Peugeot 308: na slovenskem trgu Peugeot 308: na slovenskem trgu
Peugeotova zgodovina kombilimuzin spodnjega srednjega razreda sega v leto 1986, ko so predstavili model 309, ki je nosil še močne Simcine gene. Danes je... Peugeot 308: na slovenskem trgu

Peugeot 308: kovinsko zelena barva karoserije (na sliki) je edina brez doplačila, kar je tudi dober reklamni trik. Žarometi so vselej v tehniki LED.

Peugeotova zgodovina kombilimuzin spodnjega srednjega razreda sega v leto 1986, ko so predstavili model 309, ki je nosil še močne Simcine gene. Danes je seveda vse drugače, 308 je že dolgo čistokrvni Peugeot in tretja generacija tega modela je naprodaj tudi na našem trgu. Najmanj bo zanj treba odšteti 21.480 evrov.

Novi 308 je dolg 4.367, širok 1.852 in visok 1.441 milimetrov, s čimer je od prejšnje generacije daljši za dober decimeter, za slabe pol širši in za 16 milimetrov nižji. Za decimeter je nazaj pomaknjena kabina, zato je prednji del daljši, skupaj z zmanjšano višino in z delom na aerodinamiki pa so zmanjšali tudi upor skozi zrak. Količnik upora zraka zdaj znaša 0,28.

Lahko bi ga primerjali tudi z novo Astro, ki je nastala na isti platformi: oba avtomobila sta enako visoka, 308 pa je za manj kot centimeter ožji in krajši. Prtljažnik v 308 meri 412 litrov, kar je za 8 litrov manj kot pri prejšnji generaciji in za 10 manj kot v novi Astri.

  • 5VK_5508a
  • 5VK_5465cla
  • 5VK_5478a
  • 5VK_5509a
  • 5VK_5467a
  • 5VK_5471a
  • 5VK_5475a
  • 5VK_5480a
  • 5VK_5494awc
  • 5VK_5491wa
  • 5VK_5483
  • 5VK_5484
  • 5VK_5486
  • 5VK_5487
  • 5VK_5488
  • 5VK_5489
  • 5VK_5490
  • 5VK_5504
  • 5VK_5495a
  • 5VK_5498
  • 5VK_5499w
  • 5VK_5501w
  • 5VK_5505albw

Pri Peugeotu so nedavno oblikovali nov logotip znamke in 308 je prvi model, na katerem je ta sprememba. Največji logotip (na motorni maski) pokriva tudi radarsko tipalo za asistenčne sisteme, ki jih je zdaj seveda več kot doslej. Med drugim so to sistem za nadzor prečnega prometa zadaj, pametni tempomat, ki ustrezno zmanjša hitrost v ovinkih in ki vsebuje tudi sistem za polsamodejno prehitevanje med 70 in 180 kilometri na uro, sistem za nadzor nad mrtvimi koti s podaljšanim dosegom (zdaj zaznava vozila, oddaljena do 75 metrov), tipalo za roke na volanskem obroču, sistem za vnaprejšnje opozarjanje na spremembo omejitve hitrosti in tako naprej.

Kokpit prinaša naslednjo generacijo za Peugeot značilnega sistema i-Cockpit s serijskimi digitalnimi merilniki na 10-palčnem zaslonu in z doplačilnimi merilniki s 3-razsežnostnim prikazom ter s petimi podobami. Osrednji zaslon je prav tako 10-palčni in je zdaj postavljen pod sredinske zračne reže. Zaslon naj bi bil bolje odziven, grafika in meniji (odslej tudi slovenski) so prav tako novi, po novem pa se pametni telefoni (iOs in Android) povezujejo tudi brezžično že od najcenejšega 308 naprej.

Za notranjost lahko rečemo, da je tudi sicer povsem nova, skupaj z videzom armaturne plošče (ki je v celoti rahlo zasukana proti vozniku), s spremenjenimi klasičnimi gumbi pod zaslonom, z novimi digitalnimi gumbi, ki se zmorejo prilagajati različnim opravilom, in z gumbom namesto ročice samodejnega menjalnika. Pravijo tudi, da je notranjih odlagalnih mest več kot doslej.

Novi 308 je nastal na tretji generaciji platforme PSA EMP2, ki je zasnovana tudi za elektrificirane pogone. Električna različica pride na trge prihodnje leto, takoj pa so na voljo trije pogoni – bencinski, dizelski in (tudi prvič v 308) hibridni.

Bencinski motor 1.2 Puretech zmore 81 ali 96 kilovatov, dizelski 1.5 BlueHDi pa 96 kilovatov. Večina je opremljena s samodejnim (8) menjalnikom, le opremsko cenejši imajo ročnega (6).

Hibridni različici sta dve, 132- in 162-kilovatna. Obema streže pogonski elektromotor moči 81 kilovatov, razlika pa je v glavnem bencinskem motorju 1.6 THP, ki zmore 110 ali 132 kilovatov. Pogonska baterija zmogljivosti 12,4 kilovatne ure je nameščena v prtljažnik, ki je zato ustrezno manjši in pri hibridih meri 361 litrov. Jasno, menjalnik je tu lahko le samodejni (8).

Na izbiro je pet osnovnih paketov opreme, kar da skupaj z omenjeno motorizacijo 24 možnih kombinacij. Najcenejši (21.480 €) je 308 1.2 PureTech 81 kW Active Pack, kar je tudi edina možna kombinacija z najšibkejšim motorjem. Pri primerjavi cen se je zato treba ozreti na 1.2 PureTech 96 kW Active Pack, ki stane 22.340 evrov; s samodejnim menjalnikom je za 1.800 evrov dražji, za prehod na višji paket opreme Allure je treba dodati 1.900 evrov, Allure pack je še 700 evrov dražji in tako naprej. Najdražji bencinski je GT Pack, ki stane 30.340 evrov.

Najcenejši dizel je 1.5 BlueHDi 96 kW (23.520 evrov), doplačila za prej omenjene dodatke so podobna, najdražji pa je tudi tu GT Pack (31.520 evrov).

Hibridnih različic je skupaj sedem; najcenejša (34.820 €) je Hybrid 132 kW Active Pack, najdražja (42.820 €) pa Hybrid 162 kW GT Pack. Pri slovenskem zastopniku menijo, da bo delež hibridnih različic okoli 10-odstoten.

Tudi za novi 308 ponujajo popust v primeru njihovega financiranja (1.250 evrov), pri tem pa dobi kupec še 5-letno jamstvo. Ne glede na to pa menijo, da bodo letos na našem trgu prodali okoli 500 novih 308.◄

Foto: VK