Peugeot 309 (1985-1993) Peugeot 309 (1985-1993)
Čas, ko so pri Peugeotu usklajevali svojo paleto z velikostnimi razredi, ki so počasi pričeli veljati tudi v Franciji. Njihov 205 je že sodil... Peugeot 309 (1985-1993)
Peugeot 309: prva kombilimuzina te znamke v popularnem evropskem spodnjem srednjem razredu.

Peugeot 309: prva kombilimuzina te znamke v popularnem evropskem spodnjem srednjem razredu.

Čas, ko so pri Peugeotu usklajevali svojo paleto z velikostnimi razredi, ki so počasi pričeli veljati tudi v Franciji. Njihov 205 je že sodil v razred, kjer je bila druščina pisana (Uno, Fiesta, …), nekoliko ostareli 305 pa je bil precej večji, pa še klasična limuzina povrh, ki je evropske kupce vse manj privlačila.

  • 09bestline_1992
  • 09sr_1985a
  • 09vital_1992a
  • 09gti_1987
  • IMG_6053a
  • IMG_6059a
  • IMG_6056a
  • 09_1987
  • 09graffic_1992
Septembra 1985 tako Peugeot predstavi 309 v avtomobilskem razredu, kjer vlada precejšnja konkurenca, med najbolj vidnimi so tam Volkswagen Golf, Opel Kadett, Fiat Ritmo in Renault 11. Na zunaj je 309 videti nov avtomobil; spredaj ne skriva podobnosti z uspešnim 205, a uporabo osrednje kletke manjšega P205 opazimo le stežka.

Če ga gledamo od zadaj, pomislimo na Renault 11, še bolj je ta podobnost bočna. V precejšnji meri je narejen iz delov, ki so že bili v koncernskem skladišču. S številko 9 v imenu odstopa od takratnega poimenovanja. To je bilo narejeno namerno, kajti ta novi avtomobil naj bi postal Talbot Arizona in korenine so se morale videti. Tudi po oblikovanju zunanjosti se razlikuje od takratnih Peugeotov, saj tu Pininfarina ni sodeloval. Direkcija PSA pa se tega leta namreč odloči, da z blagovno znamko Talbot dokončno obračuna in jo vrže na smetišče zgodovine. Leto po predstavitvi bencinski ponudbi (še starini Simcini motorji) dodajo dizelski motor, saj so bili tako gnani avtomobili odločno na pohodu in se je njihov tržni delež strmo povečeval. Konec istega leta predstavijo različico s tremi vrati (črka X v oznaki modela) in tako postavijo temelje zelo cenjenemu, visokozmogljivemu GTI-ju. Z 205 GTI-jem si delita močan motor polnega zvoka XU-9JA: 1.905 kubičnih centimetrov, 130 »konjičev« pri 6.000 vrtljajih na minuto, 161 Njutonmetrov pri 4.750 vrtljajih na minuto in Bosch LE-2 Jetronic za vbrizg. Zmogljivosti: pospešek 8 sekund do stotice, največja hitrost 206 kilometrov na uro in kilometer brez zaleta v 29,8 sekunde. Prenovljeni model dobi tudi glavo s 16 ventili: GTI16 – motor XU9J4, 118 kilovatov (160 »konj« oziroma dva manj s katalizatorjem). Na Otoku je bil kar nekaj časa med najpopularnejšimi GTI-ji.

Peugeot 309 se je proizvajal v tovarnah Talbota v Poissyju v Franciji (izdelali do 1000 primerkov na dan) in tudi na Otoku v mestu Ryton-on-Dunsmore, Coventry (180 primerkov na dan).

Matej Kočar Trinko

Foto: Peugeot, VK

Preberite tudi