Volkswagen Transporter Kombi 2.0 TDI BMT 84 kW Volkswagen Transporter Kombi 2.0 TDI BMT 84 kW
Klub Ne vem, zakaj so ljudje zlobni in v povezavi s takšnim avtomobilom omenjajo lopato in mešalec za beton. Jaz vidim sedem parov smuči... Volkswagen Transporter Kombi 2.0 TDI BMT 84 kW
Volkswagen Transporter Kombi DMR: karkoli si lahko omislite v kombinaciji z osmimi potniki in njihovo zajetno prtljago.

Volkswagen Transporter Kombi DMR: karkoli si lahko omislite v kombinaciji z osmimi potniki in njihovo zajetno prtljago.

Klub

Ne vem, zakaj so ljudje zlobni in v povezavi s takšnim avtomobilom omenjajo lopato in mešalec za beton.

Jaz vidim sedem parov smuči ali dve zloženi jadralni padali ali pet kompletov potapljaške opreme. Klub.

  • 1VK_5693a
  • 1VK_5161a
  • 1VK_5942a
  • 1VK_5153a
  • VW Transporter
  • VW Transporterw
  • 1VK_5686
  • 1VK_5157
  • 1VK_5718w
  • 1VK_6689aw
  • 2013-08-12 13.29.54a

V splošnem velja biti pri tovrstnih vozilih malo manj kritičen oziroma izbirčen. Korak so, kot sem že nekajkrat pri opisu podobnih omenil, naredili v zadnjih dveh desetletjih verjetno večji kot osebni avtomobili, nikoli pa jim najbrž v nekaterih rečeh ne bodo mogli konkurirati.

Če je kdo nadležno izbirčen, imajo tam, v isti hiši, tudi Multivan, ampak tale običajen Transporter skuša biti poceni prevoz za ljudi. Devet sedežev je v njem in samo eden od njih ni na voljo potnikom, ki lahko med vožnjo dremajo. Torej osem. Osem ljudi lahko pride s takšnim Transporterjem skupaj s svojo obilno prtljago z enim polnjenjem precej daleč. Z malo nežnosti na stopalki plina tudi tisoč kilometrov.

Takšen Transporter je lahko tudi ugodna rešitev za veliko družino, ki je rada na poti, vključno z dopusti, ki ponavadi zahtevajo še več prtljage. Naprimer šotore in vso opremo za kampiranje, poleg vsega ostalega, vse do kanuja in gumenjaka z motorčkom. A je treba ob tem že vnaprej nekaj vedeti. O udobju.

Ni sicer prav posebej moteče, dá se povsem normalno preživeti in je dosti udobneje kot pred tridesetimi leti, ko smo se cijazili v vročih Stoenkah. Torej. Tale T je dolg (DMR pomeni dolga medosna razdalja, NS pa nizka streha) in ima veliko šip, a sta le dve – v prednjih vratih – pomični. K sreči ima klimatsko napravo, zasnovano tudi posebej za zadnji del; to pomeni, da so tam ločene komande za hitrost ventilatorja, zmes toplega in hladnega zraka ter 6 rež za zrak na stropu.

Najlepše je seveda vozniku; volanski obroč je nastavljiv v vse smeri (a vselej nekoliko previsok), merilnika sta velika in odlično pregledna, med njima pa je potovalen računalnik, ki je s količino informacij in prijaznostjo uporabe med najboljšimi tudi v tekmi z osebnimi avtomobili. Le to, da so morali pri vsem danem prostoru znotraj merilnikov med podatke potovalnega računalnika stisniti tudi tistega o zunanji temperaturi, ni dobra rešitev. No, voznik si lahko nastavi tudi višino in naklon naslonjala sedeža, upravljanje vozila pa je nekoliko trdo, robato, se pravi, da ni lahkoten kot Polo, a tudi ni težaški, da bi mučil kako slabotno deklico, novopečeno voznico.

  • 1VK_5144rww
  • 1VK_5124
  • 1VK_5139
  • 1VK_5134
  • 1VK_5137
  • 1VK_5150
  • 1VK_5151
  • 1VK_5146
  • 1VK_5145
  • 1VK_5164la
  • 1VK_5163la
  • 1VK_5128
  • 1VK_5129
  • 1VK_5130
  • 1VK_5131
  • 1VK_5132
  • 1VK_5149

Spredaj je tudi ogromno predalov, velik del njih je tudi ogromnih mer, se pa s tem vse sicer iz osebnih avtomobilov poznano udobje konča. Za prvo vrsto sedežev ni nobenega predala, nobeden od preostalih sedežev nima nastavljivega kota naslonjala in nobenemu od sedežev druge in tretje vrste ni – z izjemo že omenjene klimatske naprave z režami – namenjeno nič. Ne mest za pijačo ali žepov, ne električnih vtičnic, ne bočnih opor, kaj šele kaj bolj prestižnega, jasno, je pa njim na stropu na voljo lučka. Ena. Toliko, da ne bo razočaranja.

