Toyota Proace Verso Medium 2.0 D-4D 150 HP Family Toyota Proace Verso Medium 2.0 D-4D 150 HP Family
Potovati? Nekateri vemo iz lastnih izkušenj: družina lahko pride na dopust v Split tudi s Fičkom brez klimatske naprave in s kovčkom na strehi.... Toyota Proace Verso Medium 2.0 D-4D 150 HP Family

Toyota Proace Verso Medium: srednja karoserijska dolžina in minibus z več udobja in tehnike iz osebnih avtomobilov.

Potovati?

Nekateri vemo iz lastnih izkušenj: družina lahko pride na dopust v Split tudi s Fičkom brez klimatske naprave in s kovčkom na strehi.

So pa časi takšni, da nakup minibusa, kot je Proace Verso, zlahka pade v družinsko-maloobrtniško shemo. In zakaj ne?

***

Dostavniki in iz njih razviti minibusi imajo smolo že po definiciji: celoten del za prednjo šipo mora biti kvadraste oblike, da izpolni osnovne prostorske zahteve. Jasno, oblikovalci zato niso posebej navdušeni, manevrskega prostora je malo. Je pa tale Proace, čeprav, kot rečeno, minibus, pa tudi eden od trojčkov (še Space Tourer in Traveller), vseeno tako značilna Toyota kot minibus z obrazom. Pritegne.

  • 1VK_7453aw
  • 1VK_7130a
  • 1VK_7139
  • 1VK_7138a
  • 1VK_7131a
  • 1VK_7137a
  • 1VK_7134
  • 1VK_7140
  • 1VK_7186ac
  • 1VK_7136a
  • 1VK_7142a
  • 1VK_7464
  • 1VK_7128a
  • 1VK_7467ac
  • 1VK_7132
  • 1VK_7191a
  • 1VK_7192ac
  • 1VK_7344aa
  • 1VK_7352a
  • 1VK_7129
  • 1VK_7127
  • 1VK_7122
  • 1VK_7124
  • 1VK_7125
  • 1VK_7121
  • 1VK_7119a
  • 1VK_7584a
  • 1VK_7589a
  • 1VK_7592a

Za razliko od osebnih avtomobilov je daleč največji del osredotočanja (kupca) na notranjost in spet za razliko od (današnjih) osebnih vozil ima Proace precej posreden volan. To najprej pade v oči oziroma roke. Tudi položaj za volanom je sicer daleč od dostavniškega izpred 20 let, a še vedno opazno ne-oseben. Drugače že iz definicije ne more biti – voznik pač v takšni karoseriji sedi z nogami dosti bolj pokončno.

Še vedno je in očitno bo ostala razlika med minibusi in nekoč zelo popularnimi limuzinskimi kombiji: že pri zunanjem videzu, pa ko gre za sedenje in položaj za volanom, a tudi v vožnji (upravljanju) v splošnem, pa pri podvozju, sedežih in udobju. In, jasno, materialih v notranjosti. Tudi tu so goli koži (komolci) materiali nekoliko neprijazni, grobi. Čeprav se veliki limuzinski kombiji po tihem umikajo – proizvajalci jih nadomeščajo s takšnimi minibusi –, ti zagotovo niso popolna zamenjava zanje. So pa ti minibusi (in Proace Verso Medium je tu še posebej značilen) tudi znatno večji (znotraj) od njih.

Dobra stran Proaca je, da je zunaj videti manjši, kot je potem znotraj prostoren. Veliko je širine, kar se vidi že na armaturni plošči. Ta je v ‘dostavniku’ pričakovano dosti bolj tradicionalna, če že ne konzervativna, sploh če se spomnimo zadnjih Toyotinih osebnih avtomobilov (C-HR), a to je vse bolj stvar okusa in je tule lahko tudi velik plus. Manj navdušuje pretežna sivina z le malo črnine, to barvno monotonost pa nekako posrečeno razbija rjav prečni trak.

