Bus. Mini bus.
Preden se odpravite v Peugeotov salon po Boxer, se dobro pripravite: precej natančno morate vedeti, kaj želite, kakšne so vaše zahteve.
Kupovati dostavnik je namreč zaradi široke ponudbe precej zapletena reč.
Seveda ne velja le za Boxer, a zanj zagotovo vsaj v enaki meri kot pri tekmecih. Precej lažje postane, če že veste, da kupujete v mali avtobus ukrojeni dostavnik, saj je s tem iskanje pravega že precej zožano, še vedno pa se bo treba odločati vsaj o dolžini in višini karoserije ter, jasno, o pogonskem stroju in opremi.
Mali avtobusi ne morejo biti tako udobni kot veliki in še manj kot osebni avtomobili. To ne pomeni le (a ne prav dosti) manj udobnih sedežev, temveč tudi večji notranji trušč. Z manj kot 100 notranjimi decibeli se tudi v Boxerju ne boste mogli voziti, sreča pri tem pa je, da je človeško uho manj občutljivo na trušč pri teh vrednostih, kot bi si predstavljali iz številk. (Višjo) jakost uho sicer odlično zaznava, a je ne zaznava kot preveč motečo. Tu bolj do izraza pride barva zvoka, ki je pri Boxerju dovolj prijetna, da potnikom tudi po 500 kilometrih ne dvigne pritiska v živčevju.
Sicer pa vozniku ne bo posebej hudo; položaj za volanom je sicer dostavniški, kar pomeni, da je volanski obroč razmeroma nizko in položno postavljen, voznik pa stopalke pohodi in ne odriva od sebe. A praksa kaže, da je tudi takšen položaj za vožnjo neutrujajoč, le na športen način krmiljenja je treba že v osnovi pozabiti. Kar seveda glede na namembnost in tehniko ni posebej težko. Bolj pri tem moti to, da tale Boxer nima tempomata in da je volanski obroč nastavljiv le v globino.
Voznik si lahko sedež dobro nastavi za vožnjo, pri tej pa – spet dostavniško zelo neposrednemu volanu – preseneti za takšno dolžino izjemno majhen obračalni krog. Prijetno pri roki je prestavna ročica (desno ob volanskem obroču) in v opisani kombinaciji tudi njeni dokaj dolgi gibi ne motijo. Pravzaprav ne motijo tudi navolanske komande avdio sistema in telefona (ravno nasprotno – so dobrodošle), pri njih se le zdi, kot da (oblikovno) niso od tod.
Prednja sedeža sta seveda daleč najbolj udobna in potnikoma ni hudega. Avdio sistem je bolj povprečne kakovosti (zvok), predalov pa je ogromno in večina njih je velikih, vključno s polico nad prednjo šipo. Se pa vseeno zdi, da je stvari iz rok in žepov pri vstopu v ta Boxer težko odložiti na primerno mesto – a niso pri roki nepridipravom (vratni žepi), da se ne izgubijo (v velikem predalu na spodnjem delu armaturne plošče v njeni sredini) ali da se ne vozijo sem ter tja (polica pred sovoznikom). Tudi za pločevinko je tam eno samo mesto, za plastenke ga pa sploh ni.
Precej izrazit je padec udobja pri pomikanju v drugi in tretjo vrsto –vzmetenje je samo po sebi dokaj togo, zadnja toga prema pa tudi naredi svoje pri prečkanju lukenj ali grbin. Je pa zadaj v dveh vrstah šest mersko enakih in spet mersko razkošnih in udobnih sedežev. V drugi vrsti so med njimi komolčne opore, skrajnima pa je moč nastaviti naklon naslonjala. Nudijo tudi nekaj bočnega oprijema in so za daljše poti dovolj udobni, da telo ne trpi. Podobno velja tudi za tretjo vrsto, do katere je dostop skozi (edina drsna) bočna vrata, pri tem pa se skrajni sedež druge vrste prekucne naprej. Obema vrstama so namenili štiri močne stropne lučke ter ločeno (ročno) klimatsko napravo z dovolj režami na stropu. V drugi vrsti sta tudi majhni drsni okni, skrajno levo pa so na boku dve električni vtičnici, dve mesti za pločevinko ter dva velika predala. Pod črto: ko gre za prostor in udobje sedežev, bodo potniki zlahka preživeli tudi kilometrskega tisočaka.
