Avtomobilski teden 27, 2022 Avtomobilski teden 27, 2022
Šestletni odlog za superšportnike Evropska unija za sedaj dovolj uspešno obvladuje oziroma zavrača različne poskuse, s katerimi naj bi nekoliko ublažili oziroma zamaknili cilje,... Avtomobilski teden 27, 2022

Za Aston Martine in še nekatere bodo glede izpustov CO2 po novem veljala nekoliko drugačna pravila.

Šestletni odlog za superšportnike

Evropska unija za sedaj dovolj uspešno obvladuje oziroma zavrača različne poskuse, s katerimi naj bi nekoliko ublažili oziroma zamaknili cilje, ki so vezani na leto 2035. Tedaj naj bi namreč v EU prenehali prodajati/izdelovati avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem. Evropsko združenje manjših izdelovalcev avtomobilov (Esca) pa je v tem primeru le doseglo nekaj, kar bo koristilo tovarnam kot so Aston Martin, Bugatti, Rimac, Pagani, McLaren in še nekatere.

Tovarne, ki na leto prodajo/izdelajo manj kot 10 tisoč osebnih vozil ali 22 tisoč kombijev, so sedaj dobile šestletni odlog. Pomeni, da zanje ne bodo veljale zaveze o ničelnem izpustu CO2 pri osebnih vozilih in kombijih do leta 2035, pač pa se bodo lahko o tem dogovarjala ali pogajala še šest let. Zanimivo je, da v tem združenju ni nekaterih najbolj znanih prestižnih avtomobilskih imen, kot so denimo Ferrari in Lamborghini. To morda pomeni, da ti dve tovarni z doseganjem ciljev do leta 2035 nimata ali ne bosta imeli posebnih težav! Zanimivo pa je, da Ferrari prvi povsem električni bolid načrtuje za leto 2025, Lamborghini pa naj bi se s takšnim avtom na trge pripeljal šele do konca desetletja.

Združenje Esca je v obrazložitvi zahteve po omilitvi načrtov, povezanih z izpusti CO2 pri osebnih avtomobilih, navajalo, da je življenjska doba t.i. superavtomobilov bistveno daljša kot pri običajnih avtomobilih, da je njihova uporaba razmeroma omejena in so zato izpusti skromnejši, hkrati pa naj bi imele te tovarne skromnejše tehnične in druge možnosti. Drži?

***

Tesla ima težave na Kitajskem, v ZDA in tudi v Evropi.

Tesla v različnih zadregah

Nad Teslo in morda tudi nad Elonom Muskom se zadnje čase zgrinjajo nekakšni črni oblaki, ki ne prinašajo nič dobrega tako tovarni kot tudi njenemu največjemu lastniku.

Tako so v Nemčiji ugotovili, da bo moralo 59 tisoč Tesel Y in 3 na izredni pregled. Kot ugotavljajo, prihaja do motenj v delovanju klica na pomoč, ki se samodejno sproži v primeru hujšega trčenja oziroma nesreče. Čeprav so to ugotovili v Nemčiji, bo vpoklic po vsej verjetnosti veljal za Tesle X in 3, ki niso registrirane zgolj v tej državi. To je prvi problem.

Elon Musk ob tem sporoča, da so v drugem letošnjem trimesečju dobavili za 18 odstotkov manj vozil kot lani v tem času. Razlog? Težave s produkcijo na Kitajskem, kjer so imeli in še imajo velike težave z obvladovanjem epidemije Covid-19. Tam še vedno velja politika ničelne tolerance do bolezni, zato veljajo strogi ukrepi, ki onemogočajo serijsko proizvodnjo tako vozil kot tudi baterij zanje. S slednjimi oskrbujejo tudi druge tovarne po vsem svetu. Tudi zaradi tega je Musk, ki je pred nedavnim s svojimi štirimi sinovi obiskal papeža v Vatikanu, dejal, da tovarni v Berlinu in Austinu izgubljata milijarde. To je drugi problem.

Tretja težave je vsaj za sedaj zgolj ameriška oziroma velja za ZDA. Tam so oblasti oziroma ameriška agencija za varnost cestnega prometa nadaljevala s preiskavo težav, ki jih naj bi jih imelo okoli 830 tisoč Tesel z delovanjem sistema samodejne vožnje (avtopilot). Res se je nabralo.

***

Herbert Diess in pričakovanja kitajskih kupcev.

VW: na Kitajskem je ključna oprema za karaoke

Nemški Volkswagen (VW) se kljub nekaterim pomislekom in celo temu, da nemška vlada pred časom ni bila pripravljena podpisati jamstva za gradnjo nove tovarne na Kitajskem, ki naj bi jo zgradili na območju, na katerem živi tudi muslimanska manjšina Ujgurov, pospešeno ukvarja s kitajskim trgom. Razumljivo, tam že sedaj zaposluje armado okoli 90 tisoč ljudi, hkrati pa je v letošnjih prvih treh mesecih prodal okoli 40 odstotkov vseh svojih avtomobilov.

Sedaj izvršni direktor Herbert Diess napoveduj zaposlitev nekaj tisoč kitajskih inženirjev, ki naj bi se ukvarjali predvsem z elektroniko. Kot pravi Diess, bodo tako laže konkurirali predvsem domačim izdelovalcem tako električnih kot ‘običajnih’ avtomobilov. Pri VW namreč ugotavljajo, da domači izdelovalci zlasti električnih avtomobilov vse bolj navdušujejo kitajske kupce, po drugi strani pa se jim znajo približati tudi z vgradnjo opreme, ki je na tem velikem trgu zelo priljubljena. Gre predvsem za kamere in mikrofone za karaoke, pa opremo za pretakanje, vse bolj so privlačne funkcije oziroma oprema za plačevanje iz avtomobila in še marsikaj. Diess je prepričan, da gre za ključno programsko opremo in ob tem kot primer navedel finsko Nokio, ki je usodno zaostala za ameriškim Applom in njegovim iPhonom. Meni tudi, da utegne biti to vsaj na Kitajskem veliko večja prelomnica kot prehod s klasičnega pogona na bencin ali dizel na elektriko. Bomo videli.

Janez Kovačič