  • 1VK_7552a
  • 1VK_7089aw
  • 1VK_7080
  • 2017-08-09 10.37.43a
  • 2017-08-09 10.37.55la
  • 1VK_7081w
  • 1VK_7087w
  • 1VK_7076r
  • 1VK_7540rca
  • 1VK_7544a
  • 1VK_7078a
  • 1VK_7550a
  • 1VK_7083
  • 1VK_7114ash
  • 1VK_7545a
  • 1VK_7116
  • 1VK_7615a
  • 1VK_7095l
  • 1VK_7096
  • 1VK_7111
  • 1VK_7100
  • 1VK_7106
  • 1VK_7110
  • 1VK_7115

V nekem smislu med zunanjostjo in notranjostjo velja omeniti vrata. Drugi par bočnih je drsen, kar je vsekakor prikladno, škoda le, da so šipe v njih nepomične. Pa vemo, da je mogoče tudi drugače. No, tu precej pomaga dobra, res učinkovita klimatska naprava. Pa še o zadnjih vratih; ta so tu enojna in se odpirajo navzgor, s čimer želijo biti bolj ‘osebna’ (torej kot pri osebnih avtomobilih), toda – tudi tu – pozor: ker so visoka, pri odpiranju postajajo – dolga. Pozor torej pri odpiranju in še prej pri parkiranju vzvratno do zidu. Imajo pa tu eno odlično in nadvse uporabno rešitev, nekoč poznano celo pri kombijevskih karoserijskih različicah (najprej mi v spomin pade Laguna Break), a žal pozabljeno: v njih je moč odpreti zgolj zadnjo šipo. Res uporabno.

Velike notranje mere dajo seveda velik prostor za sedeže in posledično za potnike. Dobra stran sedežev je, da so udobni – na njih je moč tudi varno počivati, torej z izklopljeno večino tipal, a pravilno pripeti z varnostnim pasom. Takšen Proace Verso je glede na možnosti od 1- do 8-sedežnik, pri tem je moč 6 sedežev tudi odstraniti. Če pa le poklopimo naslonjala in vse skupaj potisnemo povsem naprej (znaten vzdolžen pomik), dobimo čisto zadaj ogromen prtljažnik, v sredini pa precej veliko, ravno in okoli 40 centimetrov visoko vodoravno površino. Tudi za spanje, če je treba. Pri zlaganju naslonjal je dobro, da ta sama padejo v vodoraven položaj, jih je pa precej težko spet dvigniti. Močna vzmet. Nerodno posebej zadaj, ker so daleč od rok. Mogoče bi močan trak pomagal pri dvigovanju … In skoraj pretrdi so tudi vzvodi za podiranje naslonjal.

  • 1VK_7568
  • 1VK_7569
  • 1VK_7570
  • 1VK_7571
  • 1VK_7572
  • 1VK_7573
  • 1VK_7574
  • 1VK_7575
  • 1VK_7576
  • 1VK_7577
  • 1VK_7578
  • 1VK_7579
  • 1VK_7580
  • 1VK_7582a

Še ena o relaciji minibus-limuzinski kombi: notranji trušč. Ne, tu ni zadušljiv, je pa večji ali vsaj bolj neprijeten kot pri – naprimer – Alhambri. Tja do 130 se ni težko normalno pogovarjati, nad to hitrostjo (ki se je pa itak izogibamo, a ne?) je pa potrebno znatno povečati glasnost tako govora kot avdio sistema.

