Volkswagen Touran: na slovenskem trgu Volkswagen Touran: na slovenskem trgu
Zanesljivo je za vsako avtomobilsko hišo najpomembnejše, kako gre avto v promet. Volkswagnov Touran, kompaktni enoprostornik, je od leta 2003 zapeljal v 1,9 milijona... Volkswagen Touran: na slovenskem trgu
Novi Touran je precej daljši in širši, pa nekaj nižji, povrh tudi notranje prostornejši.

Novi Touran je precej daljši in širši, pa nekaj nižji, povrh tudi notranje prostornejši.

Zanesljivo je za vsako avtomobilsko hišo najpomembnejše, kako gre avto v promet. Volkswagnov Touran, kompaktni enoprostornik, je od leta 2003 zapeljal v 1,9 milijona evropskih (in drugih) garaž, kar mora biti spodbuden podatek – še posebej v časih, ki so za omenjeno nemško tovarno zelo daleč od prijetnih.

Novi Touran (ta je doslej na slovenskem trgu našel 6.593 kupcev) se postavlja s številnimi novostmi. Še vedno je enoprostornik, na voljo v pet- ali sedemsedežni izvedbi, za omembe vrednih 130 milimetrov daljši, s 113-milimetrskim prirastkom pri medosni razdalji in z za 36 milimetrov večjo širino, je pa za šest milimetrov nižji, kar pripomore k opaznejši vitkosti. Vse to se pozna tudi v notranjosti, kjer je prtljažnik petsedežne izvedenke pridobil pomembnih 48 litrov prostornine, kljub temu pa je avto shujšal za 62 kilogramov, s tem pa motorjem omogočil 19 odstotkov večjo varčnost, kar seveda ima svoj pomen.

  • 1VK_0229a
  • 1VK_0230a
  • 1VK_0231ashw
  • 1VK_0239aww
  • 1VK_0233
  • 1VK_0237a
  • 1VK_0238a
  • 1VK_0222a
  • 1VK_0221
  • 1VK_0216
  • 1VK_0218sh
  • 1VK_0219sh

Seznam drugih novosti je prijazno dolg; zdi se nekako tako, kot da je ‘Diesel-Gate’ dodatno motiviral VW, ki hoče kar najhitreje odpraviti številne dvome oziroma zadrege. Torej: nova je klimatska naprava, razširjen je seznam multimedijskih pripomočkov s številnimi aplikacijami (Car-Net Cam Connect, MirroorLink, Apple CarPlay, pa Google Android Auto ipd.). Pričakovan je tudi nabor številnih elektronskih asistenčnih sistemov, pri čemer ima Touran po novem serijsko tudi funkcijo večnaletnega zaviranja in sistemom za nadzor prometa s t.i. mestno funkcijo zaviranja v sili. Tovarna pravi, da je novinec tudi varnejši tako v smislu pasivne kot aktivne varnosti (pri EuroNCAP je dobil najvišjo oceno pet zvezdic), vsekakor tudi praktičnejši. Po novem je mogoče zadnja vrata odpreti tudi z gibom noge pod zadek vozila, ne bodo pa prikrajšani niti tisti, ki so jim pri srcu led žarometi (na voljo sta dve izvedbi).

Motorna ponudba ta hip obsega štiri agregate, kasneje se pojavita še dva. Bencinska sta dva (1.2 in 1.4 TSI) z 81 oziroma 110 kilovati, prav tako tudi dizelska (1.6 TDI z 81 in 2.0 TDI, ki zmore 110 kilovatov). Mogoče jih je kombinirati s 6-stopenjskim ročnim ali s 6 oziroma 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG. Napovedana sta še bencinski motor s 132 kilovati in dizelski, ki bo razvijal 140 kilovatov. Nedvomno je ta hip pomemben podatek, da so oziroma bodo vsi motorji v skladu s normativom Euro6.

Ciljna publika je znana že od prej, kar pomeni, da računajo predvsem na družine. Računajo tudi, da se jim bo prihodnje leto pri nas posrečilo prodati od 800 do 1.000 Touranov, kar bi ustrezalo nekako 20-odstotnemu tržnemu deležu v tem razredu. V najcenejši izvedbi je novi kompaktni enoprostoorec naprodaj za 21.513 evrov (1.2 TSI Trendline), boljši opremski paket Comfortline ga podraži za evrskega tisočaka. V najdražji izvedbi – 2.0 TDI, 6-stopenjski DSG, oprema Highline – je na voljo za 29.315 evrov, a je tudi seznam dodatne in doplačljive opreme kar dolg. In za konec – posel z vsemi Volkswagni je bil septembra nekoliko boljši kot v enakem lanskem mesecu.◄

Foto: VK