Subaru Outback 2.0D Lineatronic Trend Subaru Outback 2.0D Lineatronic Trend
Klišeji: da ali ne? Avtomobilski svet se zdi vse bolj uniformiran – kot kak scenarij drugorazrednih holivudskih filmov. Glavni karakterji so ukrojeni po enakih... Subaru Outback 2.0D Lineatronic Trend
Subaru Outback 2.0D Lineatronic Trend: osebni avtomobil in terenec v eni koži ter avtomobil, ki uspešno stavi na klasične vrednote.

Subaru Outback 2.0D Lineatronic Trend: osebni avtomobil in terenec v eni koži ter avtomobil, ki uspešno stavi na klasične vrednote.

Klišeji: da ali ne?

Avtomobilski svet se zdi vse bolj uniformiran – kot kak scenarij drugorazrednih holivudskih filmov. Glavni karakterji so ukrojeni po enakih osnovnih kriterijih, za majčkeno ravnotežje pa skrbi kak posebnež.

Kdo je posebnež v svetu avtomobilizma, je seveda jasno.

O posebnostih Subarujev bi lahko dolgo razpredali, na kratko pa še vedno velja: v nekaterih elementih spominja na staro ameriško šolo (izjemno hiter odziv samodejne sklopke pri speljevanju, po tem pa običajno delovanje), nekaj detajlov spominja na staro japonsko klasiko (mala digitalna ura sredi armaturne plošče), njegov tehnični ustroj nima nikakršnega sorodnika (več), ko pa gre za videz, sploh nima smisla pojasnjevati njegove posebnosti.

  • 1VK_7221a
  • 1VK_7529wa
  • 1VK_7235aw
  • 1VK_7219
  • 1VK_7225
  • 1VK_7226
  • 1VK_7227
  • 1VK_7277
  • 1VK_7276
  • 1VK_7229aw
  • 1VK_7242aw
  • 1VK_7201
  • 1VK_7544wa
  • 1VK_7232
  • 1VK_7274
  • 1VK_7292
  • 1VK_7260
  • 1VK_7197a
  • 1VK_7199a
  • 1VK_7213aw
  • 1VK_7217
  • 1VK_7215
  • 1VK_7255
  • 1VK_7505
  • 1VK_7505c

Z izjemo kakega globokega Subarujevega ‘vernika’ še nisem slišal človeka, ki bi za katerikoli Subaru rekel: »Tale je pa lep.« A Subaru prav tu tolče po klišejih: medtem ko je povsem jasno, da bo nek avtomobil uspešen bolj ali manj le, če bo všeč veliko ljudem, so pri Subaruju našli druge argumente za nakup. Seveda je dolgo trajalo, da so si zgradili ta imidž.

In takole vse skupaj velja tudi za Outback. Vprašajte, naprimer, Švicarje. Tiste, ki ne živijo v dolinah, ampak one druge, ki se morajo do svojih domov povzpeti v hrib. Če imajo majhen avtomobil, je to Panda 4×4, če je velik, je Subaru. Seveda so izjeme, a je pravilo preveč očitno, da bi ga lahko spregledali.

Outback je tiste sorte avtomobil, ki na čisto svoj način predstavlja vez med osebnim avtomobilom in terencem. Zdi se višje nasajen od Allroadov in nižje od Beemvejevih Iksov. Zdi se bolj osebni kombi kot terenski kombi. In zdi se, da ima boljše terenske sposobnosti od vseh prej omenjenih, pa tudi od marsikaterega neomenjenega.

Vsekakor daje vozniku občutek, da se ne boji in da zmore. Iz vloge, ki mu jo daje lastnik na cestah, se v hipu prelevi v terenca, pa mu tega sploh ni treba zaukazati. Na terenu, kjer je po poteh blato in kamenje, se zdi ravno toliko ‘doma’ kot v mestu ali na drugih asfaltnih cestah. Trebuh je dovolj od tal, da ni občutljiv za kamnite grbine, vsekolesni pogon pa ne klone niti v tistih trenutkih, ko sta v zraku diagonalno dve njegovi kolesi. Globoko blato ga ne zaustavi in v strm klanec blata ali peska zlahka speljuje. In to navkljub ne posebej terenskim gumam.

