Avtomobilski teden 43, 2022 Avtomobilski teden 43, 2022
Nemci potujejo na Kitajsko Nemčija in z njo tudi Evropska unija (EU) se pripravljata na ‘posodobitev’ politične in seveda s tem gospodarske strategije v... Avtomobilski teden 43, 2022

Oliver Blume ima veliko izzivov, velik je tudi kitajski avtomobilski trg.

Nemci potujejo na Kitajsko

Nemčija in z njo tudi Evropska unija (EU) se pripravljata na ‘posodobitev’ politične in seveda s tem gospodarske strategije v odnosu do Kitajske. Ta druga največja ekonomija na svetu je z nedavno končanim partijskim kongresom začrtala svojo pot, pri čemer je očitno, da se veliko ni in tudi ne bo spremenilo. Vprašanje pa je, koliko bi se lahko spremenila strategija EU in posledično tudi Nemčije.

V EU se počasi krepi prepričanje, da je treba v odnosu do Kitajske postaviti nekoliko drugačna pravila ‘igre’. To je na nedavnem pariškem avtomobilskem salonu menil tudi francoski predsednik Emannuel Macron, a je hkrati povedal tudi tisto, kar je za EU bolj ali manj že dolgo znano – zaradi različnosti interesov bo težko doseči enotnost in soglasje. Nesporno namreč je, da na evropski avtomobilski trg prihajajo kitajske avtomobilske hiše in to predvsem z električnimi avtomobili, ki so predvsem cenovno konkurenčni, pa tudi v številnih drugih pogledih jim ni mogoče očitati prav veliko. Trg EU je do kitajskih avtomobilov davčno bolj prijazen kot kitajski do evropskih in vseh drugih, kar naj bi pomenilo, da naj EU zagotovi enak položaj. Tukaj nastane problem: dejstvo je, da so na kitajskem trgu najbolj prisotne nemške avtomobilske tovarne in še posebej koncern Volkswagen, medtem ko so druge – italijanske, francoske – bolj ali manj opazovalec. V njihovih načrtih je Kitajska kot največji avtomobilski trg seveda prisotna, toda ta hip bistveno zaostajajo za nemškimi hišami. Če bi se zgodilo, da bi se EU odločila za davčno ali kakršnokoli drugačno uravnoteženje, bi se morala s tem najprej strinjati Nemčija – največje in najmočnejše evropsko (avtomobilsko) gospodarstvo. To pa bo izjemno trd oreh. To med drugim potrjuje tudi napoved, da bo v močni nemški gospodarski delegaciji, ki se v začetku novembra odpravlja na Kitajsko (vodil jo bo zvezni kancler Olaf Scholz), ob številnih drugih tudi prvi človek koncerna VW Oliver Blume. Ta je za krmilom korporacije od 1. septembra letos, pred njim pa je ena izjemno težkih nalog: zagotoviti, da bo koncern na Kitajskem deloval dobro oziroma uspešno. Lani je bila prodaja skromnejša za 4,5 odstotka v primerjavi z letom 2020, kar naj bi bila predvsem posledica težav pri dobavi sestavnih delov, pandemije Covid-19 ipd. Pred nedavnim napovedana investicija 2,4 milijarde evrov, s katero naj bi pospešili razvoj avtonomnih vozil – v sodelovanju s kitajskim podjetjem Horizon Robotics – utegne olajšati uresničitev načrtov na Kitajskem. Morda.

***

Elon Musk se menda ogreva tudi za investicijo v Mehiki.

Tesla: Berlin vse uspešnejši, Mehika v vizirju

Tesla se je precej dolgo ukvarjala s svojo tovarno v bližini Berlina, pri čemer je spoznala moč nemškega gibanja zelenih in še marsikaj drugega. Vse še ne deluje tako, ko si je morda zamislil Elon Musk, a vendarle je videti, da se tovarna v Grünheideju počasi otresa otroških produkcijskih težav.

