Test: Renault Mégane Conquest TCe 160 EDC Esprit Alpine Test: Renault Mégane Conquest TCe 160 EDC Esprit Alpine
  Izbira imena za novi avtomobil ni preprosto početje. Tudi zato ali prav zaradi tega je Conquest na voljo le pri nas in še... Test: Renault Mégane Conquest TCe 160 EDC Esprit Alpine

Renault Mégane Conquest: videz, prostor, poraba, oddaljenost od tal.

 

Izbira imena za novi avtomobil ni preprosto početje. Tudi zato ali prav zaradi tega je Conquest na voljo le pri nas in še na trgih nekdanje skupne države. Drugje ga ni.

***

Teh nekaj stavkov zahteva pojasnilo. Conquest se drugje imenuje Arkana. Bolj ali manj jasno? Zaradi morebitnega negativnega pomena tega imena med zadnjo vojno na Balkanu so se pri Renaultu odločili za preimenovanje Arkane v Conquest. Smiselno? Verjetno. Sicer pa poteza francoske tovarne potrjuje pasti ali zadrege pri iskanju imena za nov izdelek (avto), hkrati pa francosko senzibilnost do trgov, na katerih je prisotna že dolga desetletja. Ni vedno tako.

Renault je v zadnjih letih temeljito posodobil in spremenil ponudbo cestnih terencev. Conquest se vozi v razredu (kupejevskih) cestnih terencev, pri čemer dela družbo Capturju, Simbiozu, Australu, Espacu, Scénicu in Rafalu. Francoska avtomobilska hiša po vseh težavah pred nekaj leti, ko se je zdelo, da je zabredla (pre)globoko, sedaj dokazuje svojo poslovno in hkrati modelsko vitalnost. Portfelj športnih terencev, bodisi pogonskih klasikov, bodisi električno gnanih, je pester. Za vsakogar nekaj ali skoraj tako.

  • 20241014_110432
  • 20241008_145720cr
  • 20241008_150339
  • 20241008_150352
  • 20241008_150420
  • 20241008_150331
  • 20241008_150516
  • 20241008_150313
  • 20241008_150236

Conquestu kupejevsko navzdol potisnjen zadnji del strehe ne škoduje – ne podobi, ne udobju tudi nekaj višjih na zadnjih sedežih. Oznaka Esprit Alpine predstavlja vrh opremske ponudbe (ob tem si je mogoče omisliti dve pogonski varianti s 116 ali 105 kW), pri čemer ti (morda) padejo v oči z modrim šivom obrobljeni sedeži v kombinaciji alcantare/umetnega usnja, pa napis Alpine na 19-palčnih platiščih, t.i. umetna izpušna cev v črni barvi in morda še kakšna malenkost. Kupejevska podoba pa ima svojo ceno – nazaj se skozi zadnje okence vidi slabo, kar pa seveda ne velja le za ta avto in ta Renault. Hvalim prtljažnik – ne zaradi prostornine, pač pa zaradi dvojnega dna. Pod prvim dnom je 28-litrski prostor, ravno dovolj visok, da gre vanj marsikaj, pa po drugi strani ravno prav nizek, da omogoča ravno dno prtljažnika tedaj, ko so zloženi zadnji sedeži, sicer deljivi v razmerju 60/40. Malenkost? Ne bi rekel. Priročno je, ker Conquest kljub športno-terenski zasnovi ponuja razmeroma visoko sedenje spredaj, pa vendarle ne previsoko. Še o sedenju zadaj: dva po širini sedita dovolj udobno, s koleni utegne biti ob nazaj potisnjenih prednjih sedežih nekaj zadrege. Nič posebej novega. In nekaj, kar zelo ugaja, pa ni pogosto omenjeno – ključ je v žepu, ko odideš, se avto sam zapre (zaklene), ko prideš, se odpre (odklene), vedno te na te ‘operacije’ zvočno opozori. Se vprašam, zakaj tega zvečine ne ponujajo tudi druge tovarne?!

Notranjost z armaturno ploščo ponuja znano okolje tistim, ki so kdaj sedeli v kakšnem drugem Renaultu. V ospredju je seveda zaslon infozabavnega sistema zajetnih dimenzij (9,3 palca ali 24 centimetrov), postavljen pokončno. Logika njegove uporabe je bolj ali manj preprosta in razmeroma zlahka učljiva tudi za tiste, ki se utegnejo na novo srečati z digitalno notranjostjo avtomobilov sedanjih časov. Ni pomembno? No, kljub vsem spremembam zadnjih let še vedno drži, da nove avtomobile najbolj in najprej kupuje starejša avtomobilska publika, pa čeprav tovarne avtomobile delajo najbolj in najprej za mlade ali mlajše. Tudi Renault.

