![Perspektiva in kopiranje](https://i0.wp.com/www.avtofil.si/wp-content/uploads/2019/09/2019-09-01-19.38.10capaisli.jpg?resize=970%2C350&ssl=1)
![Perspektiva in kopiranje](https://i0.wp.com/www.avtofil.si/wp-content/uploads/2019/09/2019-09-01-19.38.10capaisli.jpg?resize=750%2C350&ssl=1)
Perspektiva in kopiranje
KolumnaNovice 03/09/2019 Vinko Kernc
![Perspektiva in kopiranje](https://i0.wp.com/www.avtofil.si/wp-content/uploads/2019/09/2019-09-01-19.38.10capaisli.jpg?resize=640%2C300&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.avtofil.si/wp-content/uploads/2019/09/2019-09-01-19.38.10capaic.jpg?resize=680%2C452&ssl=1)
Avtomobilski oblikovalci so ujeti v tehnične omejitve in zahteve. Rezultat je tudi precejšnja podobnost avtomobilov.
Kdor pogosto v rokah drži fotografski aparat, ta ves čas opreza za motivom.
Kadar je le mogoče, išče drug(ačn)o perspektivo.
***
Če danes pogledamo na ceste, je treba priznati, da so avtomobili lepi. Ali vsaj korektni. Težko je najti kaj, za kar bi rekli, da je kot spaček. (In morda kaj takega tudi pogrešamo.)
V veliki meri so avtomobili med seboj različni oziroma prepoznavni. A je zadaj trik: razlike gredo v veliki meri predvsem na račun (vse večjih) logotipov, svetil in motorne maske.
Tudi na teh straneh pogosto preberete, da ima neka vrsta avtomobila zelo podobno (bočno) silhueto, med vsemi verjetno najbolj terenski pickupi in mali limuzinski dostavniki, kot so Rifter, Dobló, Caddy in podobni. Z boka je tudi malo prepoznavnih znakov – ni svetil, ni logotipov, vsekakor pa ni motorne maske. Težko jih je med seboj ločiti.
Malo manj, a vseeno – tudi športni terenci so si z boka precej podobni, pravzaprav le redkokateri izstopa in, kot že zapisano, bolj ali manj jih ločijo svetila in motorna maska.
Pa vendarle uspeva oblikovalcem zrisati obliko, ki jo je moč z vsemi triki vred dokaj hitro prepoznati, po zaslugi (predvsem zadnjih) luči LED celo ponoči. Kaj pa se zgodi, če zamenjate perspektivo?
Čisto slučajno sem pogledal skozi okno na parkirišče. Uau. Kakšne podobnosti! Vem, da ne gre za isti model, niti ne za isto znamko, še manj za isti cenovni razred, pa tudi časovna odmaknjenost med njima je precejšnja.
V oči sta mi najprej padli gubi na motornem pokrovu, zato grem gledat naprej. Žarometa, maska motorja, odbijač, (srebrn) spojler, spodnje luči na odbijaču (ali morda zgolj srebrn okrasek), ‘rama’ (razširitev karoserije pod šipami), stebriček A, morda še kaj.
Potem se vprašam: ali ne gre drugače? Ali naj to razumem(o) kot pomanjkanje idej? Ali kot najboljši kompromis med videzom, zahtevano ravnjo varnosti, aerodinamiko ter izkoriščenostjo prostora pod karoserijo, vključno z notranjo prostornostjo? Ali je morda čisto vseeno? Najbrž tole slednje kar drži.
***
Nikoli ne bom pozabil izjave človeka, legende avtomobilske industrije, ki je pred morda poldrugim desetletjem (neuradno) izjavil: »Vsi to nekaj kopirajo eden od drugega, …« Treh pikic na tem mestu ne smem zapisati. Me je pa nasmejal do solz in – očitno – njegova izjava kar drži.
Vinko Kernc
Foto: VK