Avgust 2024: Maserati A6GCS Avgust 2024: Maserati A6GCS
Maserati A6GCS Coupé, zagotovo eden najlepših Maseratijev vseh časov. Tudi za zgodnja povojna leta je bilo 52 izdelanih vozil izjemno majhna številka. Toliko so... Avgust 2024: Maserati A6GCS

Maserati A6GCS Coupé, zagotovo eden najlepših Maseratijev vseh časov.

Tudi za zgodnja povojna leta je bilo 52 izdelanih vozil izjemno majhna številka. Toliko so pri Maseratiju izdelali primerkov modela A6GCS/53, pretežno je šlo dvosedežne kabriolete (spiderje), nekaj pa tudi kupejev. Ta izjemen avtomobil bo krasil avgust prihodnjega leta na koledarju Georga Gedla.

***

Po drugi vojni so pri Maseratiju (malo)serijsko izdelovali le en avtomobil. To je bil A6, pri čemer je črka A označevala ime enega od bratov Maserati (Alfieri), številka 6 pa število valjev v motorju. Izhodišče je predstavljal motor iz predvojnega modela Maserati 6CM s prostornino 1,5 litra v vrstnem 6-valjniku in leta 1946 sta bila nared dva dirkalnika A6 Sport oziroma Tipo 6CS/46. CS pomeni Corsa Sport (dirkaški športni avtomobil), za poševnico pa je leto nastanka. Leta 1947 so razvili model A6GCS (G za Ghisa, kar je pomenilo, da je blok iz jeklene litine) z na dva litra povečano prostornino motorja.

Že leta 1941 so pričeli z razvojem modela A6 1500 oziroma 1500 Gran Turismo, ki je bil nared leta 1947. To je bil prvi serijski Maserati, namenjen cestni uporabi, v treh letih pa so izdelali 61 primerkov. Leta 1950 ga je zamenjal A6G 2000 oziroma 2000 Gran Turismo s povečano prostornino in z močjo med 66 in 74 kilovati (namesto 48 pri prostornini 1,5 litra) ter z izboljšanim podvozjem, seveda pa tudi s sodobnejšim videzom. V enem letu so jih izdelali le 16.

Leta 1951 je sledil dirkaški A6GCM (M za Monoposto oziroma enosed) z motorno močjo od 118 do 140 kW, izdelali so jih 12, leta 1953 pa še izpopolnjeni A6 S SG, s katerim je dirkal tudi slavni Juan Manuel Fangio.

Vzporedno so za Svetovno prvenstvo športnih dirkalnikov (FIA) leta 1953 predstavili ‘naš’ A6GCS/53. To je bil dvosedežni avtomobil s cevno prostorsko nosilno kletko, zvečine spider oziroma roadster, nekaj je bilo tudi kupejev, vsega skupaj pa so, kot rečeno, v dveh letih izdelali 52 primerkov. V 2-litrskem vrstnem 6-valjniku, ki se je zavrtel do 7.300 vrtljajev v minuti, je bilo častitljivih 125 kilovatov, ki so zadoščali za največjo hitrost 235 kilometrov na uro.

***

Izdelali so le šest kupejev z originalno karoserijo oblikovalca Pinin Farine, od tega so kasneje dva predelali v dvosedežni kabriolet (spider), niti dva pa nista bila enaka. Eden od kupejev je na ogled v muzeju Maserati, vsekakor pa se ne zaljubite vanj: repliko so na avkciji leta 2002 prodali za okoli milijon evrov, leta 1996 pa enega od originalov za skoraj 3,5 milijona evrov …◄

Ilustracija: Georg Gedl

Preberite tudi