Peugeot 3008: na slovenskem trgu
Novice 05/06/2024 Vinko Kernc
Tretja generacija 3008, tretja platforma, kar pomeni, da gre za od temeljev nov avtomobil. Prvič viden lani jeseni, prvi kupci so ga vplačali februarja, danes pa tudi že pri nas. Cena? Najmanj 33.650 evrov.
STLA Medium je nova platforma, na kateri je bil kot prvi zgrajen Grandland, sledili bodo še številni drugi iz koncerna Stellantis, tokrat pa gre seveda za novi 3008. Na račun te platforme je med drugim zdaj za 9,5 centimetra daljši, za 5,4 širši in za 2 višji, medosje pa je za 6,4 centimetra daljše. Navkljub večji čelni površini ja za aerodinamiko ključni zmnožek čelne površine in količnika upora zraka manjši: zdaj znaša 0,75, pri predhodniku pa je bil 0,81.
Z boka je jasno videti, da gre za kupejevski športni terenec (položna zadnja šipa) in menda je prav tu vzrok, da je prtljažnik (520/1.480 dm3 VDA) podobno velik kot pri predhodniku. Pravijo tudi, da je njegov obračalni krog (10,6 m) med najboljšimi v segmentu.
Ko gre za videz zunanjosti, je šlo v veliki sliki za evolucijo, v podrobnostih (žarometi, maska, zadnje luči in drugi detajli) pa več kot le to. Tanka žarometa sta lahko matrična Pixel LED, sledljiva (statično in dinamično) in s prilagodljivo osvetlitvijo glede na vreme, cesto in profil vožnje, dolge luči pa zmorejo senčiti posamezne segmente (pešci, nasproti vozeča vozila), zmanjšati intenzivnost pri osvetljevanju prometnih znakov in ožati snop pri višjih hitrostih.
Nova postavitev lebdečih zaslonov (dvakrat 10-palčni ali 21-palčni ukrivljeni HD), ki mu pravijo panoramski i-Cockpit, v veliki meri spreminjata kokpit, a sem sodi tudi debelejši volanski obroč z mehanskimi gumbi na prečkah, pa precej spremenjena sredinska konzola ter materiali.
Serijsko je oblazinjenje kombinacija tkanine in umetnega usnja, za doplačilo pa je na voljo paket usnja, zračenja sedežev, masažna funkcija in (zračno) prilagodljive bočne opore.
Pogona sta za zdaj dva. Električni ima 157-kilovatni elektromotor z navorom 343 Njutonmetrov in pogonsko baterijo neto zmogljivosti 73 kilovatnih ur, z njo pa je dosega 525 kilometrov (WLTP). Pri polnjenju s 160 kilovati moči se baterija od 20 do 80 odstotkov napolni v 30 minutah.
Blagi hibridni pogon se sestoji iz 1,2-litrskega bencinskega 3-valjnika tretje generacije s 100 kilovati moči ter elektromotorja z 21 kilovati moči.
Oktobra ali novembra bo pri nas na voljo tudi priključni hibrid s 143 kilovati moči in z do 85 kilometri električnega dosega na račun zmogljivejše baterije kapacitete 21 kilovatnih ur (prej 13).
Za prihodnje leto napovedujejo še dve električno gnani različici. Prva, Long Range, ima večjo kapaciteto baterije (98 kWh), dosega pa bo za okoli 700(!) kilometrov. Druga, Dual Motor, bo imela dva motorja, prednji bo zmogel 157, zadnji pa 83 kilovatov, kar pomeni okoli 240 kilovatov sistemske moči, baterija pa bo imela kapaciteto 73 kilovatnih ur.
Pri Peugeotu so poenostavili ponudbo, saj sta na voljo le (še) dva paketa opreme, Allure in GT. Tako so v ceniku za zdaj le štiri različice, po dve za vsak pogon. Najcenejši je 1.2 Hybrid 136 Allure, ki stane 33.650 evrov, za 3.200 evrov je dražji GT. Najcenejši električno gnani je 73 kWh 210 Allure (45.200 €), GT je od njega dražji za 3.600 evrov.
Pri slovenskem zastopniku pravijo, da je novi 3008 od prejšnjega za več kot 1.000 evrov cenejši. Letos naj bi pri nas prodali okoli 300 Tritisočosmic, prihodnje leto pa že 700. Od tega naj bi bilo okoli 10 odstotkov električno gnanih, preostali pa hibridni.◄
Foto: VK