Abarth 595 Competizione Abarth 595 Competizione
Zverinica iz Piemonta Okroglo leto po predstavitvi prenovljenega Fiatovega 500 je svoje orožje predstavil še Abarth. Oblikovalci in tehniki pravijo: 595 je zdaj še... Abarth 595 Competizione
Od daleč ali za laika je to le Fiat 500, v resnici pa je čisto druga zgodba: Abarth 595 Competizione.

Od daleč ali za laika je to le Fiat 500, v resnici pa je čisto druga zgodba: Abarth 595 Competizione.

Zverinica iz Piemonta

Okroglo leto po predstavitvi prenovljenega Fiatovega 500 je svoje orožje predstavil še Abarth. Oblikovalci in tehniki pravijo: 595 je zdaj še bolj Abarth, kot je bil.

Vsaj za različico 595 Competizione to brez dvoma drži.

***

Laično gledano sprememb na oko ni prav dosti, a ne drži. Prvič, vse spremembe, ki jih je bil deležen Fiat 500, so vidne tudi tu, vključno z zadnjimi lučmi, ki so zgolj okvir (ali malo oglat kolobar). In drugič, nekaj ključnih so dodali še pri Abarthu: agresivnejši prednji odbijač (večje reže) in izrazitejši difuzor zadaj, na bokih pa (možnost) 17-palčnih platišč Grantursimo, ki so za 7 odstotkov lažja in ki imajo za kar 50 odstotkov večjo prezračevalno površino. Ljubitelji avtomobilske tehnike vedo: vsak gram nevzmetene mase se na fizikalni meji pozna, prav tako se pozna boljše hlajenje zavor pri njihovi učinkovitosti.

Še bolj izbrani dirkaški materiali v notranjosti, vključno z več karbona in alkantare, pa volanski obroč s prisekanim spodnjim delom in doplačilna dirkaška sedeža Sabelt dajo misliti, da smo že zelo blizu dirk. Od Fiata 500 ‘podedovan’ infozabavni (5- ali 7-palčen) Uconnect nove generacije je sodobnejši, a tokrat lahko skrbi tudi za upravljanje z avdio sistemom beatsaudio, ki ima za seboj tako Apple kot gospoda po imenu Andre Romelle Young ali po domače Dr. Dre. Sedem zvočnikov in 480 vatov – sliši se zelo dobro.

  • 1VK_1612a
  • 1VK_1615
  • 1VK_1613a
  • 1VK_1621a
  • 1VK_1610
  • 1VK_1617
  • 1VK_1609
  • 1VK_1622a
  • 1VK_1566a
  • 1VK_1608
  • 1VK_1627
  • 1VK_1626
  • 1VK_1629
  • 1VK_1636
  • 1VK_1642a
  • 1VK_1625
  • 1VK_1624
  • 1VK_1643
  • 1VK_1633
  • 1VK_1631
  • 1VK_1634

Abarth je svojo kolekcijo (treh) 595 v spodnjih dveh tretjinah ponudbe malo ojačal, tako da ima osnovni 595 zdaj 107 kilovatov (145 ‘konj’), srednji 595 Turismo pa tudi na račun turbopuhala Garett 121 (165). Zgornji dve tretjini iste ponudbe sta zadaj blaženi z blažilniki Koni, Competizione pa tudi spredaj. Nujno še zdaleč ni, je pa verjetno med najbolj pomembnimi novostmi: gumb Sport, ki vpliva na odziv stopalke plina, motorni navor, volanski mehanizem ter na merilnike.

Kaže, da bo 595 še nekaj časa hrbtenica ponudbe Abarth, a ima zdaj v zadaj gnanem 124 Spiderju hudo konkurenco. Morda so tudi zato zdaj najmočnejši različici Competizione namenili samodejno zaporo diferenciala (D.A.M. – Diferenziale autobloccante meccanico), ki je sicer dokaj drag (mehanski) priboljšek, ki navsezadnje tudi nekaj malega tehta, oboje pa zagotovo ne govori vprid vgradnji. Toda če je treba storiti korak naprej pri legi v ovinkih, se vsekakor splača.

