Peugeot 308 SW: na slovenskem trgu Peugeot 308 SW: na slovenskem trgu
Tri mesece po kombilimuzini je na slovenski trg prišla še kombijevska različica Peugeota 308. V nasprotju z močnimi trendi današnjega časa je 308 SW... Peugeot 308 SW: na slovenskem trgu

Peugeot 308 SW: spredaj enak, zadaj pa vidno drugačen – menda bolj športno agresiven kot kombilimuzina.

Tri mesece po kombilimuzini je na slovenski trg prišla še kombijevska različica Peugeota 308. V nasprotju z močnimi trendi današnjega časa je 308 SW eden vse bolj redkih predstavnikov klasičnih kombijev spodnjega srednjega razreda. Na našem trgu stane najmanj 22.280 evrov.

Glavne razlike med 308 in 308 SW se pričnejo na boku, kjer so opazni za skoraj šest centimetrov daljše medosje, dodatna šipa in daljši zadnji previs. Medtem ko sta širina in višina nespremenjeni, je dolžine za kar 26,9 centimetra več. To, jasno, vpliva na prtljažnik, ki je v primerjavi s kombilimuzino večji za 196 litrov in meri od 608 do 1.634 litrov, pri hibridnih različicah pa za 60 litrov manj.

  • 1VK_1625a
  • 1VK_1616a
  • 1VK_1612a
  • 1VK_1619a
  • 1VK_1618a
  • 1VK_1615a
  • 1VK_1630a
  • 1VK_1627
  • 1VK_1628

Precej drugačen je tudi zadek – s spremenjeno obliko pokrova prtljažnika (peta vrata), z dodatnim spojlerjem pod zadnjo šipo, z vidno drugačnim odbijačem, z vrati, ki segajo globje v odbijač, z lučmi, katerih svetila so tu poševna, in z registrsko tablico, ki je pri 308 SW nameščena na prtljažniška vrata.

Ker želi 308 SW ponuditi boljšo uporabniško izkušnjo, ko gre za prtljago, je pri njem naslonjalo zadnje klopi deljivo v razmerju 40:20:40 (pri kombilimuzini 60:40), poleg tega pa naj bi bilo v več kot desetih notranjih predalih in odlagalnih mestih preko 23 litrov prostora za drobnarije. Nekateri bodo morda pozdravili pomično panoramsko strešno okno, drugi pa sistem zvočnikov Focal.

V notranjosti velja opozoriti na nov uporabniški vmesnik infozabavnega sistema i-Connect, ki na 10-palčnem zaslonu, med drugim, ponuja tudi osebne nastavitve nekaterih polj (navideznih gumbov) na zaslonu, ostaja pa tudi nekaj mehanskih stikal.

Med sisteme za varnost (ADAS) med drugim sodijo žarometi LED (matrični za doplačilo), opozarjanje na prečni promet zadaj, sistem za mrtve kote z daljšim dosegom, polsamodejna menjava prometnega pasu, štiri kamere za nadzor nad bližnjo okolico in razširjen nabor prometnih znakov, ki jih sistem posreduje vozniku.

Ponudba pogonskih sistemov je enaka kot pri kombilimuzini 308; klasični del predstavljata bencinski (80 ali 96 kW) in dizelski (96 kW) motor z ročnim (6) ali s samodejnim (8) menjalnikom, zgolj samodejni pa je seveda na voljo na alternativnem delu pogonske ponudbe – priključnem hibridu. Ta je bencinsko-električni s sistemsko močjo 132 ali 165 kilovatov, pri Peugeotu pa so že napovedali zgolj električno gnanega 308 SW čez dobro leto.

Pri priključnem hibridu je pogonska baterija zmogljivosti 12,4 kilovatne ure, ki zadostuje za 60 kilometrov zgolj električne vožnje po protokolu WLTP. Na domači vtičnici (8 A) se napolni v sedmih, na močnejši (16 A) v štirih, na domači polnilni postaji (32 A) pa v slabih dveh urah.

Ko gre za ponudbo pogonov in šestih osnovnih paketov opreme (eden teh je namenjen le hibridnim različicam), kaže uradni cenik identično sliko kot pri kombilimuzini 308, le da je 308 SW za 800 evrov dražji. Najcenejši je 308 SW 1.2 PureTech 110 Active Pack (cena v uvodu), najcenejši dizel stane 24.320 evrov, cena hibridnih različic pa se prične pri 35.620 evrih.

Pri slovenskem zastopniku pričakujejo, da bodo na našem trgu letos prodali 200, v prihodnjem pa 400 novih 308 SW.◄

Foto: VK