Gospodarski oddelek znamke Volkswagen je lani predstavil sedmo generacijo osebne različice Transporterja Multivan, namenjeno prodaji v Evropi v začetku letošnjega leta. Od nedavnega je naprodaj tudi pri nas, zanj pa bo treba odšteti najmanj 44.450 evrov.
Začetki segajo v leto 1949, ko je VW predstavil komercialno različico Hrošča (VW Type 1) in jo logično poimenoval Type 2. Generacijsko oznako T s pripadajočo številko je dobil šele leta 1990 s predstavitvijo T4, torej četrte generacije, ki je imela tudi – v nasprotju s prejšnjimi – prednji pogon.
Zdaj je torej na vrsti T7 in prva je na trge prišla osebna različica Multivan. Ta naj bi napravil še večji razkorak med prihajajočim (dostavniškim) Tansporterjem, hkrati pa bodo letos predstavili še električno različico ID.Buzz.
Zunanjost novega Multivana je sicer oblikovno logično nadaljevanje generacije T6, a je takoj prepoznavna, saj so žarometa in maska med njima znatno nižji. Mersko se ni dosti spremenil, je le za okoli pol decimetra nižji. To je tudi eden od ukrepov za zmanjšanje količnika upora zraka, ki se je z 0,35 (T6) zmanjšal na le 0,30.
Prostornost je menda edino, kar je enako kot pri T6. Žarometi so zdaj lahko tudi napredni LED (IQ.Light), drsna bočna in zadnja vrata je moč odpreti le z zamahom pod dnom, streha ima lahko 1,4 kvadratnega metra veliko panoramsko okno, udobnih sedežev je lahko 5, 6 ali sedem (njihove konfiguracije pa so lahko različne), v sredini ima lahko vzdolžno pomično, prilagodljivo in zložljivo mizico in zvočniški sistem je lahko tudi znamke Harman Kardon.
Zdaj ponuja več kot 25 varnostnih sistemov (ADAS) vse do sistema za komunikacijo z okolico (Car2X), ki zmore v mestu komunicirati na razdalji do 150, izven mesta pa do 800 metrov. Zaznava lahko zastoje, prometne nesreče, dela na cesti in celo bližajoča se intervencijska vozila ter temu primerno prilagoditi delovanje pametnega tempomata. Ta poleg tega pridobiva podatke tudi z radarskega tipala, s prednje kamere in z navigacijskega sistema.
Videz armaturne plošče, volanski obroč, tehnika in oprema jasno ločujejo T7 od T6. Merilniki so le še digitalni na 10,25-palčnem zaslonu; boljša (dražja) izvedba ima zaslon boljše ločljivosti, več prikazov in več podatkov. Osrednji zaslon meri vedno 10 palcev, v ponudbi so trije infozabavni sistemi, v povezavi s tem pa velja omeniti, da je zdaj moč preprosto preko zaslona aktivirati nekatere funkcije, ki niso bile naročene z novim vozilom.
Pomembna novost pri T7 je njegova platforma, ki ni več ločena oziroma samostojna kot doslej, pač pa gre za ustrezno prilagojeno slovito MQB. Glavne razlike gredo na račun prem, ki sta nekoliko drugačne zasnove in izdelane iz aluminija.
Za zdaj pri VW govorijo o štirih pogonih. Najcenejši, ki pri nas ne bo na voljo, je bencinski 1.5 TSI (100 kW, 220 Nm), dizelski 2.0 TDI (110 kW, 360 Nm) pa pride k nam predvidoma prihodnje leto. Tako sta zdaj v ceniku dve pogonski različici, 2-litrski bencinski TSI (150 kW, 320 Nm) in priključno-hibridni 1.4 TSI e-Hybrid. Tu ima bencinski motor 110 kilovatov, elektromotor 85 kilovatov, sistem pa zmore 160 kilovatov in 350 Njutonmetrov. Zgolj z elektriko lahko e-Hybrid prevozi 50 kilometrov po WLTP.
Pri pogonih sta torej dve pomembni novosti, že omenjeni hibrid, poleg tega pa pri Multivanu ni več ročnih menjalnikov, pač pa DSG, ki je pri hibridnem pogonu 6-, sicer pa 7-stopenjski. Leta 2024 pride na trge tudi različica s 4-kolesnim pogonom, a zgolj v hibridni različici. Dotlej bo naprodaj prejšnja generacija različic 4Motion, enako pa velja tudi za komercialno različico Transporter.
Kupci pri Multivanu izbirajo med dvema dolžinama in med tremi osnovnimi paketi opreme. Skupaj z dvema pogonoma je, ker so možne vse kombinacije, v ceniku 12 različic. Najcenejši (cena iz uvoda) je 2.0 TSI, preskok na najbogatejši paket Style pa stane slabih 10 tisočakov. Doplačila za podaljšano različico so zelo različna – pri osnovnem paketu je to dobrih 200, pri paketu Style pa skoraj 1.600 evrov. Še o hibridnih različicah. Najcenejša stane 50.690 evrov, najdražja (podaljšana karoserija, paket Style) pa 58.374 evrov.
Pri slovenskem zastopniku so mnenja, da bo pri nas skozi cel življenjski cikel še vedno najbolje prodajana dizelska različica s srednjim paketom opreme Life, pri čemer naj bi skupaj z dodatno opremo kupci za Multivan odšteli povprečno okoli 55 tisoč evrov.◄
Foto: VK