Ženeva 2014: Volvo Concept Estate Ženeva 2014: Volvo Concept Estate
Tik pred lanskim frankfurtskim avtomobilskim salonom se je avtomobilska javnost bolj ali manj razveselila Volvovega kupejevskega koncepta, zato so Švedi pridno ndaljevali vročo zgodo.... Ženeva 2014: Volvo Concept Estate
Volvo Concept Estate: zmes nostalgije in bližnje prihodnosti.

Volvo Concept Estate: zmes nostalgije in bližnje prihodnosti.

Tik pred lanskim frankfurtskim avtomobilskim salonom se je avtomobilska javnost bolj ali manj razveselila Volvovega kupejevskega koncepta, zato so Švedi pridno ndaljevali vročo zgodo. V Ženevo bodo pripeljali Concept Estate.

  • 139400_1_5
  • 140123_1_5
  • 139402_1_5
  • 139410_1_5
  • 139397_1_5
  • 139398_1_5
  • 139603_1_5
  • 139414_1_5
  • 139412_1_5
  • 139412_1_5ca
  • 139412_1_5c
  • 139415_1_5
  • 139594_1_5
  • 139413_1_5
  • 140134_1_5
  • 140135_1_5

Gre torej za nadaljevanje začete zgodbe, kjer je kupejevski zadek odstopil in se priklopil kombijevski, tako značilen za uspešne modele te znamke. Tudi tu, kot že pri kupeju, so Volvovi dizajnerji poledali v zgodovino in spet k modelu 1800, točneje 1800 ES. Ki je, mimogrede, še ena čudovita reč za v garažo pravega ljubitelja.

A nazaj ko novemu konceptu. Medtem ko je bil kupe le zunanjost, je tale kombi tudi notranjost. Se pravi da so pri Volvu oblikovali tudi notranjost, kjer v oči takoj pade ogromen osrednji zaslon v slogu popularnih tablic. Z njegovo pomočjo bo voznik upravljal z večino stvari, ki jih danes z gumbi, le nekaj ključnih gumbov bo še ostalo. Tudi merilniki so v svojem tehničnem bistvu ekran, ki simulira klasične kazalčne merilnike.

Bivalni del obsega štiri posamične sedeže in oranžne varnostne pasove zanje, ta barva pa se ponovi še nekajkrat, vključno s preprogami in prestavno ročico.

Za notranjost bi si upali trditi, da je dosti manj uresničljiva v bližnji prihodnosti, zagotovo pa je armaturna plošča pokazatelj prihodnjih Volvov. Kar pa najbolj veseli, je to, da da kaže, da postaja tale družina konceptov resna oblikovalska osnova za prihajajočo serijo 60/70.

  • 139143_1_5c
  • 139133_1_5c
  • 139137_1_5
  • 124742_1_5

Iz prihodnosti pa še v sedanjost. Volvo predstavlja nove pogonske sklope, poimenovane Drive-E, ki so že na voljo tudi v V40. Trdijo, da njihovi tako gnani avtomobili pri enakem izpustu ogljikovega dioksida zmorejo kar 80 ‘konj’ več od podobnih tekmecev. V V40 bosta sem sodila štirivaljna turbo stroja, bencinski T5 (245 ‘konj’) in dizelski D4 (190 ‘konj’) in možnost samodejnega (8) ali ročnega (6) menjalnika, oba z majhnim notranjim trenjem. Precej izboljšani turbodizel (posamičen nadzor tlaka na šobah, dvojno puhalo, manjše notranje trenje, …) porabi v V40 D4 z ročnim menjalnikom le 3,3 litra na 100 kilometrov, spusti pa le 85 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. V40 T5 porabi 5,8 litra na 100 kilometrov.

Družina motorjev Drive-E je na trgu od jeseni 2013, od maja letos pa bodo ti motorji na voljo v vseh modelih z izjemo XC90.

Pa še malce v preteklost: tole je 1800 ES.

  • 5860_1_5
  • 5854_1_5
  • 5875_1_5
  • 5878_1_5c
  • 6017_1_5c

Foto: Volvo