Renault Clio Grandtour TCe 90 Energy Stop&Start Dynamique Renault Clio Grandtour TCe 90 Energy Stop&Start Dynamique
Mali kombi, da ali ne? Tale svet avtomobilizma je vedno zanimiv in pogosto tudi nerazumljiv. Če se je Peugeot z novim 208 odpovedal klasičnemu... Renault Clio Grandtour TCe 90 Energy Stop&Start Dynamique
Renault Clio Grandtour TCe 90 Dynamique: karoserijsko bolj privlačen od kombilimuzine, a s tem motorjem nekoliko slaboten.

Renault Clio Grandtour TCe 90 Dynamique: karoserijsko privlačen , motorno slaboten.

Mali kombi, da ali ne?

Tale svet avtomobilizma je vedno zanimiv in pogosto tudi nerazumljiv.

Če se je Peugeot z novim 208 odpovedal klasičnemu kombiju, bi sklepali, da ni nosil denarja; zakaj potem z njim vztraja Renault?

  • 1VK_3664
  • 1VK_3700
  • 1VK_3699
  • 1VK_3675
  • 1VK_3663a
  • 1VK_3697
  • 1VK_3670c
  • 1VK_3657a
  • 1VK_3661
  • 1VK_3655a
  • 1VK_3656
  • 1VK_3698

Tole so seveda vprašanja in pomisleki za analitike, za tiste torej, ki vnaprej le redko kaj uganjeo, za nazaj jim je pa vedno vse jasno in logično. Za kupca pa je drugače: Renault je s Cliom Grandtourjem ponudil zanimiv in privlačen izdelek za tiste, ki v tem razredu pač iščejo klasičen kombi.

Večino so opravili že z videzom zunanjosti. Že Clio je čeden, a smo doslej pogosto videvali iz kombilimuzine potegnjene kombije, za katere se je zdelo, da ga je narisal nek praktikant med odmorom. Toda Grandtour, čeprav daljši, se zdi prav tako skladen, obenem pa z vseh zornih kotov deluje tudi dinamično. Pa še tale karoserijska barva (te so v zadnjem času pri Renaultu precej posrečene) mu zelo pristoji.

  • 1VK_3595wa
  • 1VK_3598w
  • 1VK_3606w
  • 1VK_3601w
  • 1VK_3650
  • 1VK_3605
  • 1VK_3648
  • 1VK_3612w
  • 1VK_3629w
  • 1VK_3623
  • 1VK_3624
  • 1VK_3625
  • 1VK_3642a
  • 1VK_3646
  • 1VK_3647w

S tem Grandtourjem bo zatorej njegov lastnik v očeh okolice prej avantgardnež (med mlajšimi pa frajer) kot pa nekoč, ko je bil voznik kombija tega razreda ubogi obrtnik ali človek brez idej. Poleg tega bo z njim seveda dobil še dosti uporabnejši prtljažnik, ki meri za polovico več kot pri kombilimuzini. Za 15 centimetrov je nižji tudi nakladalni rob, okoli decimatera v vodoravni in navpični smeri je večja luknja pod zadnjimi vrati, navsezadnje pa je tudi oprimek za zapiranje bistveno bolj uporaben od tistega, ki smo ga videli na vratih kombilimuzine.

Grandtourju se bočna vrata zelo široko odpirajo, ni pa čisto jasno, čemu nima cevi za gorivo brez čepa, kar je v svet avtomobilizma pravzaprav med prvimi vpeljal prav Renault – zdaj že kako desetletje nazaj. Nekako nerazumljiva je tudi tako izdatna uporaba visokosvetleče črnine; znotraj z bleščanjem moti voznika, zunaj pa se na njej pozna čisto vsaka najmanjša praska. Prav nič praktična ni niti kljuka zadnjih bočnih vrat, »skrita« v stebričku, kar je oblikovno v redu, a je (zato) visoko postavljena in odpiranju neprijazna.

