Avtomobilski teden 9, 2021 Avtomobilski teden 9, 2021
Evropa pri elektrificiranih avtomobilih pred Kitajsko Že nekaj časa je bolj ali manj jasno, da je bila lani Evropa (in ne le zgolj Evropska... Avtomobilski teden 9, 2021

Električni avtomobili so lani v Evropi in Evropski uniji doživeli pravi prodajni bum.

Evropa pri elektrificiranih avtomobilih pred Kitajsko

Že nekaj časa je bolj ali manj jasno, da je bila lani Evropa (in ne le zgolj Evropska unija) nekakšen eldorado za avtomobile, ki jim elektrika tako ali drugače pomaga ali pa je edini način oziroma vir pogona. Lani se je prav zaradi tega prvič v nekaj zadnjih letih zgodilo, da je prodaja teh avtomobilov presegla prodajo na Kitajskem, ki ni le največji avtomobilski trg na obli, pač pa tudi prostor, kjer je bila prodaja elektrificiranih avtomobilov doslej največja. Vsi drugi veliki trgi, ameriški, japonski in še kakšen, so bili lani v tem pogledu precej v ozadju.

Po podatkih spletne strani EV volumes, kjer priznavajo, da utegnejo nekateri podatki nekoliko ‘variirati’, je bilo lani prav na Stari celini prodanih okoli 43 odstotkov vseh elektrificiranih avtomobilov (EA) od skupaj 3,24 milijona. Glede na leto 2019 se je posel povečal za 137 odstotkov, prodanih je bilo 1,39 milijona teh vozil, pri čemer se je avtomobilski trg lani skrčil za dvajset odstotkov. Na Kitajskem so lani kupili 1,33 milijona EA, se je pa prodaja bistveno izboljšala v drugi polovici leta oziroma v zadnjih lanskih mesecih, medtem ko je bila prodaja vseh avtomobilov skromnejša le za štiri odstotke. ZDA v tem pogledu precej zaostajajo, saj je bilo prodanih vsega 328 tisoč elektrificiranih avtomobilov oziroma za štiri odstotke več kot leta 2019; trg osebnih avtov se je tam skrčil za dobrih 15 odstotkov. Vse drugo so si nato ‘razdelili’ drugi trgi (Japonska, Kanada ipd.), pri čemer je ilustrativno, da se je posel z EA povečal za 24 odstotkov, medtem ko je bilo kupcev avtomobilov manj za 14 odstotkov.

Pregled tega posla med posameznimi državami pa kaže, da je v ospredju seveda Kitajska, takoj za njo pa Nemčija, kjer so odstotki povečanja prodaja elektrificiranih avtomobilov res visoki. Tako je prodaja priključnih hibridov lani poskočila za neverjetnih 351, baterijskih električnih avtomobilov pa za 191 odstotkov. Nemčija je bila v tem pogledu celo pred ZDA, kar pa tudi ni posebno presenečenje.

***

Michael Taylor in njegov sin Peter sta osumljena sodelovanja pri Ghosnovem pobegu, zato sta že na Japonskem.

Taylorja sta ‘odpotovala’ na Japonsko

Kot že velikokrat zapisano – naš dragi Carlos Ghosn, padli prvi človek zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, nikakor ne zatone v pozabo. Sedaj se marsikaj dogaja v ozadju oziroma s tistimi, ki so ali naj bi mu pomagali pri zares spektakularnem pobegu iz japonskega zapora decembra 2019.

Sredi tedna je na tokijskem letališču Narita pristalo letalo, ki so ga takoj obkolili policijski avtomobili. Izkrcala sta se Michael Taylor in njegov sin Peter, sicer ameriška državljana, ki so ju v ZDA sredi lanskega leta aretirali zaradi suma pomoči Carlosu Ghosnu pri pobegu z Japonske. Michael Taylor je bil nekdaj pripadnik specialnih ameriških vojaških enot, s sinom Petrom pa sta imela podjetje, ki se je – tako so pisali – ukvarjalo z marsičem. Po tistem, ko je Ghosn pobegnil in se nato pojavil v Libanonu, kjer je še sedaj, so japonske oblasti uvedle obširno preiskavo, da bi ugotovile, kako se je lahko to zgodilo in kdo je pri tem sodeloval. Končno so prišli tudi do obeh Taylorjev, ki naj bi za svoje ‘usluge’ dobila kar milijon ameriških dolarjev. Podrobnosti Ghosnovega pobega še sedaj niso znane, očitno pa je šlo za operacijo, vredno filmske upodobitve.