Kot poročajo, naj bi se oktobra tedenska proizvodnja Tesle Y končno povečala na 2.000 vozil, medtem ko v poletnih mesecih ni presegla številke 1.000. Tesla Y je najbolje prodajan Teslin avtomobil, kar dokaj presenetljivo velja tudi za slovenski avtomobilski prostor. Kljub temu produkcijskem povečanju v nemški tovarni bo ameriška avtomobilska hiša po vsej verjetnosti zelo težko izpolnila načrt o izdelavi milijona vozil v letošnjem letu, pri čemer naj bi imela v teh načrtih odločilno vlogo prav tovarna v Grünheideju. Ob tem v neposredni bližini že nastaja tovarna baterij, toda vse kaže, da se Tesla v tem pogledu oziroma ta hip bolj osredotoča na tovarno baterij v ameriškem Austinu. Po nekaterih napovedih pa Elona Muska menda vse bolj zanima tudi bližnja Mehika oziroma zvezna država Nuevo Leon, kjer se je srečal z guvernerjem in nekaterimi pomembnimi gospodarstveniki tega območja. Ne bi bilo vesoljno presenečenje, ko se bi nepredvidljivi Musk odločil tudi za investicijski vložek v južni sosedi ZDA.

***

Renault se z majhnih avtomobilov vse bolj preusmerja k večjim kot je denimo Mégane Conquest.

Renault noče puščati denarja ‘na mizi’

Francoski Renault ima za seboj naporna leta, sedaj pa se zdi, da je nekako na pravi poti – vsaj tako mislijo tisti, ki imajo pri tej francoski avtomobilski hiši veliko besede.

To je mogoče sklepat (tudi) po tistem, kar je dejal Thierry Pieton, človek, ki ima pri tej tovarni na skrbi finance. »Ne bomo se več vrnili k temu, da bi zniževali cene in ponujali popuste in to kljub zaostrenim razmeram oziroma inflaciji,« je dejal mož, ki ima v skupini, ki jo ob Renaultu sestavljata še Dacia in Alpine, gotovo veliko besede. Očitno postaja, da se hoče Renault tudi tako približati konkurenci. Kot kažejo nekateri podatki, je bil Clio, avto, ki nastaja tudi v novomeškem Revozu, pred dvema letoma11 odstotkov cenejši od konkurentov, po novem je za njimi zgolj dva odstotka. Tudi pri Dacii so ta razkorak v povprečju z nekdanjih 25 odstotkov po novem zmanjšali na 15-odstotno razliko. »Hočemo nadaljevati to cenovno politiko, saj nočemo puščati denarja na mizi,« je dejal Pieton.

Vse bolj postaja očitno, da se Renault v skladu s strategijo Renaulution, ki jo je pred skoraj dvema letoma predstavil Luca de Meo, vodilni mož Renaulta, veliko bolj kot prej osredotoča na nekaj večje avtomobile oziroma t.i. kompaktni avtomobilski razred. Razlog je znan – tam so zaslužki oziroma marže večje kot pri majhnih avtomobilih. Po novem je nekako 41 odstotkov vseh avtomobilov oziroma modelov, ki jih ponuja Renault, v kompaktnem razredu. Veliko stavijo na Arkano (pri nas je to Mégane Conquest), Dacio Jogger, pa na Megane E-tech Electric in pravkar predstavljeni večji športni terenec Austral, s katerim nadomeščajo tržno dokaj povprečni Kadjar. Prav Austral naj bi bil vsaj 25 odstotkov dražji od primerljivega Kadjarja. Električni baterijski avtomobili so prav tako pomemben del nove strategije Renaulta, saj predstavljajo okoli 38 odstotkov vse prodaje. Še leta 2019 je bil njihov delež vsega 4,5 odstotka, lani pa je narasel na dobrih 31 odstotkov. Električni baterijski avtomobili so tudi občutno dražji od avtomobilov na bencin ali dizel in s tega zornega kot tudi bolj dobičkonosni. To tudi pojasnjuje, zakaj je v tretjem letošnjem četrtletju promet zrasel za 21 odstotkov, in to kljub temu, da je bila prodaja manjša za 2,4 odstotka. In kljub temu ni jasno, kaj, ali sploh kaj, vse to pomeni za novomeški Revoz …

Janez Kovačič