Renault Clio dCi 90 Start&Stop Dynamique Renault Clio dCi 90 Start&Stop Dynamique
Prav smo imeli Zapis testa Renaulta Clia 0.9 TCe 90 Dynamique smo sklenili s predvidevanjem, da bo z zornega kota poskočnosti zelo verjetno enako... Renault Clio dCi 90 Start&Stop Dynamique
Močnejši dCi z ročnim menjalnikom je v Cliu na voljo le v kombinaciji z bogatejšim paketom opreme Dynamique.

Močnejši dCi z ročnim menjalnikom je v Cliu na voljo le v kombinaciji z bogatejšim paketom opreme Dynamique.

Prav smo imeli

Zapis testa Renaulta Clia 0.9 TCe 90 Dynamique smo sklenili s predvidevanjem, da bo z zornega kota poskočnosti zelo verjetno enako zmogljiva, a zato dosti bolj prožna, 1,5-litrska dCi različica motorizacije za Clia predvidoma boljša alternativa. No, tokrat je zapeljal k nam na test ravno ta in naše prvotno predvidevanje lahko na kratko povzamemo z besedami ‘prav smo imeli’.

  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_10ac
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_13
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_05ac2
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_14aw
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_15
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_09ac
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_12
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_03a

Nedvomno se Clio dCi 90 na cesti v primerjavi s Cliom TCe 90 izkaže kot daleč bolj iskriv in poskočen mali mestni avtomobilček. Toda kdor meni, da je temu tako zgolj in samo zaradi zajetnejšega navora (220 proti 135 Njutonmetrom), se moti. Že res, da pri samem občutku med vožnjo ta podatek igra pomembno vlogo, še zdaleč pa ne tudi edino. Pomembna pri tem sta tudi menjalnik in preračunanost njegovih prestav. Pri TCe-ju smo že poročali o izrazito na dolgo preračunanem menjalniku. Dodatno o tem priča tudi podatek, da doseže Clio TCe 90 največjo hitrost pri največjih dopustnih motornih vrtljajih že v četrti prestavi, medtem ko je peta prestava namenjena umirjeni vožnji, klestenju vrtljajev motorja in seveda manjšanju porabe goriva.

Na drugi strani je menjalnik v Cliu dCi 90 preračunan občutno bolj na kratko, saj doseže največjo hitrost šele v peti prestavi, motorni vrtljaji pa so takrat nekaj sto minutnih vrtljajev pod točko dosega največje motorne moči. Posledica tega je tudi razhajanje v največjih hitrostih obeh Cliov, saj je turbodizel, kljub identični nazivni moči motorja, s 178 kilometri na uro štiri urne kilometre počasnejši od turbobencinara. Se pa zato bolj na kratko preračunane prestave pri dCi-ju odražajo v opazno intenzivnejšem pospeševanju ‘do sto’, kjer je njegov naskok kar pol sekunde (11,7 s proti 12,2 s).

Jasno je, da med vsakdanjo vožnjo praktično nikoli ne izrabljamo nazivne moči motorja temveč predvsem njegov vrtilni moment. Iz tega razloga med normalno uporabo štiri kilometre na uro manjša nazivna hitrost Clia dCi glede na Clia TCe ne bi smela predstavljati bistvene težave ali zamere. Odločno prednost pa predstavlja izvrstna prožnost in suverenost dCi-ja med pospeševanji, kjer mu, ob upoštevanju nazivne moči, sape ne zmanjka prav hitro. Dejansko Clio dCi 90 zelo suvereno vleče tudi v področju primestnih hitrostih, medtem ko Clia TCe že izven mesta hitro začne ‘zmanjkovati’. Če prištejemo k temu še zelo kultiviran motorni tek, njegovo dobro odzivnost na voznikove ukaze in skromno žejo, postane jasno, da je Clio TCe 90 zelo dobra izbira za novega Clia.

  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_16
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_17
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_18
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_22
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_25
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_21
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_24
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_26
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_27
  • Renault_Clio_15_dCi_90_Dynamiq_23

Ob pregledovanju cenikov nam je padlo v oči, da je 90-‘konjski’ dCi omejen zgolj na bogatejši paket opreme Dynamique. Pri tem z vstopnim paketom opreme Authentique dizel sploh ni na voljo, a resnici na ljubo je motor 1.2 16V edina možnost v kombinaciji s paketom Authentique. Tako je dizelska motorizacija na voljo šele v kombinaciji z drugo stopničko opreme Expression, a tudi tu je moč izbirati zgolj med najšibkejšim 1.5 dCi agregatom s 55 kilovati oziroma 75 ‘konji’ ali 1.5 dCi-jem 90, ki je skombiniran z dvosklopkovnim samodejnim menjalnikom EDC. Če nočete ne manj ‘konjev’ ne samodejnosti v menjalniku, vam tako ne ostane drugega, kot da posežete po paketu opreme Dynamique, ki z motorjem dCi 90 evrski znesek potisne vsaj do 16.290 €. Na drugi strani je Clio TCe 90 na voljo tudi v kombinaciji s cenejšim paketom opreme Expression, kar pomeni, da ima pred dCi-jem 90 Dynamique kar 2.800 evrov naskoka. Njegovo kombiniranje s paketom Dynamique zmanjša to razliko na 1.800 €.

