjena dostopanju do sedežev v drugi vrsti. Tja namreč Dokkerjevi potniki dostopajo skozi par drsnih vrat, v Lodgyja pa potniki vstopajo skozi klasična krilna vrata, vpeta na tečaje. Ob enakem prednjem delu avta in do milimetra enaki medosni razdalji je Lodgy od Dokkerja vendarle daljši za 135 milimetrov. Vzrok temu gre iskati v dejstvu, da ima Lodgy daljši previs preko zadnjih koles, zaradi katerega so inženirji v njegov zadek uspeli stlačiti šesto in sedmo sedišče, medtem ko si teh v Dokkerju ni možno zaželeti niti proti doplačilu.

Dodatno razhajanje med dvojico Dacij je tudi pri prtljažnih vratih, ki se pri Lodgyju odpirajo v enem kosu navzgor, Dokkerju pa so Romuni namenili dvokrilna prtljažna vrata, ki se odpirajo vsaka na svojo stran avta. O tem, katera rešitev je boljša, bi lahko razpravljali na dolgo in široko, a dejstvo je, da ima vsaka svoje prednosti in svoje pomanjkljivosti. Naj omenimo samo najbolj očitne. Dvokrilna vrata pri Dokkerju so priročnejša in bolj preprosta za odpiranje, a jih zaradi podvojenega okvirja šip na ‘sredini’ avta spremlja tudi slabša preglednost nazaj. Pri Dokkerju uporabnost dvokrilne različice vrat izboljšuje še možnost njunega mehanizma, da se ‘odprejo’  tudi za 180 kotnih stopinj, medtem ko nerodna in ob polnem prtljažniku težko dostopna ročica za odpiranje desnega krila vrat celotno sliko naredi manj všečno. Skozi nedeljeno šipo prtljažnih vrat je na drugi strani pri Lodgyju pogled nazaj neokrnjen, a je treba računati tudi, da so vrata velika ter težka in da rabijo za odpiranje tudi nekaj več prostora za avtom.

  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_117a
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_104
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_106
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_126aw
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_159
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_134
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_132
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_122
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_164w
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_142
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_144
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_120
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_110
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_114
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_177
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_180a
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_183
  • Dacia_Dokker_15_dCi_Laureate_186

Kljub skromnejši skupni dolžini Dokkerja glede na Lodgyja pa ne v enem ne v drugem ne moremo poročati o kakršni koli podhranjenosti s prostorom. V Dokkerjevem zadku je tako recimo na voljo že v osnovi kar 801 liter prostora, tega pa je z zlaganjem po tretjinah deljive sedežne klopi moč povečati na skupno tri kubične metre. V potniškem delu je zaradi povišane gradnje avta višinskega prostora v izobilju, nekaj manj, a še zdaleč ne premalo, pa ga je odmerjenga v dolžino za kolena. Glede ‘komolčnega’ prostora spredaj enako nimamo pripomb, družinam prijazna naravnanost avta pa se kaže tudi v drugi vrsti, kamor je moč brez večjih težav varno namestiti tri otroške sedeže.

Podobno kot v vseh Daciah je tudi Dokkerjeva kabina odeta v cenejše materiale s prevladujočo kombinacijo črnine in sivine, najde se pa tudi kar nekaj razgaljene pločevine. Pokončnost sedenja se spogleduje z razredom limuzinskih kombijev, ergonomijo voznikovega delovnega prostora pa zaznamuje le po višini nastavljiv volanski obroč. ‘Škrtarjenje’ pri razvojnih in proizvodnih stroških se kaže še pri sila preprostih zatičih naslonov tretjinsko deljive in zložljive sedežne klopi. Nato sta tu še zgolj na levo krilo prtljažnih vrat nameščena električno gretje šipe in brisalnik. Številna in prostorna odložišča v kabini so nezaprta oziroma nepokrita, v njih pa se drobnarija na trdi in drseči plastiki med vožnjo moteče ‘drsa’ sem ter tja.

