Mitsubishi Outlander PHEV: na slovenskem trgu Mitsubishi Outlander PHEV: na slovenskem trgu
Športni terenci različnih razredov zadnja leta skoraj izjemno navdušujejo Evropejce (tudi Slovence) in zato ne more čuditi, da je japonski Mitsubishi (nekaj tednov ali... Mitsubishi Outlander PHEV: na slovenskem trgu
Mitsubishi Outlander PHEV je priključni hibrid s štirikolesnim pogonom, kar morda potrjuje tudi nekaj resnejše terenske ambicije.

Mitsubishi Outlander PHEV je priključni hibrid s štirikolesnim pogonom, kar morda potrjuje tudi nekaj resnejše terenske ambicije.

Športni terenci različnih razredov zadnja leta skoraj izjemno navdušujejo Evropejce (tudi Slovence) in zato ne more čuditi, da je japonski Mitsubishi (nekaj tednov ali dober mesece v lastniškem naročju Nissana, ta pa sestavlja zvezo Renault-Nissan) nekaj nujne pozornosti namenil tudi srednje velikemu športnemu terencu Outlander v izvedbi PHEV.

V tem primeru gre za priključni hibrid, pri katerem za pogon skrbi kombinacija dveh električnih motorjev in bencinski agregat, rezultat pa je večja okoljska prijaznost 469 centimetrov dolgega in 1.845 kilogramov težkega športnega terenca. Oba elektromotorja – eden za prednjo, drugi za zadnjo os – zmorete po 60 kilovatov oziroma 82 ‘konjev’ in različen navor (prednji 137, zadnji 195 Njutonmetrov), medtem ko ima 2,0-litrski bencinski agregat 89 kilovatov oziroma 121 ‘konjev’ pri 4.500 vrtljajih v minuti (navora je za 190 Njutonmetrov). Kombinacije vseh treh pogonskih motorjev so različne oziroma je Outlander gnan v treh režimih. Prvič, zgolj na elektriko (delujeta oba elektromotorja), pri čemer zmore na ta način po trditvah tovarne prevoziti spodobnih 52 kilometrov (najvišja hitrost je okoli 120 km/h). Drugič, v zaporednem hibridnem načinu, ko prav tako delujeta oba električna motorja, vendar ju žene elektrika, ki jo generira bencinski motor. In tretjič, bencinski motor deluje tudi v vzporednem hibridnem načinu, pri čemer oba elektromotorja pravzaprav pomagata bencinskemu agregatu, in sicer v primeru, ko je nujna dodatna moč.

  • 1VK_0877a
  • 1VK_0886a
  • 1VK_0874a
  • 1VK_0876
  • 1VK_0879
  • 1VK_0888a
  • 1VK_0890a
  • 1VK_0883
  • 1VK_0889a

Bolj ali manj razumljivo je, da je izbira režima vožnje prepuščena avtomobilu oziroma vsemogočni elektroniki. Mitsubishi pravi, da je sedaj Outlander PHEV v tako imenovanem kombiniranem načinu vožnje varčnejši kot je bil prej – povprečna poraba naj bi bila 1,8 litra goriva, to pa je točno deciliter manj kot prej. Hkrati se je zmanjšal tudi izpust ogljikovega dioksida in sicer je njegova vrednost po novem 42 gramov na kilometer, kar je dva grama manj kot prej. Sicer pa se je s tem avtom mogoče najhitreje peljati okoli 170 kilometrov na uro.

Za oba električna motorja skrbi Litij-ionska baterija, nameščena v dnu prtljažnika, s kapaciteto 12 kilovatnih ur. Možno jo je polniti na domači vtičnici, pri čemer je dolžina polnjenja odvisna od moči varovalke, a tovarna trdi, da je polna v petih urah. Na polnilnih postajah je baterija 80-odstotno polna v kratkih 30 minutah, kar je seveda obetavno in uporabno.

V letošnje poletje se Outlander PHEV pelje tudi malenkostno prenovljen oziroma drugačen tako zunaj (maska motorja, žarometa LED, zadnje luči LED) kot znotraj (sredinska konzola, prevleke sedežev in vrat, volanski obroč, osvetlitev, sistem UMS za preprečevanje nenamernega močnega pospeševanja z mesta …), za povrh pa je tudi varnejši in tišji. V primerjavi z običajno izvedenko je prtljažnik v varianti PHEV zaradi baterije ob 40 litrov prostornine, poleg tega ni variante s sedmimi sedeži. Letos naj bi pri nas prodali nekako 10 vozil, kar je povsem spodobna številka. Glede na opremo so naprodaj tri izvedenke, pri čemer je avto v najcenejši izvedbi (oprema Intense) na voljo za 47.490 evrov. Opremski paket Instyle avto podraži na 49.990 evrov, najdražja pa je izvedenka Instyle +, ki stane 50.990 evrov. Seveda pa je mogoče pri nakupu Outlanderja PHEV računati tudi na nepovratno subvencijo v višini 4.500 evrov, kar tudi ni mačji kašelj.◄

Foto: VK