  • 1VK_3613_exposure
  • 1VK_3614_exposure
  • 1VK_3615_exposure
  • 1VK_3616_exposure
  • 1VK_3617_exposure
  • 1VK_3618_exposure
  • 1VK_3619_exposure
  • 1VK_3620_exposure

Pa ni vse črno. Grandtour ima seveda tudi večino odlik Clia, vključno z osrednjim zaslonom (dobri meniji in funkcije), s (predvsem dolžinsko) prostornostjo, celo za kolena na zadnji klopi, pa tudi s pogonom. Če takole izberete, ste najbrž bolj umirjene sorte. Pri takšni, sproščeni vožnji je tih in miren, brez velikega trušča in tresljajev, pa tudi dovolj prožen. Za bolj zahtevne bo pa navkljub prisilnemu polnjenju (turbo) preveč anemičen, nič zabaven in še manj uživaški. Če se boste »zmotili« pri izbiri, ga boste morali za le nekaj več odziva precej bolj tiščati, kar pa se bo takoj poznalo na povečani porabi.

Seveda je tam v ceniku še nekaj motorjev in vsak mora najti sebe in svojo denarnico v najbolj primerni ponudbi. S to so (tudi) pri Renaultu še posebej prijazni, saj dajejo že »serijsko« kar nekaj popusta v obliki denarja in podaljšane garancije ali dodatnega kompleta gum. Saj veste, v tem hipu je boj za preživetje pač precej trd. Clio Grandtour pa kar dober avtomobil. Zatorej: kombi – da! (Vinko Kernc)

Odčitki in meritve

Temperatura okolice  20°C

Menjalnik v 5. prestavi

Vklopljen ECO način vožnje

Gume 195/55 R 16 H Continental ContiEcoContact

Poraba in trušč

60 km/h: 3,4 l/100 km – 88 dB

100 km/h: 4,0 l/100 km – 91 dB

130 km/h: 6,6 l/100 km – 92 dB

160 km/h: 9,0 l/100 km – 99 dB

Testni krog: 8,0 l/100 km

Pohvale

+ videz zunanjosti

+ pametni ključ

+ prekucljivo naslonjalo sovoznikovega sedeža

+ osrednji zaslon: funkcije, meniji

+ kot odpiranja bočnih vrat

+ prostornina prtljažnika

+ miren in tih motor

+ poraba pri umirjeni vožnji

+ oprema (v splošnem)

Graje

– podaljšanje prtljažnika samo s podiranjem naslonjala (sedalni del je fiksen)

– cev za gorivo s čepom

– trda leva zavolanska ročica (gib za svetlobni signal)

– slaba vzvojna togost karoserije

– poraba pri priganjanju

– predal pred sovoznikom brez osvetlitve

– potovalni računalnik vsebuje tudi prevožene kilometre

Na kratko

Pravzaprav je z mnogih stališč Grandtour bolj smiseln nakup kot običajen Clio s 5 vrati. Ne le, da je v njem več uporabnega prostora, ki pogosto pride prav, tudi oblikovno je vsaj enako skladen in čeden, vse skupaj pa, vključujoč tudi strešna nosilca, stane le 700 evrov več.

Cene

Renault Clio Grandtour TCe 90 Energy Stop&Start: 14.190 evrov

Renault Clio Grandtour TCe 90 Energy Stop&Start Dynamique: 15.190 €

Testni Renault Clio Grandtour TCe 90 Energy Stop&Start Dynamique: 16.517 € (14.817 € preko financiranja Renault)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 3-valjni – turbobencinski – gibna prostornina 898 cm3 – največji navor 135 Nm pri 2.500/min – največja moč 66 kW (90 KM) pri 5.250/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 195/55 R 16 H

Mere: dolžina 4.267 mm – širina 1.732 mm – višina 1.445 mm – medosna razdalja 2.589 mm – najmanjša razdalja od tal ni podatka – rajdni krog 11,0 m – notranja širina spredaj 1.378 mm, zadaj 1.378 mm – prtljažnik 443/1.380 l – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.055 kg – dovoljena skupna obremenitev 585 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 182 km/h – pospešek 0-100 km/h 12,2 s – poraba (kombiniran cikel) 4,5 l/100 km – izpust CO2 105 g/km

Foto: Vinko Kernc