Pa mehanika? Če zapišem, da je korektna, sem jo podcenil. Motor je odličen in ima le eno slabost: ko je Transporter poln, mu zmanjkuje navora na vzponih. Sicer pa je dovolj poskočen, da nikoli ni v breme za njim vozečim, od mesta do avtomobilskih cest. Verjetno bi prejšnjo zamero lahko v veliki meri izničil menjalnik s šestimi prestavami; v temu je namreč le pet prestav, pa še od teh je prva zelo kratka, tako da ostanejo v resničnem življenju na voljo bolj ali manj le štiri. Tu se skriva še ena slabost: z vožnjo po avtomobilski cesti pri največji dovoljeni hitrosti se motor vrti s skoraj 3.000 vrtljaji, kar pomeni tudi ne preveč ugodno porabo goriva. Šest prestav bi resnično ubilo dve muhi.

Motor sam pa je zelo odziven in zmogljiv že od kakih 1.300 na merilniku vrtljajev in izjemno uporaben do nekih 3.400. Nič se ne upira vrtenju preko, tja do 4.000 (pri 4.500 preneha pospeševati), a to, kot pri večini turbodizlov, nima nobenega smisla. Poraba se precej poveča, trajnost stroja najbrž tudi, zmogljivosti pa morda le narahlo narastejo.

Kakšen dodaten Njutonemter motorju ne bi škodil, recimo temu ‘za manj stresna prehitevanja’ izven naselij in vse, kar je podobno. Tudi menjalnik z zelo prijetno tekočo ročico se ob hitrejšem tempu vožnje, kar v njegovi vlogi pomeni hitrejše pretikanje, počuti zelo dobro, navsezadnje pa je zelo dober, poveden tudi volan. Krmiljenje ni enako kot pri osebnem avtomobilu le zaradi višjih gum in višjega težišča. To dvoje se podpisuje tudi pod dejstvo, da je – ob odličnem vzdrževanju smeri pri vožnji naravnost ne glede na motilce – v ovinkih smerna stabilnost opazno slabša.

Ampak pozor, da bi to skusili, bo treba dobro našpičiti svoje sposobnosti, živo vsebino pustiti doma skupaj z vso prtljago, potem pa pretiravati med zavoji. Zakaj pa ne, navsezadnje, tole je svobodna dežela (znotraj omejitev), vsak po svoje.

Vsem pa je skupno nekaj: priti nekam daleč z več prtljage. Okej, okej, ali pa z mešalcem za beton. Navsezadnje je treba kdaj tudi kaj zgraditi.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 28°C – menjalnik v 5. prestavi – gume 215/65 R 16 C Goodyear Marathon – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.300/min: 4,3 l/100 km – 91 dB

100 km/h, 2.300/min: 5,7 l/100 km – 94 dB

130 km/h, 2.900/min: 8,4 l/100 km – 97 dB

160 km/h, 3.600/min: 11,7 l/100 km – 101 dB

Testni krog: 10,2 l/100 km

Pohvale

+ zimzelen videz

+ motorne zmogljivosti

+ vožnja

+ domet

+ notranja prostornost

+ potovalni računalnik, tempomat

+ parkirni pripomoček zadaj

+ stop/start, svetovalec za pretikanje

+ 9 sedežev

+ klimatska naprava za celoten prostor

+ predali v prvi vrsti

+ žarometa (predvsem dolge luči)

Graje

– ena prestava premalo

– neudobni sedeži

– brez opreme v drugi in tretji vrsti

Na kratko

Povedano naravnost: čeprav ni napačnega videza, se ne zdi posebej privlačen nakup, a le dokler razmišljate ‘znotraj škatle’. Noben malo bolj resen športen klub ne bi niti za hip pomišljal – zgrabil bi ga z največjim veseljem. Kaka malo večja družina, ki se rada potika naokoli, pa prav tako.

Cene

Volkswagen Transporter Kombi NS KMR 2.0 TDI 62 kW: 26.970,62 evrov

Volkswagen Transporter Kombi NS KMR 2.0 TDI BMT: 26.386 evrov (akcijska cena)

Testni Volkswagen Transporter Kombi NS DMR 2.0 TDI BMT: 28.713 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največji navor 250 Nm pri 1.500-2.750/min – največja moč 84 kW (114 KM) pri 3.500/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: minibus – samonosna karoserija, 4 vrata, 9 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj posamične obese, vzmeti ‘miniblock’, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, hidravličen servo – gume 215/65 R 16 C Goodyear Marathon

Mere: dolžina 5.292  mm – širina 1.904 mm – višina 1.990 mm – medosna razdalja 3.400 mm – najmanjša razdalja od tal 201 mm – rajdni krog 13,2 m – notranja širina spredaj 1.629 mm, v sredini ni podatka, zadaj ni podatka – prtljažnik 5.000/6.700 l – posoda za gorivo 80 l

Mase: vozilo 1.976 kg – dovoljena skupna obremenitev 824 kg – dovoljena obremenitev strehe 150 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 163 km/h – pospešek 0-100 km/h 15,9 s – poraba (kombiniran cikel) 6,8 l/100 km – izpust CO2 179 g/km

Foto: VK