Audi A1 Sportback: na slovenskem trgu Audi A1 Sportback: na slovenskem trgu
Audijev malček A1 so predstavili leta 2010, kar pomeni, da je na trgih zdržal nadpovprečnih 9 let. Zdaj je čas za novo generacijo, ki... Audi A1 Sportback: na slovenskem trgu

Audi A1 Sportback: odslej le še s petimi vrati.

Audijev malček A1 so predstavili leta 2010, kar pomeni, da je na trgih zdržal nadpovprečnih 9 let. Zdaj je čas za novo generacijo, ki pri nas stane od 19.990 evrov.

Audi, ki je pri nas lansko leto končal v vodstvu med premijskimi znamkami, ja v salone pripeljal novi A1. Ta je v dolžino zrasel za 5,6 centimetra (za 4,3 v medosju) ter pridobil nekaj notranjih milimetrov za potnike in 65 litrov v (osnovnem) prtljažniku. Še vedno se zdi, da je eden redkih tekmecev Miniju v sicer ne posebej bogatem segmentu mini prestižnih kombilimuzin.

  • 1VK_8655a
  • 1VK_8640ac
  • 1VK_8646a
  • 1VK_8644
  • 1VK_8645
  • 1VK_8638a
  • 1VK_8639a
  • 1VK_8633a
  • 1VK_8637a

Oblikovno sledi novi filozofiji oblikovalca Marca Lichteja ter v tem slogu povzema nekaj značilnosti – trojno ozko režo za zrak med žarometoma in nakazane izbuljene blatnike; oboje je poklon legendarnemu dirkaškemu Audiju Quattro. Tudi notranjost je audijevsko značilna, sicer z ‘le’ enim osrednjim zaslonom (ta je lahko 8,8- ali 10,1-palčen), a zato z možnostjo barvnih dekoracijskih elementov. Digitalni so zdaj tudi merilniki in to serijsko, doplačilno pa, med drugim, tudi 11-zvočniški sistem Bang & Olufsen.

Na voljo bo zgolj z bencinskimi stroji in sicer z močmi 70, 85, 110 in 147 kilovatov. Pri prvih treh bo moč doplačati za dvosklopčni S tronic, četrti pa je z njim opremljen serijsko. V tem primeru gre za najbolj športno različico, ki jo bo Audi ponudil nekaj kasneje, ni pa še gotovo, ali bo uradno naprodaj na našem trgu.

Med številnimi tehnologijami, ki jih poznamo že iz večjih Audijev, ima A1 lahko tudi nastavljivo blaženje in samodejno pravokotno parkiranje (seveda poleg ‘običajnega’ vzporednega). Ker na našem trgu ne bo osnovne različice, je A1 tudi v osnovi zelo dobro serijsko opremljen.

Tako je v ceniku, upoštevaje motor, menjalnik in paket opreme, 12 različic in cena iz uvoda velja za 70-kilovatno različico 25 TFSI Advanced, za 1.150 evrov pa je dražji enak, le s paketom S line. Toda ta različica pride na šele marca, pred njo (konec januarja) bo naprodaj 110-kilovatni 35 TFSI (od 23.900 €), takoj pa so na voljo 85-kilovatne različice 30 TFSI za od 21.470 evrov. Pri slovenskem zastopniku menijo, da jih bodo letos prodali med 180 in 200.◄

Foto: VK