Izkušnje s terena kažejo, da se tam zares dobro znajde – in to kljub dokaj dolgima previsoma preko kolesnih osi. Kako zelo so pri Subaruju prepričani v njegove sposobnosti na terenu, pa priča tudi dejstvo, da Outback nima prav nikakršne posebej terenske priprave, na katero bi imel voznik vpliv. V kokpitu je tako, kot bi šlo za običajen cestni avtomobil.

Pri terenski vožnji veliko vlogo igra dizelski stroj. Tudi ta je seveda bokserski, torej takšen, ki ima valje v obliki črke V, a v povsem raztegnjenem kotu (180 stopinj); s tem je nižji od drugih motorjev V, zato je lahko nižji prednji del in zato je nižje masno središče oziroma težišče. O tem motorju le najboljše: dober navor, dober odziv na plin in – upoštevaje neugodno ‘terensko’ zasnovo karoserije in samodejni menjalnik – tudi več kot le spodobna poraba v resničnem življenju. Omenjeni menjalnik je tisti z neskončno stopnjami prenosa, ki ga poznamo pod komercialno oznako CVT. Njegova dobra stran je ta, da lahko omogoča delovanje motorja v najboljšem režimu (vrtljajih) ne glede na hitrost vozila, slaba pa ta, da je dokaj glasen. Navaditi se je treba tudi na (opisani) princip delovanja, saj se zdi čudno, da avtomobil pospešuje, vrtljaji se pa ne spreminjajo.

Menjalnik je naučen, da se pusti pretikati ročno in v ta namen so mu določili 7 prestavnih razmerij. Pretika se z zavolanskima ušesoma, kar pride prav pri dolgih spustih, pri športnemu načinu vožnje, če si ga kdo zaželi, ali pa kar tako, če kdo ne mara načina delovanja tega CVT. Na terenu je vsekakor odličen v povsem samodejnem načinu, v običajnem prometu pa se je, kot rečeno, treba navaditi na poskočnost pri dodajanju plina pri mirovanju, kar ima tudi prednosti – kadar se je treba na hitro spraviti z neke točke, se voznik lahko povsem zanese na pogon. Kar je sicer prav pri avtomobilih s samodejnim menjalnikom prej izjema kot pravilo.

  • 1VK_7451a
  • 1VK_7458
  • 1VK_7488
  • 1VK_7452
  • 1VK_7455
  • 1VK_7443
  • 1VK_7462
  • 1VK_7462c
  • 1VK_7441
  • 1VK_7518
  • 1VK_7521
  • 1VK_7508
  • 1VK_7444
  • 1VK_7445
  • 1VK_7463
  • 1VK_7446
  • 1VK_7447
  • 1VK_7456
  • 1VK_7460
  • 1VK_7450
  • 1VK_7459
  • 1VK_7480
  • 1VK_7485
  • 1VK_7482
  • 1VK_7478
  • 1VK_7479

Notranja arhitektura tudi ni presežek oblikovanja, a kupci, kot kaže, tega niti ne pričakujejo. Izstopajo merilniki, ki so podnevi in ponoči dobro berljivi, a tudi prav čedni. Tudi armaturna plošča ima nekaj skladnih potez, predvsem je pa čisto uporabna in brez večjih zamer na račun ergonomije. Največja pomanjkljivost se zdijo nekateri elementi opreme. Potovalni računalnik, denimo, je najbrž najbolj skop v avtomobilski industriji (le 3 podatki), gumb zanj je pa ob merilnikih – kar ni posebej varna postavitev. V zadku je kamera, ki kaže sliko, ko je vklopljena vzvratna prestava, kar je dobro, saj je slika čista – a tudi majhna. Škoda, saj tudi zvočnega parkirnega pripomočka nima. K sreči je vodljivost okrog vozila odlična (morda kar najboljša med podobnimi avtomobili), pa tudi veliki zunanji ogledali dajeta zelo dobro sliko.

Sredi armaturne plošče je zaslon, ki daje sliko s kamere, služi tudi avdio sistemu. Ta ima celo vhod USB in meni predvajalnika glasbe, ki sicer sledi čisto drugačni logiki kot pri tekmecih, je dober – tudi z uporabnim prikazom podatkov. Tudi navolanski gumbi niso tako imenitni kot pri tekmecih, so pa ergonomsko zasnovani (postavitev in gibi), tako da lahko voznik z njimi upravlja ne da bi ves čas pogledoval, kaj in kje mora premakniti.

