Tržna in siceršnja zgodovina tega Hondinega športnega terenca ni izjemno dolga (prvič leta 1997), je pa tržno uspešna, saj je japonska avtomobilska hiša doslej prodala 750 tisoč vozil. Za povrh je bil avto – tako tovarniški podatki – v lanskih devetih mesecih globalno najbolje prodajani SUV, kar seveda ima svojo težo. Tudi zato ali prav zaradi tega je tokratna prenova nič nasilna, pač pa nekako smiselna in precej raznolika, saj zajema zunanjost, tudi notranjost, motorje in podvozje.
Po novem je CR-V v dolžino pridobil tako rekoč neopaznih 35 milimetrov (spodobnih 4.605 milimetrov), je od pet do 15 milimetrov nižji (kar seveda znova ne opaziš), medtem ko tudi ne moreš vedeti, da sta oba koloteka pridobila po 15 milimetrov. Nekaj bolj opazne so spremembe prednjega in zadnjega dela (nova maska, odbijača, luči ipd.), nova oziroma drugačna so kolesna platišča, izbirati je mogoče med devetimi barvami zunanjosti ipd. Spremembe v notranjosti so opravljene – naj se sliši še tako neobičajno – z mislijo na evropske kupce: materiali so bolj kakovostni, ergonomija je izboljšana, sredi armaturne plošče nad menjalnikom se sedaj diči velik infozabavni zaslon, sredinska konzola med prednjima sedežema je po novem za 60 milimetrov pomična naprej/nazaj, na voljo sta dve vtičnici USB ipd. Brez sedežne prilagodljivosti seveda ne gre, zato se zadnji sedeži s potegom vzvoda gladko zložijo v tla (sicer pa deljivi v razmerju 60/40) in s tem spremenijo prostornino prtljažnika, ki ponuja od najmanj 589 do največ 1.669 litrov.
Vse to je bolj ali manj opazno, a so se pri Hondi lotili tudi stvari, ki jih ne moreš videti, jih pa (morda) občutiš. S spremembami podvozja so zmanjšali nagibanje avtomobila v hitro voženih zavojih, povečana je stabilnost ob hitrejši vožnji, pravijo, da so zmanjšali hrup (za dva decibela) in tresljaje.
Verjetno drži, da ni prenove, ko in če se ne lotiš motorjev. Na voljo so trije, vsi pričakovano ustrezajo okoljskemu normativu EU6. Bencinski pri gibni prostornini 2,0-litra ponuja 114 kilovatov (155 ‘konj’) in ima 192 Njutonmetrov navora, kombinirajo pa ga s 6-stopenjskim ročnim ali 5-stopenjskim samodejnim menjalnikom ter s pogonom na prednji kolesni par ali kot 4×4 (delež slednjega je bil pri prejšnjih generacijah CRV na slovenskem trgu od 30 do 40-odstoten). Dosedanji 2,2-litrski dizel se je umaknil novemu 1,6-litrskemu agregatu, ki je zdaj na voljo v dveh izvedbah moči: v šibkejši (ki jo poznamo že od prej) zmore 88 kilovatov (120 ‘konj’) in ima 300 Njutonmetrov navora, v močnejši (ki je nova in menja stari 2,2-litrski turbodizel) pa 118 kilovatov (160 ‘konj’, navora je za 350 Njutonmetrov). Pri tej varianti si je mogoče omisliti tudi pogon 4×4, hkrati pa izbirati med 6-stopenjskim ročnim ali novim 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je za 35 kilogramov lažji od 5-stopenjske avtomatike, ki jo ponujajo pri bencinskem motorju in štirikolesnem pogonu. Opremski paketi so štirje (Comfort, Elegance, Lifestyle in Executive), številni elektronski asistenčni sistemi poskrbijo za večjo varnost in hkrati tudi varčnost oziroma okoljsko prijaznost te Honde. Prodajni načrti, cene?
Če bo sreča mila in avtomobilski trg pod Karavankami dovolj stabilen, bi se lahko zgodilo, da bo nove lastnike dobilo tudi do 150 kupcev, kar bi bilo zelo zadovoljivo, je bilo rečeno. V najcenejšem primeru (2.0 bencin, dvokolesni pogon, 6-stopenjski ročni menjalnik, oprema Comfort) je na novo olišpani CR-V naprodaj za 25.370 evrov, medtem ko ga štirikolesni pogon podraži za dobrih tri tisoč evrov. Najcenejši dizel (88 kW, 6-stopenjski ročni menjalnik, Comfort) je na voljo za 27.490 evrov, medtem ko hočejo za izvedenko z (novim) močnejšim dizlom, štirikolesnim pogonom, opremo elegance in ročnim menjalnikom 32.740 evrov. In nič niso govorili o kakšnih posebnih popustih …◄
Foto VK