Škoda Fabia: na slovenskem trgu Škoda Fabia: na slovenskem trgu
Fabio poznamo že od leta 1999, ko je zamenjala tudi nam dobro poznano Felicio. Zdaj je na vrsti že četrta generacija Fabie in ta... Škoda Fabia: na slovenskem trgu

Škoda Fabia: delo na aerodinamiki je količnik upora zraka z 0,32 zmanjšalo na 0,28.

Fabio poznamo že od leta 1999, ko je zamenjala tudi nam dobro poznano Felicio. Zdaj je na vrsti že četrta generacija Fabie in ta je na našem trgu naprodaj za najmanj 13.695 evrov.

V 22 letih so pri Škodi izdelali preko štiri milijone in pol Fabij, kar zagotovo priča o njeni priljubljenosti. Toda zdaj se ne sooča le s številnimi odličnimi tekmeci v svojem razredu, pač pa tudi s tistimi, ki vse bolj obvladujejo avtomobilske trge. To so seveda cestni terenci in med njimi seveda tudi (le decimeter in pol daljši) Kamiq.

Nova Fabia je nastala na zanjo novi platformi MQB A0, ki že podpira številne modele koncerna VW, med drugim tudi A1, Arona, Ibiza, Kamiq, Scala, Polo in T-Cross. Nova platforma je v prvi vrsti prinesla nove razsežnosti: medosje je daljše za 94 milimetrov, skupna dolžina je večja za 110 in širine je več za 50 milimetrov, je pa hkrati nižja za 8 milimetrov. S tem je rahlo daljša in širša od Pola, Čehi pa so tudi dobro izkoristili prostor za prtljažnik: ta v novi Fabii meri 380 litrov, kar je za 50 litrov več kot v prejšnji generaciji Fabie in celo za (skoraj) 30 litrov več kot v Polu! Njen prtljažnik ima zdaj lahko tudi dvojno dno in je povečljiv na 1.190 litrov.

  • 5VK_4227a
  • 5VK_4219a
  • 5VK_4197a
  • 5VK_4229
  • 5VK_4206a
  • 5VK_4209a
  • 5VK_4207
  • 5VK_4213a
  • 5VK_4216

Karoseriji so namenili dve novi barvi, oranžno in sivo, sicer pa je na voljo 9 barv in možnost doplačila za drugačno barvo strehe, ki je lahko siva ali črna. Platišča, jeklena ali lahka, segajo od 14 do 18 palcev, zunanje luči so serijsko v tehniki LED iz žarometa sta za doplačilo kot polni LED.

Notranjost oblikovno in tehnično spominja na Kamiq in Scalo. Kokpit poživljajo dekorativni elementi in šivi v kontrastni barvi, ponoči pa še bela ali rdeča ambientalna osvetlitev. Nov je seveda tudi volanski obroč, ki je lahko tudi z le dvema prečkama. Merilniki so v osnovi klasični in za doplačilo pa digitalni (s petimi pogledi) na 10,25 palca velikem zaslonu, infozabavni sistem pa gostuje na zaslonu velikosti 6,5, 8 ali 9,2 palca. Zdaj ima lahko do 9 varnostnih blazin, posebej pa izpostavljajo prirastek kolenskega prostora na zadnji klopi.

Tudi Fabia, tako kot številni tako majhni avtomobili, ni več na voljo z dizelskimi motorji. Pri njej ponujajo tri bencinske stroje in sicer litrski MPI (48 ali 59 kW), litrski TSI (70 ali 81 kW) in 1,5-litrski TSI (110 kW), njihov navor pa sega od 93 do 250 Njutonmetrov. Menjalniki so ročni (5 ali 6) za motorje do vključno 81 kilovatov moči ali dvosklopčni za motorje od vključno 81 kilovatov moči.

Ne gre brez asistenčnih sistemov. Tudi Fabia jih ima več kot doslej in izpostaviti velja Travel Assist, ki združuje radarski tempomat, sistem za ohranjanje vožnje znotraj prometnega pasu in sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Več je tudi značilnih ‘preprosto bistrih’ (Simply Clever) rešitev: dodali so sponko za kreditno kartico, trak za pritrjevanje pisal, prilagodljivo in odstranljivo držalo za pijačo, predal, ki zapolni prostor med sredinsko konzolo in zadnjo klopjo, in prilagodljiv predal za prtljažnik.

Dokler na naš trg ne pride 1,5-litrski TSI, je ob zapisanem in ob treh paketih opreme v ceniku 10 različic. Najcenejša je 1.0 MPI 48 kW Active (cena iz uvoda), za 300 evrov je dražja z močnejšim MPI (59 kW), za 1.0 TSI 70 kW Active je je treba dodati še nadaljnjih 1.237 evrov. Srednji paket Ambition je dražji za dobrega tisočaka, še okoli 1100 evrov pa je treba doplačati za paket Style. Tako je ta hip najdražja 1.0 TSI 81 kW DSG Style, ki stane 19.412 evrov.

Nova Fabia zelo verjetno ne bo na voljo v kombijavski karoserijski različici, bo pa še kako leto na voljo Fabia Combi prejšnje generacije. Nove generacije Fabie naj bi v letu 2022 pri nas po predvidevanjih zastopnika prodali preko 400.◄

Foto: VK