  • 1VK_7476
  • 1VK_7465
  • 1VK_7466
  • 1VK_7467
  • 1VK_7468
  • 1VK_7469
  • 1VK_7470
  • 1VK_7471
  • 1VK_7472
  • 1VK_7473
  • 1VK_7474
  • 1VK_7475

Na zadnji klopi je zelo veliko (kolenskega!) prostora in kar nekaj malenkosti, katerih bodo veseli tisti, ki bodo tam sedeli. Tam so 3 uporabni predali, dve mreži, komolčna opora v sredini klopi, (le) ena lučka in večstopenjska nastavitev kota naslonjala. Zelo dobro! Še bolj zadaj je lepo oblikovan in urejen prtljažnik z dvojnim dnom, z vzvodi za proženje naslonjal, z dvema kljukicama (vrečke), z eno lučko, z nekaj pritrdilnimi mesti (za mrežo na dnu) in s povsem (vodo)ravnim dnom, ko sta naslonjali spuščeni. Tudi zelo dobro.

Avtomobilska industrija je svoj svet pripeljala tako daleč, da se morda (tudi iz tega zapisa) zdi, da za Subaru in za njegov Outback v njem ni več prostora. Pa vendar ni tako. Uporabnost, kakovost in zanesljivost Subarujev so očitno v dovolj veliki meri prepričali svet okoli sebe, da jim nudi mesto, za katerega se je izkazalo, da je celo visoko spoštovano.

Morda tudi zato, ker, kot pravi nek star kliše, ni ne za avtomobil ne za potnike nič čudnega, če se iz popoldanskega blata zvečer pojavijo pred opero. Opran (Outtback) in ustrezno (pre)oblečeni (potniki), seveda.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 11° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 26.393 km – menjalnik v položaju D – gume 225/60 R 17 H M+S Pirelli Sotto Zero Winter 210 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.300/min: 4,3 l/100 km – 89 dB

100 km/h, 2.000/min: 6,3 l/100 km – 92 dB

130 km/h, 2.400/min: 7,9 l/100 km – 94 dB

160 km/h, 3.000/min: 10,5 l/100 km – 946

Testni krog: 9,4 l/100 km

Pohvale

+ vsestranskost uporabe

+ terenske zmogljivosti

+ udobje na daljših poteh

+ motor, pogon

+ odzivnost pri speljevanju

+ ločljivost ekrana, meniji avdio sistema

+ navolanski gumbi

+ udobje na zadnji klopi

+ prtljažnik

+ vidljivost naokrog

Graje

– skop potovalni računalnik, gumb med merilniki

– nekaj staromodnih elementov

– nima zvočnega parkirnega pripomočka

– majhno strešno okno

Na kratko

Outback je prvovrsten dokaz, da ni nujno, da je avtomobil lep kot miss sveta, da je lahko uspešen. Je dokaz, da so druge vrednote enako pomembne. Morda je celo dokaz, da tekmeci z lepim videzom prikrivajo svoje pomanjkljivosti? Kakorkoli že, v elementih, ki so še nedavno veljali kot ključni, je suvereno odličen. Ne pozna pa spleta in ne ve, kaj so to aplikacije.

Cene

Subaru Outback 2.0D: 38.690 evrov*

Subaru Outback 2.0D Lineatronic Trend: 42.690 evrov*

Testni Subaru Outback 2.0D Lineatronic Trend: 43.275 evrov*

(*Navedene cene so z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni, bokserski – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.998 cm3 – največji navor 350 Nm pri 1.600-2.400 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.600/min

Pogon: neskončnostopenjski menjalnik (CVT7) – pogon na vsa kolesa

Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj pomožen okvir, večvodilska prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/60 R 17 H M+S Pirelli Sotto Zero Winter 210

Mere: dolžina 4.790 mm – širina 1.820 mm – višina 1.605 mm – medosna razdalja 2.745 mm – najmanjša razdalja od tal: 200 mm – rajdni krog 11,0 m – notranja širina spredaj 1.430 mm, zadaj 1.425 mm – prtljažnik 526/1.726 l – posoda za gorivo 65 l

Mase: vozilo 1.699 kg – dovoljena skupna obremenitev 431 kg – dovoljena obremenitev strehe 50 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,7 s – poraba (kombiniran cikel) 6,3 l/100 km – izpust CO2 166 g/km

Foto: VK