Tale Conquest je pravi klasik v pogonskem pogledu. Bencinski štirivaljnik s skromno gibno prostornino ponuja spodobnih 116 kilovatov (160 ‘konj’). Malce smo se že navadili na povsem drugačna razmerja moč/kg in posledično zmogljivosti, ki jih ponujajo baterijski električni avtomobili. Tale Conquest je tudi malo električen (blagi hibrid z litij-ionsko baterijo s kapaciteto 0,13 kW), a je s svojimi 1.347 kilogrami predvsem kilogramski lahkokategornik. Sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik (EDC) je zelo dobra izbira: premikanje med prestavami je neobčutno, ob vsem, kar se med vožnjo dogaja v avtomobilu (predvsem vozniku), je dejavnik varnosti. Pokimavanje, pa zibanje zaradi nekaj večje višine (1.571 mm) je že precej pozabljena slaba lastnost cestnih terencev, tudi pri Conquestu. Nekoliko preseneča pogost zdrs pogonskih koles tudi tedaj, ko ni dirkaških ambicij. Najvišjih in (skoraj) končnih 180 kilometrov na uro se morda ne zdi veliko, a dobrih devet sekund do nekdaj tako magičnih 100 bi smelo zadostovati predvsem tistim, pri katerih to ni najpomembnejše. In če je tako, potem more ugajati povprečna poraba – v kombinaciji različnih načinov vožnje oziroma cest je mogoče skoraj zlahka ostati pri v razponu od 6,5 do 6,7 litra. Tisti z nekaj bolj nežno nogo oziroma premišljeno vožnjo zmorejo to številko še nekoliko znižati. Plus pri tistih, ki dobro vedo, da je avto trajnejša potrošna dobrina in da je treba zanj odšteti veliko denarja. Ni jih malo, so v večini, ni dvoma. Tudi ne skrivam: udobno je, ker ni treba skrbeti, kdaj in kje na voljo kakšna električna polnilnica, pri čemer nikoli 100-odstotno ne veš, ali dela ali ne, ali se bo vse izšlo …

***

Conquest, ki pri nas ni Arkana, je avto kar visokih povprečij, pa naj gre za dimenzije, udobje, prostornost, vozne lastnosti, zmogljivosti in še kaj. In bilo bi fino, ko bi smel zapisati, da je to tudi avto nizkih povprečnih cen.

Janez Kovačič

***

Hvalimo

­+ poraba

+ ključ

+ ne previsoko/ne prenizko sedenje spredaj

+ kupejevska podoba

Grajamo

­- slaba preglednost nazaj

– tipke za uravnavanje glasnosti radijskega sprejemnika so bile nekdaj bolj priročne

– prehitro zdrsavanje pogonskih koles ob razmeroma nežnem pritisku na pedal za plin

Na kratko

Mégane Conquest se vozi v razredu, kjer je konkurenca ostra, saj je ponudba zelo pestra. Ne izstopa ne v dobrem ne v slabem – tako kot večina sodobnih avtomobilov.

Cene

Renault Mégane Conquest TCe 140 EDC Evolution: 26.690 evrov

Renault Mégane Conquest TCe 160 EDC Esprit Alpine: 32.990 evrov

Testni Renault Mégane Conquest TCe 160 EDC Esprit Alpine: 33.990 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb. Za cene obiščite uradno spletno stran zastopnika.)

Tehnični podatki

Karoserija: cestni terenec, 5 vrat, 5 sedežev

Motor: 4-valjni, bencinski, 1.332 cm3 – največji navor 260 Nm pri 1.750-3.500/min –največja moč 116 kW (160 ‘konj’) pri 5.500/min – blagi hibrid, litij-ionska baterija –kapaciteta neto 0,13 kWh

Pogon: 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik EDC – pogon na prednji kolesi

Mere: dolžina 4.568 mm – širina 1.821 mm – višina 1.571 mm – medosna razdalja 2.720 mm – najmanjša razdalja od tal 180 mm – rajdni krog 11,2 m – notranja širina spredaj: ni podatka, zadaj: ni podatka – prtljažnik 513/1.296 dm3 – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.347 kg – nosilnost 529 kg – nosilnost strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 174 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,1 s – poraba normno 5,8-6,1 l/100 km, test 6,5-6,7 l/100 km – izpust CO2 130-138 g/km

Foto: JK