Vožnja sama pač ne more biti uživaška (tu je še nekoliko neprijetno trda stopalka sklopke), a je tudi to del dostavniške genetike. Je pa pogon tule odličen. Motor, turbodizel, jasno, se teži in aerodinamiki navkljub odlično odziva že od številke 1.000 na merilniku vrtljajev, kar ni ravno samo po sebi umevno, kaže pa ga gnati tja do največ 4.500. Saj gre tudi više, a pride tu do veliko več slabosti (trušč, trajnost stroja, …) kot prednosti (pospeški, hitrost, …). Tja do dovoljenih 130 tudi sprejemljivo, če že ne spodobno malo porabi: za to maso in aerodinamiko se zdi 8 litrov na 100 kilometrov kar občudovanja vredno, a tudi 12 v mestni gneči in na nemški avtomobilski cesti (do 160) še ni kakšna drama.

***

Scenarij iz uvoda sploh ni tako redek, kot bi si morda mislili, seveda pa je Proace Verso lahko tudi praktičen in uporaben taksi. Vsekakor se zdi, da je prikladen na daljših vožnjah, pa mu zato tudi kratke niso težka naloga. Zatorej: ja, potovati, z lahkoto.

Vinko Kernc

Pohvale

+ večja notranjost, kot daje misliti zunanjost

+ odpiranje šipe v zadnjih vratih

+ prilagodljivost notranjosti

+ udobni sedeži

+ učinkovita klimatska naprava za vse tri vrste

+ drsna bočna vrata

+ projicirni zaslon (HUD)

+ prožen in elastičen motor, tudi zelo zmogljiv

+ poklopno naslonjalo (tudi) sovoznikovega sedeža

+ potovalni računalnik

+ dnevne luči tudi zadaj

+ senčila na zadnjih bočnih šipah

+ dovolj 12-voltnih vtičnic

+ notranja osvetlitev

+ 6 pritrdišč Isofix

+ varnostni paket

Graje

– premalo mest za pločevinko/plastenko

– trda stopalka sklopke

– fiksne šipe v drsnih vratih

– tempomat deluje šele od 4. prestave in od 40 km/h

– pogosti softverski problemi s ključkom USB

Na kratko

Pri tovrstnih avtomobilih ni velikih čustev, gre pretežno le za to, ali ustreza njegova uporabnost (mere, prilagodljivost) nekemu kupcu. A Proace Verso niti ni grd, prej nasprotno, niti nima pomembnejših zamer na področju uporabnosti. Še posebej navduši možnost izbire med več dolžinami karoserije, a seveda tudi motorjev in paketov opreme.

Cene

Toyota Proace Verso Medium 1.6 D-4D 115 HP (Shuttle): 30.040 evrov

Toyota Proace Verso Medium 2.0 D-4D 150 HP Family: 35.650 evrov

Testna Toyota Proace Verso Medium 2.0 D-4D 150 HP Family: 37.750 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 26° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 26.406 – menjalnik v 6. prestavi – gume 225/55 R 17 W Michelin Primacy 3 Green X – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.300/min: 4,2 l/100 km – 88 dB (5. prestava)

100 km/h, 1.900/min: 6,2 l/100 km – 92 dB

130 km/h, 2.500/min: 8,4 l/100 km – 94 dB

160 km/h, 3.100/min: 12,0 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 9,7 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.997 cm3 – največji navor 370 Nm pri 2.000-2.500/min – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: minibus – samonosna karoserija, 5 vrat, 8 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, elektrohidravličen servo – gume 225/55 R 17 W Michelin Primacy 3 Green X

Mere: dolžina 4.959 mm – širina 1.920 mm – višina 1.910 mm – medosna razdalja 3.275 mm – najmanjša razdalja od tal 150 mm – rajdni krog 12,4 m (med pločniki), 12,9 m (med stenami) – notranja širina spredaj 1.615 mm, v sredini 1.586 mm, zadaj 1.570 mm – prtljažnik 603/3.968 cm3 – posoda za gorivo 69 l

Mase: vozilo 1.630 kg – dovoljena skupna obremenitev 1.110 kg – dovoljena obremenitev strehe 170 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0-100 km/h 13,0 s – poraba (kombiniran cikel) 5,3 l/100 km – izpust CO2 139 g/km

Foto: VK