Testni primerek Dacie Dokker je gnal 1,5-litrski štirivaljnik dCi z največ 55 kilovati (75 ‘konji’) moči ter 180 Nm nazivnega navora. Ob omenjenih številkah je jasno, da tako motoriziran Dokker ni posebej energičen, a med ‘ovire na cesti’ ga tudi ne moremo prištevati. Še posebej pri mestnih hitrostnih povprečjih zmore Dacia Dokker 1.5 dCi 75 z lahkoto loviti tempo prometnega utripa, za kar gredo zasluge predvsem razmeroma skromni lastni masi avta in dobro preračunanim prestavam sicer le petstopenjskega menjalnika. Pri speljevanju z mesta pomaga sicer tudi pravo usklajevanje plina in popuščanja sklopke, s čimer se lahko turboluknja v kletnem območju vrtljajev preprosto ‘preskoči’. Priganjanje motorja preko meje 4.000 vrtljajev v minuti tudi ni smiselno, saj se to odraža le v povečani porabi goriva in motornem trušču, kar pomeni, da je motor najbolj uporaben v območju od okoli 1.700 pa tja do 4.000 vrtljajev v minuti. Že res, da polna obremenitev avta motorju predstavlja kar nekaj težav, a menimo, da je ta motorizacija kljub temu za vsakodnevno uporabo povsem dovolj. Navsezadnje so tudi vozniki Dacij po naravi manj zahtevni in si romunskih izdelkov ne omislijo ravno zato, da bi z njimi dirkali.

Medtem ko Loganu, Sanderu, Dusterju in Lodgyju ne uspe skriti, da so nizkocenovne alternative tekmecem, pa to za Dokkera ne drži. Navsezadnje od Berlingov, Partnerjev, Kangoojev, Doblojev in podobnih občutneje ne odstopa. Že res, da Dacio Dokker 1.5 dCi Laureate pestijo nekatere malenkosti, a te še zdaleč niso tako velike, da bi potencialnim kupcem odsvetovali njegov nakup. Ko v enačbi upoštevamo še ugodno nabavno ceno avta, je jasno, da je Dacia Dokker z lahkoto povsem enakovreden predstavnik tako imenovanih večnamembnežev. Že res, da je to bolj posledica specifike tovrstnih avtomobilov in ne recimo Daciinega drugačnega pristopa k razvoju avta, a vseeno. Dokker nedvomno je enakovreden tekmec in to je vse, kar lahko potencialne kupce v tem trenutku zanima.

Peter Humar

Odčitki in meritve

Poraba in trušč v notranjosti (5. Prestava , temperatura okolice 7 °C, gume 185/65 R 15 T Goodyear Ultragrip 8 M+S)

60 km/h: 4,2 l/100 km – 102 dB

100 km/h: 4,8 l/100 km – 91 dB

130 km/h: 6,6 l/100 km – 92 dB

150 km/h: 8,9 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 5,7 l/100 km

Pohvale

+ udobje vožnje

+ prostornost

+ poraba goriva

+ motor

+ dobro preračunan menjalnik

+ prilagodljivost in uporabnost

+ cena

Graje

– preglednost nazaj (dvokrilna prtljažna vrata)

– odročna namestitev  ročice desnega krila prtljažnih vrat

– zvočna izolacija

– le petstopenjski menjalnik

– zunanji ogledali nista asferični

– volanski obroč nastavljiv samo po višini

– šipa desnega krila prtljažnih vrat nima električnega ogrevanja in brisalnika

– nima sistema stop/start

Na kratko

Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate je cenovno dostopen avto, ki prepriča z robustnostjo, preprostostjo uporabe, prostornostjo in prilagodljivostjo.

Cene

Dacia Dokker 1.5 dCi 75 Ambiance: 10.930 evrov

Dacia Dokker 1.5 dCi 75 Laureate: 12.130 evrov

Testni Dacia Dokker 1.5 dCi 75 Laureate: 13.095 evrov

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – vrstni – turbodizelski – neposreden vbrizg goriva – gibna prostornina 1.461 cm3 – največji navor 180 Nm pri 1.750/min – največja moč 55 kW (75 KM) pri 4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 185/65 R 15 T Goodyear Ultragrip 8 M+S

Mere: dolžina 4.363 mm – širina 1.751 mm – višina 1.814 mm – medosna razdalja 2.809 mm – najmanjša razdalja od tal 120 mm – rajdni krog 11,1 m – notranja širina spredaj 1.405 mm, zadaj 1.460 mm – prtljažnik 801/3.000 l – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.205 kg – dovoljena skupna obremenitev 613 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka

Zmogljivosti: največja hitrost 150 km/h – pospešek 0-100 km/h 15,9 s – poraba (kombiniran cikel) 4,5 l/100 km – izpust CO2 118 g/km

Foto: PH