Po tistem, ko so se ameriške oblasti odločile, da aretirajo oba Taylorja, je z Japonske prišla zahteva po njuni izročitvi. Pred dobrim mesecem je sodnik v Bostonu odločil, da bodo Michaela in Petra Taylorja izročili japonskim sodnim oblastem, vendar so se njuni odvetniki pritožili in zahtevali presojo vrhovnega sodišča. To je pred dnevi odločilo, da lahko ‘odpotujeta’ na Japonsko, kar se je tudi zgodilo. Sedaj imajo tam dvajset dni časa, da ju zaslišijo, pri čemer njuni odvetniki ne morejo biti prisotni, potem pa se morajo odločiti, kaj bodo storili – ju izpustili na prostost ali pa vložili obtožnici. In znano je, da na Japonskem vsaj 90 odstotkov tistih, ki jih obtožijo, tudi obsodijo. Torej …

***

Tesla 3 je bil februarja in v letošnjih dveh mesecih najbolje prodajani električni baterijski avto na slovenskem trgu.

Slovenija: za skromnim januarjem tudi skromen februar

Verjetno bi bilo zelo nestvarno ali celo naivno pričakovati, da bo prodaja novih avtomobilov na slovenskem trgu drugačna, kot je: februar se je znova končal z minusom. Enak predznak je tudi pred obema letošnjima mesecema. Glede na to, da smo lani prve dni marca zabeležili prvo uradno okužbo s Covidom-19, ki je nato pustošil vse tja do julija, se utegne lanska zgodba ponoviti.

Februarja je bila prodaja osebnih avtomobilov skromnejša za 12,9 odstotka, prodanih je bilo 4.833 avtomobilov. Številka je vsekakor skromna in nekako v skladu s tistim, kar se ta hip dogaja tudi na drugih evropskih trgih, kjer so odstotki zmanjšanja še nekaj bolj problematični oziroma globoki kot pri nas. Po dveh letošnjih mesecih je padec prodaje še nekaj višji, kajti kupcev je bilo letos za 21,6 odstotka manj, prodanih je bilo vsega 9.224 avtomobilov. Tokrat slovenski vrh posla z avtomobilsko pločevino obvladujejo tri znamke – Volkswagen (VW) in Renault sta pričakovana, vse bolj se jima približuje češka Škoda. S prodajo 792 avtomobilov je nekoliko odskočil VW, je pa češka tovarna s prodajo 662 vozil začela izzivati in celo dohitevati francoski Renault (570). Vse druge hiše so za to trojico že občutno zaostale, kar pa velja tudi za prodajo v obeh letošnjih mesecih. Sicer pa je v drugem letošnjem mesecu pozitiven rezultat zabeležilo le sedem avtomobilskih tovarna – Peugeot, Citroën, Nissan, Audi, Ford, Jeep in Suzuki – pri čemer se z izjemno velikim odstotkom povečanja prodaja (kar 233 odstotkov več) lahko pohvali ameriški Jeep. Težko je reči, kaj se dogaja, a že doslej je bilo tako, da je Avto Triglav, ki je ob drugih tudi zastopnik oziroma predstavnik te ameriške avtomobilske znamke pri nas, vedno našel poti in načine za povečanje prodaje …

Še nekaj malega o električnih baterijskih avtomobilih. Če je bil januar v tem pogledu porazen (58 vozil), je bil februar veliko ugodnejši, kajti prodanih jih je bilo kar 110. In še nekaj je zelo zanimivo: Tesla 3 ni bil le najbolje prodajani električni avto februarja, pač pa tudi januarja …

Janez Kovačič

Preberite tudi