Avtomobilski teden 29, 2021 Avtomobilski teden 29, 2021
Ghosnova ‘rešitelja’ gresta za zapahe Zgolj v vednost : Carlos Ghosn in Elon Musk sta človeka in osebnosti, ki pogosto zapolnjujeta avtomobilske rubrike, pri... Avtomobilski teden 29, 2021

Michael Taylor: nekdanji pripadnik ameriških zelenih baretk je bil po mnenju japonskih oblasti ključen pri organizaciji Ghosnovega pobega iz hišnega pripora.

Ghosnova ‘rešitelja’ gresta za zapahe

Zgolj v vednost : Carlos Ghosn in Elon Musk sta človeka in osebnosti, ki pogosto zapolnjujeta avtomobilske rubrike, pri čemer seveda ni nujno, da je vse tisto, kar je zapisano in objavljeno, zgolj dobro in pozitivno. Zlasti prvi je že zdavnaj izgubil avreolo enega najpomembnejših evropskih in tudi svetovnih avtomobilskih menedžerjev. Vemo, zakaj. In kljub temu se vedno znova pojavlja v javnosti, tako ali drugače.

Zgodba s pobegom Carlosa Ghosna iz hišnega zapora na Japonskem je znana, verjetno čaka še na kakšno filmsko upodobitev. Pred nekaj meseci so Američani japonskim oblastem izročili Michaela in Petra Taylorja. Prvi je bil nekdaj pripadnik ameriških zelenih baretk, elitne vojaške skupine, drugi zgolj njegov sin. Japonski preiskovalci, šokirani po Ghosnovem pobegu, so začeli temeljito ugotavljati, kako se je to lahko zgodilo. In tako so prišli do obeh Taylorjev, ki naj bi bila najpomembnejši člen v tem filmskem pobegu. V ZDA se je pisalo ali pa bolj ugibalo, da naj bi za organizacijo pobega dobila 1,5 milijona dolarjev. Ko so ju ameriške oblasti na zahtevo japonskih preiskovalcev priprle, se je začela nekajmesečna bitka za to, ali ju bodo izročili japonskem oblastem ali ne. Končno je sodnik v Bostonu v začetku leta odločil, da morata oba Taylorja na Japonsko. Tam so jima presenetljivo hitro začeli soditi in sedaj je vse znano: Michael Taylor bo moral v zapor za dve leti, sin za deset mesecev – če njuni odvetniki ne bodo vložili pritožbe. Toda tudi če se bo to zgodilo, je malo možnosti, da bi jo odnesla brez kazni. Znano je, da okoli 96 odstotkov tistih, ki jih japonske oblasti priprejo, osumijo in kasneje obtožijo kaznivih dejanj, tudi odsluži kazen …

***

Porsche Cayenne je bil v letošnjem prvem polletju najbolje prodajani Porsche.

Porsche ne pozna minusa

Čeprav primerjave z lanskim letom niso ustrezne, je za vsako avtomobilsko tovarno zelo pomembno, da je njen letošnji rezultat ugodnejši od lanskega. Če ni, potem je to verjetno dokaz, da marsikaj ni v redu. Pri Porscheju, tovarni, ki je že kar nekaj časa v lastniškem objemu velikega Volkswagna, s tem nimajo kakšnih posebnih zadreg.

V letošnjega pol leta so dobavo/prodajo povečali za nič manj kot 31 odstotkov. V zadnjih šestih mesecih so namreč prodali točno 153.656 avtomobilov. Na niti enem pomembnejšem trgu niso imeli prodajnega minusa, kar je zanesljivo zelo ugoden podatek. Še več: v času od januarja do junija so bili prodajni plusi na vseh teh območjih dvoštevilčni! Največji posamični trg je še vedno kitajski, kjer je bil obseg posla večji za 23 odstotkov, Kitajci pa so si v tem času omislili nekaj več kot 48 tisoč Porschejev. Največje povečanje prodaje pa je tovarna zabeležila v ZDA, saj je bilo tam kupcev kar za 50 odstotkov več kot v primerljivem lanskem času. Številčno in tudi sicer je šlo Porscheju zelo dobro tudi na Stari celini (plus25 odstotkov, prodanih je bilo nekaj več kot 40 tisoč avtomobilov), pa tudi doma, torej v Nemčiji, so bili uspešni – nove avtomobile tovarne iz Zuffnehausna si je omislilo nekaj več kot 13 tisoč Nemcev oziroma 22 odstotkov več kot lani.

Tudi pri Porscheju se potrjuje tisto, kar je zadnja leta značilno za večino evropskih in tudi za druge trge. Športni terenci lomijo vse pred seboj. Najbolje prodajani Porsche je bil Cayenne (44.050), malenkost pa je zaostal manjši Macan (dobrih 43 tisoč vozil). Prodaja prvega se je povečala za dvanajst, drugega kar za 27 odstotkov. Zelo dobro gre v promet Taycan, prvi električni Porsche, saj se je zanj odločilo kar 19.822 kupcev! Ikona tovarne, torej sloviti Porsche 911, gre prav tako zelo dobro v promet (20.611), svojo publiko pa imajo tudi Panamera (13.633 vozil) in Boxster ter Cayman. »Zelo smo zadovoljni s prodajo,« je ob tem dejal Detlev von Platen, ki med drugim skrbi za prodajo in marketing pri Porscheju. Drugega tudi ni mogel povedati …

***

Morda bodo Tesle znova naprodaj za Bitcoine.

Tesla znova z Bitcoinom?

Ko je maja Tesla in oziroma Elon Musk sporočil, da z Bitcoini, verjetno najbolj razširjeno digitalno valuto, ne bo mogoče več kupovati Tesel, se je vrednost te valute sesula. Kot ocenjujejo, naj bi v zrak izpuhtelo med 400 in 500 milijard dolarjev. Nekateri, ki so sledili Tesli in Musku po tistem, ko je ta ameriška avtomobilska tovarna v Bitcoin vložilia 1,5 milijarde dolarjev in prav tako investirali veliko denarja, so izgubili veliko, morda vse. Sedaj pa Elon Musk namiguje , da se utegnejo premisliti.

Razlog, da se je Tesla odpovedala poslu z Bitcoinom, je po njihovem povsem nesporen. Pri t.i. rudarjenju te valute se porabi ogromno elektrike, Tesla pa je bila mnenja, da preveč iz neobnovljivih virov. Smo podjetje, ki se zavzema za čisto okolje oziroma čim manjše izpuste škodljivih plinov, poraba elektrike pri Bitcoinu pa tega ne potrjuje, so bili prepričan. Sedaj napovedujejo, da utegnejo premisliti o svoji odločitvi, če se bo izkazalo, da je v ta namen poraba električne energije iz obnovljivih virov večja od polovice. Kako bodo to ugotovili, pa niso sporočili …

Janez Kovačič