Delno seveda tudi zato, ker se ta tisočak lahko zgodi bolj hitro, kot bi pričakovali. Trilitrski turbodizel s 400 Njutonmetri navora je vse prej kot podhranjen in potovalnih 160 kilometrih na uro je daleč od utopije. V mestu je zelo poskočen, malce tudi na račun kratkih prvih petih prestav, v dolgi šesti pa se nekako trudi porabiti malo goriva. To je sicer težko, saj je čelna površina precejšnja, čemur se dostavnik pač ne more izogniti, in povsem enako velja za njegovo (veliko) maso. Praksa kaže, da je avtocestna vožnja okoli 150 kilometrov na uro v resničnih pogojih mogoča s kakimi 14 litri plinskega olja na 100 kilometrov, pri zmernejših hitrostih in v mešanih pogojih pa se z nekaj truda povprečna poraba lahko spusti tudi pod 10 litrov na 100 kilometrov.
Dobra stran je, da vozniku resnično ni hudo voziti ta skoraj 2,5 tone težak minibus: krmiljenje je lahkotno, upravljanje motorja in menjalnika prav tako, vse skupaj pa se lahko precej hitro odvija. Morda, ko pade voznik v rutino, na kakšnem ovinku zaječijo le potniki zadaj …
Vinko Kernc
Odčitki in meritve
Okoliščine meritev: temperatura okolice -1° C – suha cesta – stanje števaca prevoženih kilometrov 23.259 km – menjalnik v 6. prestavi – gume 225/70 R 15 C M+S Pirelli Chrono Four Seasons – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto) – nima tempomata
Poraba in trušč
60 km/h, 1.400/min: 5,3 l/100 km – 96 dB (5. prestava)
100 km/h, 1.700/min: 7,6 l/100 km – 101 dB
130 km/h, 2.300/min: 10,8 l/100 km – 103 dB
160 km/h, 2.700: 17,3 l/100 km – 106 dB
Testni krog: 10,4 l/100 km
Pohvale
+ notranja prostornost, sedeži, udobje
+ majhen obračalni krog
+ oprema (v splošnem)
+ električno zlaganje zunanjih ogledal
+ samodejen vklop kamere ob odprtju zadnjih vrat
+ avdio sistem (upravljanje, oprema)
+ navigacijski sistem
+ število in prostornina predalov v prvi vrsti
+ zmogljivosti motorja
+ pretikanje menjalnika
+ klimatska naprava z režami za vsakega potnika
Graje
– pokrovček za gorivo le s ključem
– nima tempomata
– ne najbolj uporabni predali
– poraba goriva
– neudobje podvozja (predvsem zadaj)
– 5 samodejnih utripov smernikov
– preslabotno gretje
Na kratko
Treba je vedeti, da je tudi ta minibus prirejen iz dostavnika, kar mu prinese nekaj slabih strani, vključno s slabim udobjem podvozja. Je pa zato znotraj izjemno prostoren, ima zelo dobre (vse) sedeže in je s tem motorjem lahko zelo hitro na cilju.
Cene
Peugeot Boxer Kombi Confort 333 L2H2 3.0 HDi 180: 35.247 evrov
Peugeot Boxer Minibus 330 L1H1 3.0 HDi 180: 35.668 evrov
Testni Peugeot Boxer Minibus 330 L1H1 3.0 HDi 180: 42.981 evrov
Tehnični podatki (proizvajalec)
Motor: 4-valjni – dizelski – turbopuhalo – neposreden vbrizg – gibna prostornina 2.999 cm3 – največji navor 400 Nm pri 1.400/min – največja moč 130 kW (177 KM) pri 3.600/min
Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj
Voz in obese: minibus – samonosna karoserija, 4 vrata, 8 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj toga prema, listnate vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, hidravličen servo – gume 225/70 R 15 C M+S Pirelli Chrono Four Seasons
Mere: dolžina 4.963 mm – širina 2.050 mm – višina 2.254 mm – medosna razdalja 3.000 mm – najmanjša razdalja od tal 175 mm – rajdni krog 11,4 m – notranja širina spredaj 1.860 mm, v sredini: ni podatka mm, zadaj: ni podatka – prtljažnik 847/1.700 l – posoda za gorivo 90 l
Mase: vozilo 2.370 kg – dovoljena skupna obremenitev 780 kg – dovoljena obremenitev strehe 50 kg
Zmogljivosti: največja hitrost 171 km/h – pospešek 0-100 km/h: ni podatka – poraba (kombiniran cikel) 8,0 l/100 km – izpust CO2 210 g/km
Foto: VK