Maxus: na slovenskem trgu Maxus: na slovenskem trgu
  Kitajska blagovna znamka Maxus, ki je del koncerna SAIC, na slovenskem trgu predstavlja svoje prve modele. Izmed svojega portfelja začenjajo z lahkimi gospodarskimi... Maxus: na slovenskem trgu

Maxus eDeliver 3 (levo) in eDeliver 9: zelo dobra opremljenost, odlična garancija.

 

Kitajska blagovna znamka Maxus, ki je del koncerna SAIC, na slovenskem trgu predstavlja svoje prve modele. Izmed svojega portfelja začenjajo z lahkimi gospodarskimi vozili (LGV), od katerih so nedavno predstavili prve tri.

SAIC je velikanski in največji kitajski koncern, ki je leta 2021 prodal 5,37 milijona vozil. Poleg lastnih blagovnih znamk izdeluje za kitajski trgi tudi vozila znamk Iveco, GM (Buick, Chevrolet) in VAG (Audi, Škoda in Volkswagen). Znamka Maxus je specializirana za limuzinske kombije (MPV), športne terence (SUV), Pickupe in LGV. Njeni začetki segajo v leto 1997, ko so v Veliki Britaniji ustanovili podjetje LDV Group, ime Maxus se pojavi leta 2011, v Evropi pa so prva vozila prodali leta 2017. Lani so pokrivali že 70 držav oziroma regij, kjer so prodali preko 330 tisoč vozil.

Ta hip je v ponudbi 22 modelov, od tega jih je 12 z motorji z notranjim zgorevanjem (MNZ) ter 10 z električnim pogonom. Pri LGV ponujajo dostavnike s prostornino tovornega dela od 5 do 12 kubičnih metrov; dva sta gnana z MNZ (Deliver 7 in Deliver 9), štirje pa z elektromotorjem. To je družina eDeliver (3, 5, 7 in 9), našemu trgu pa so sprav namenili modele 3, 5 in 9.

Model eDeliver 3 sodi v razred Berlinga, Doblója, Kangooja in podobnih. Poganja ga elektromotor moči 90 kilovatov, ki se napaja s pogonsko baterijo kapacitete 50 kilovatnih ur. Njegov doseg (WLTP) znaša 240 kilometrov (po mestu 320), baterija pa se na hitri polnilnici od 10 do 80 odstotkov napolni v 45 minutah. Tovorni prostor je velik 4,8 kubičnega metra, nosilnost pa znaša, odvisno od različice, do 1.040 kilogramov. Pravijo, da je širina tovornega dela (1.665 mm) največja v razredu, enako pravijo za nosilnost, obračalni krog (11,7 m) pa naj bi bil najmanjši v razredu. Med drugim je opremljen z bogatim paketom asistenčnih sistemov, s samodejno klimatsko napravo, z gretjem sedežev in z 10,25-palčnim osrednjim zaslonom. Na našem trgu stane 36.478 evrov oziroma brez DDV 29.900 evrov.

  • XVK_2770
  • XVK_2780
  • XVK_2776
  • XVK_2772
  • XVK_2774
  • XVK_2775
  • XVK_2781
  • XVK_2768
  • XVK_2784a
  • XVK_2773
  • XVK_2778
  • XVK_2779
  • XVK_2783a
  • XVK_2786a

Za razred večji je eDeliver 5, ki ima motor s 120 kilovati, baterijo s 64 kilovatnimi urami, doseg 335 (mesto 490) kilometrov in čas polnjenja 42 minut. Tovorni del je velik 7,6 kubičnega metra, nosilnost pa do 1,2 tone. Zelo tanka pogonska baterija omogoča nizek nakladalni rob, z menda najkrajšim prednjim previsom pa ima med glavnimi tekmeci (Expert, Scudo, …) do 15 centimetrov daljši tovorni del. Merilniki so tu digitalni (7 palcev), osrednji zaslon meri 12,3 palca, kamere ponujajo 360-stopinjski pregled okolice, z mobilno aplikacijo ga je mogoče upravljanje na daljavo (od/zaklepanje, klimatska naprava), v ponudbi pa sta dve različni dolžini in dve višini, pri čemer vsaka doda po 1.000 evrov na račun. V osnovi stane 46.238 (brez DDV 37.900) evrov.

Največji eDeliver 9 ima tovorni del velik do 12,3 kubičnega metra in prenese do 1.040 kilogramov obremenitve. Moč motorja znaša 150 kilovatov, izbrati pa je moč med baterijama kapacitete 77 ali 88 kilovatnih ur. Doseg znaša, odvisno od baterije, 268 ali 315 (mesto: 325 ali 457) kilometrov, čas polnjenja baterije pa v obeh primerih znaša 51 minut. Osnovna dolžina znaša 5,5 metra, v podaljšani izvedbi pa malo manj kot 6 metrov. Osnovna cena za ta model je 66.978 (brez DDV 54.900) evrov.

Ugodni garancijski pogoji (8 let ali 200.000 km) bodo zagotovo eden od razlogov za nakup, za zdaj pa jih je moč kupiti in servisirati  v Ljubljani na Samovi ulici (Plan-Net Avto). Pri Maxusu menijo, da bodo letos pri nas prodali kakih 100 LGV.

S časom se bo ponudba širila, glede na politiko pa bo kateri od ponujenih modelov pri nas nastopal pod blagovno znamko MG. Letos še ne pričakujemo njihovih pickupov in limuzinskih kombijev, utegne pa se zgoditi, da bodo na podlagi povpraševanje poleg električnega pogona ponudili tudi dizelskega.◄

Foto: VK