Preskus različice 595 Competizione je bil kratek, a sladek: na istih 15 ali 20 zavitih kilometrih kot že prej dvakrat Abarth 124 Spider. To je dobro za dve stvari: prvič, po dveh poskusih je v tretje cesta že v veliki meri domača; in drugič, neposredno primerjati odličen zadnji pogon (124 Spider) in prednji z mehansko zaporo diferenciala hitro pove, kako dober je slednji.

Record Monza je izpuh, ki je značilen za današnje Abarthe in ki zvesto sledi tradiciji – najbrž ga ni junaka, ki ne bi vedel, da je stari Carlo slovel (v začetku pa sploh) prav z odličnimi izpušnimi sistemi. Tule je Record Monza vse, kar potrebujete: že sam zagon motorja daje misliti, da je motor pognal poleg parkiran Dodge Charger, letnik 1966. Pa ni. Stvar daje misliti tudi naprej (in tu moram preskočiti nekaj vrstic): z vsem dolžnim spoštovanjem, a če bo kdo na svoj 595 Competizione namontiral Akrapoviča, bo to povsem nesmiselno.

Abarth 595 Competizione je resnično dirkalnik za cesto, le še varnostna kletka mu manjka do dirkaške steze. V Sabeltu sediš kot pribit, volanski obroč je prijetno majhen in prav tako prijetno debel, stopalke so zelo dobre (škoda da je tista za plin vpeta zgoraj) in le previsoko nameščen volanski obroč malo zmanjšuje odličnost paketa. V motorju je 250 Njutonmetrov ‘turbo’ navora, ki ga stroj dostavlja tako učinkovito, da je 5 prestav v menjalniku dovolj. Šest … Več prestav bi morda kje prineslo kako desetinko, ali pa tudi ne – vsekakor je med ovinki časovno bolj učinkovito manj pretikati.

Vedeti je treba, da ima 595 skoraj natanko enako maso kot 124 Spider, pri tem pa krajše medosje, 10 ‘konj’ več v motorju in pogon na drugem delu karoserije. In tisti D.A.M. Kaj zdaj? Samo od sebe ne gre, to je jasno. Še bolj jasno je, da lahko tale D.A.M. nekaj prinese le, ko voznik pritiska na plin. Pa ne v ravni črti! Zapora diferenciala skuša pomagati v ovinkih, tu pa človek in dirkač, ko pride do meje zdrsa, nagonsko odvzameta plin. Narobe!

Zverinica morda ni najbolj ustrezna beseda. Če imaš zadosti izkušenj, je 595 Competizione z zaporo diferenciala zver. Res. In ne znam povedati, kako dolgo traja, da se pri vsakem ovinku, v katerem pamet narekuje odvzeti plin (ali celo narahlo zavreti), ti pa vztrajno tiščiš plin, vsakokrat ne ustrašiš kot hudič križa.

Je pa, fantje, ta reč tako zabavna, da je čisto blizu tega, da premaga večna naj stanja človeka: slavo in tisto drugo, o kateri berete v Playboyu.

Vinko Kernc

Na kratko

Recept se bere vrhunsko. Vzemite prenovljeni Fiat 500, dodajte 20 kilogramov Abartha, 6 kilogramov Sabelta, 4 kilograme Konija in prav toliko Bremba, dobro premešajte in postrezite na zaviti cesti. Avtomobilček, ki hitro naredi red tam, kjer je polno hvalisanja, kdo je najhitrejši.

Cene

Abarth 595 Competizione: 25.990 €

V Sloveniji že naprodaj

Abarth 595 Competizione – tabela s tehničnimi podatki.

Abarth 595 Competizione – tabela s tehničnimi podatki.

Foto: VK