Četrta ponovitev, torej peta generacija Hyundaievega večjega športnega terenca, je ob predstavitvi lani poleti s svojim videzom marsikoga osupnila. Letos poleti je prišel tudi v Evropo, k nam pa te dni in sicer za najmanj 49.990 evrov.
Če odmislimo videz sam po sebi, je na nek način presenetljivo, da ta videz ne sledi Hyundaievi romboidni oblikovalski filozofiji. Mnenja so različna, a je videz novega Sante Feja vsekakor prepričljiv. Zdi se morda dosti večji od predhodnika, a je v resnici le za slabih pet centimetrov daljši in za centimeter širši, a tudi za slab decimeter višji. V njem je velikanski prtljažnik, ki v osnovi meri od 711 do 2.032 litrov, z več sedeži in/ali kot priključni hibrid pa nekaj manj.
Pri Hyundaiu hitro preskočijo na (napredno) povezljivost, povezano s parom (tudi povezanih) 12,3-palčnih zaslonov za merilnike in infozabavni sistem. Poleg tega je na voljo tudi 12-palčni projicirni zaslon (HUD), pa seveda spremenjena grafika na zaslonih, nadgrajeni Bluelink (povezovanje avtomobila s pametnim telefonom na daljavo) in še kaj.
Notranjost jasno sili v prestiž, tako z materiali, barvami (pet kombinacij) in prostornostjo kot tudi z opremljenostjo. Na voljo je, poleg 5- in 7-sedežne, tudi 6- sedežna različica. Ta je seveda najbolj razkošna z le parom sedežev v drugi vrsti, ki sta tudi električno nastavljiva. Pomislili so celo na prostor za dezinfekcijo manjših predmetov (ključi, denarnica, …), pa na možnost od/zaklepanja s pametnim telefonom, dolg pa je tudi seznam (izboljšanih) asistenčnih sistemov.
Tehnika je zaslužna za udobje v vožnji, vključno z notranjim truščem, pa za (boljšo) aerodinamiko z aktivnimi zračnimi loputami in, jasno, za pogone. Na našem trgu sta na voljo le hibridni različici s 158 ali 186 kilovati. Prvi je klasičen hibrid, na voljo s prednjim ali s 4-kolesnim pogonom, drugi je 4-kolesno gnani priključni hibrid. Osnovo predstavlja dobro znani 1,6-litrski bencinski T-GDI, ki tu zmore 118 kilovatov, do že omenjene sistemske moči pa pomagata elektromotorja z 48 oziroma z 72 kilovati največje moči. Trajna moč (30 minut) znaša 16 oziroma 24 kilovatov.
V ceniku je šest osnovnih različic, ki poleg omenjenih pogonov upošteva še tri pakete opreme. Najcenejši je Hybrid 2WD Signature (49.990 €); z boljšim paketom opreme (Premium) je cena 53.900 evrov, za še dva tisočaka pa dobi takšen Santa Fe še 4-kolesni pogon. Le dve različici Plug-in Hybrid sta na izbiro, Premium stane 59.400, Impression pa 63.400 evrov.◄
Foto: Hyundai