5 milijonov: Audi, Fiat in Toyota 5 milijonov: Audi, Fiat in Toyota
Jubilej je vselej prijeten za tistega, ki ga praznuje. Še prijetnejši so jubileji, ki so častitljivi. Takrat, ko so številke razmeroma velike. Se pa... 5 milijonov: Audi, Fiat in Toyota

  • Quattro5 milijonov od leta 1980
  • 1.3 Multijet5 milijonov od leta 2003
  • Hybrid5 milijonov od leta 1997

Jubilej je vselej prijeten za tistega, ki ga praznuje. Še prijetnejši so jubileji, ki so častitljivi. Takrat, ko so številke razmeroma velike. Se pa bolj poredko zgodi, da trije skoraj hkrati obeležujejo jubilej, kjer slavijo številko 5 milijonov!

Quattro: tehnično in praktično odličen pogon ter prepoznavna blagovna znamka.

Quattro: tehnično in praktično odličen pogon ter prepoznavna blagovna znamka.

Prvič, Audi. Leta 1980 so predstavili model Audi Quattro, škatlasti kupe, ki je prepričal na dirkah in takoj zatem še kupce serijskih vozil. Če bi rekli, da je Quattro eden glavnih graditeljev imidža znamke Audi, se ne bi prav nič zlagali. Lani, denimo, je več kot 43 odstotkov kupcev Audijev izbralo pogon Quattro! Tako je iz imena modela avtomobila najprej nastalo ime značilnega vsekolesnega pogona s sredinskim mehanskim diferencialom (katerega neke vrste »oče« je Ferdinand Piëch), nato se je ime – ob razširitivi modelne ponudbe Audijev tudi po velikostni lestvici navzdol – razširilo na obe vrsti 4-kolesnega pogona (pri prečno postavljenih motorjih s sredinsko viskozno sklopko) in na koncu so ime Quattro uporabili za podjetje v podjetju, ki je zadolženo za razvoj športnejših različic Audijev (modeli S) ter za vse spremljevalne dejavnosti. Quattro je postala ena izmed bolj prepoznavnih blagovnih znamk v svetu avtomobilizma. Nedavno so v Nemčiji izdelali 5-milijonti avtomobil s takšnim pogonom.

1.3 Multijet: zelo vsestranski motor, ki se vrti v Alfah, Fiatih, Lanciah, Oplih, …

1.3 Multijet: zelo vsestranski motor, ki se vrti v Alfah, Fiatih, Lanciah, Oplih, …

Drugič, Fiat. Ta italijanska avtomobilska znamka, ki je z realizacijo ideje o skupnem vodu pri dizlih odtlej postala ena najbolj naprednih proizvajalk turbodizlov za avtomobile, je leta 2003 pričela z izdelavo 4-valjnega motorja 1.3 Multijet. Prav tehnologija Multijet je bila prvič uporabljena prav na tem motorju. Motor s prostornino 1,25 litra je v tem trenutku opremljen z najsodobnejšo generacijo sistema Multijet in je na voljo v treh različicah: enkrat s turbopuhalom s fiskno geomterijo in dvakrat s spremenljivo, razpon moči pa sega od 55 (75 »konj«) do 79 kilovatov (95 »konj«). Motor poganja avtomobile vseh treh znamk koncerna (Alfa Romeo, Fiat in Lancia) in to od bolj dostavniško naravnanih modelov pa do avtomobilov, ki se spogledujejo s športnostjo. Poleg tega se ti motorji vrtijo tudi v avtomobilih nekaterih drugih avtomobilskih proizvajalcev. Sam po sebi motor sicer ne predstavlja posebne prepoznavne blagovne znamke, je pa njegova priljubljenost vsekakor dokaz o njegovi kakovosti in uporabnosti za kupca. Nedavno so na Poljskem izdelali 5-milijonti motor 1.3 Multijet, ki so ga vgradili v uspešni Fiat 500L.

Hybrid: tehnična poslastica za sladokusce in ta hip zelo dobra alternativa sodobnim turbodizlom.

Hybrid: tehnična poslastica za sladokusce in ta hip zelo dobra alternativa sodobnim turbodizlom.

Tretjič, Toyota. V podjetju TMC (Toyota Motor Company), ki pokriva blagovni znamki Toyota in Lexus, niso pionirji pri razvoju hibridnih vozil – hibridizacija avtomobila sega namreč, odvisno tudi od definicje, precej daleč v preteklost, a nikoli ni prišlo dlje kot do razvojnih protoipov. Toyota pa je v prvi polovici devetdesetih dokončno ugriznila v odločitev, da naredijo hibridni pogon takšen, da bo sprejemljiv in privlačen za kupce, obenem pa tudi povsem nezahteven za uporabo. Leta 1997 so prodali borih 300 Priusov, ki je postal z do danes prodanimi 2,93 milijona primerki daleč najbolje prodajan hibridno gnan avtomobil na svetu. V tem času so na hibridne noge postavili številne modele obeh blagovnih znamk: male, srednje in velike osebne avtomobile, športne terence in celo komercialna vozila. Danes je na voljo 20 različnih hibridnih vozil obeh znamk, naprodaj v 80 državah sveta, pri TMC pa napovedujejo 18 novih tako gnanih modelov do leta 2015! Tudi če se s časom izkaže, da hibridni pogon ni srednje- ali dolgoročna pogonska rešitev osebnega prevoza, je dejstvo, da so hibridi že zapisani v avtomobilski zgodovini kot eden ključnih pogonskih alternativ, bolj ali manj le Toyotina zasluga. Marca so namreč izdelali že 5-milijonti hibridno gnan avtomobil.

Pet milijonov je tudi v avtomobilizmu že sama po sebi velika številka, a če je kdo še vedno skeptičen o veličini omenjenih mejnikov: upoštevaje namembnost in rok, v katerem se je ta količina nabrala, gre za izjemne uspehe. Vredne občudovanja.

Foto: Audi, Fiat, Toyota