Iz zgoraj zapisanega je jasno, da je strogo ekonomsko in objektivno gledano Clio TCe 90 bolj smotrn nakup kot Clio dCi 90. Toda, nakup avta je vedno vsaj malo pospremljen tudi s čustvi, če ne bi bil, bi vsi kupovali recimo Dacie Sandero. Menimo, da ljudje, ki si ogledujejo približno stokonjske predstavnike Cliovega razreda, od svojega jeklenga konjička pričakujejo tisto nekaj več kot zgolj orodje za prevoz iz točke A v točko B. Zato vsem tem svetujemo, da se v primeru Clia odločijo za izpeljanko dCi 90. Verjemite nam, ne bo vam žal dodatnega evrskega vložka.

Že res, da v primeru majhne letne količine kilometrov ne gre računati na hitro povrnitev vložka. Pravzaprav je vprašanje, če ga boste v obliki cenejše vožnje sploh kdaj dobili nazaj. Toda verjemite, da boste vsaj med poskušanjem osvojitve tega cilja neprimerno bolj uživali kot v bolj anemičnem Cliu TCe 90.

Peter Humar

Odčitki in meritve

Poraba in trušč v notranjosti (5. prestava, 13 °C )

60 km/h: 2,8 l/100 km – 95 dB (0,9 TCe 3,8 l/100 km – 90 dB)

100 km/h: 3,5 l/100 km – 92 dB (0,9 TCe 4,9 l/100 km – 94 dB)

130 km/h: 5,8 l/100 km – 94 dB (0,9 TCe 6,7 l/100 km – 99 dB)

160 km/h: 8,0 l/100 km – 97 dB (0,9 TCe 9,9 l/100 km – 104 dB)

Testni krog: 4,6 l/100 km (0,9 TCe 6,6 l/100 km)

Pohvale

+ kultiviranost motorja

+ menjalnik

+ zunanji videz

+ poraba goriva

+ splošna ergonomija

+ prostornost spredaj

+ vzdolžni prostor za kolena zadaj

+ vmesnik R-Link

+ položaj za volanom

Graje

– piš vetra pri večjih hitrostih

– stopničasto dno skupnega prtljažnika

– moteči odsevi v visoko poliranih notranjih površinah armaturne plošče

– kakovost nekaterih materialov v notranjosti

– slabo oprijemljivi zunanji kljuki zadnjih vrat

– notranja oprimka za zapiranje prtljažnih vrat

– v močnem soncu odsev armature v prednji šipi

Na kratko

Da konji niso vse, je že dolgo znano dejstvo. Dosti pomembnejši za zagotavljanje poskočnosti avta je namreč podatek o vrtilnem momentu motorja. Tega je pri motorju Clia dCi 90 na voljo neprimerno več kot pri motorju Clia TCe 90, čemur primerno je prvi tudi odločno poskočnejši na cesti od drugega.

Cene

Renault Clio 1.5 dCi 90: 16.290 evrov

Renault Clio 1.5 dCi 90 S&S Dynamique: 16.290 evrov

Testni Renault Clio 0.9 TCe 90 S&S Dynamique: 17.610 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – vrstni – turbodizelski – neposredni vbrizg goriva – gibna prostornina 1.461 cm3 – največji navor 220 Nm pri 1.750/min – največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo, pnevmatike 195/55 R 16 H (Continental ContiEcoContact 5)

Mere: dolžina 4.062 mm – širina 1.731 mm – višina 1.448 mm – medosna razdalja 2.589 mm – najmanjša razdalja od tal 120 mm – rajdni krog 10,6 m – notranja širina spredaj 1.370 mm, zadaj 1.390 mm – prtljažnik 300 l – posoda za gorivo 45 l

Mase: vozilo 1.071 kg – dovoljena skupna obremenitev 587 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 178 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,7 s – poraba (kombiniran cikel) 3,6 l/100 km – izpust CO2 93 g/km

Foto: Peter Humar