

Honda Civic: na slovenskem trgu
Novice 07/11/2022 Vinko Kernc


Honda Civic e:HEV: serijske luči LED, sledljivi žarometi LED pa so le v paketu Advance, ki zunanjosti doda še strešno okno.
Hondin Civic ima za seboj že deset generacij, prva je na trge prišla že daljnega leta 1972. Novo, enajsto generacijo so Severnoameričani dobili že lani poleti, preostali svet lani decembra, le Evropa in z njo Slovenija je morala počakati do letošnje jeseni. Na našem trgu stane najmanj 34.210 evrov.
Novi Civic je s svojimi 4,6 metra dolžine kar za 1,2 metra daljši od Civica prve generacije in kar za 33 centimetrov daljši od prejšnje, desete generacije. V primerjavi s slednjo je tudi za nekaj milimetrov širši (zdaj dobrih 1,8 metra) ter za 26 milimetrov nižji (zdaj dobrih 1,4 metra), s temi merami in z obliko karoserije, ki ji pravimo fastback, pa se sooča s tekmeci klasičnih kombilimuzin, limuzin, kombijev in kupejev. Menda ji je mersko in oblikovno najbližji Hyundai i30 Fastback.
Zanimivo pri tem je, da ima – povečevanju zunanjih mer navkljub – prtljažnik nekoliko manjši: deveta generacija je v zadku premogla 477, deseta 478, sedanja pa le še 410 litrov, je pa res, da gre nekaj odvzetih litrov tudi na račun hibridizacije. V celoti povečan prtljažnik meri 1.220 litrov.
Novi Civic je nastal na novi platformi, ki je prinesla za 31 milimetrov večjo medosno razdaljo in s tem tudi nekaj več notranje dolžine (predvsem na zadnji klopi), gledano globalno pa je na voljo pretežno z 1,5-litrskimi bencinskimi turbo motorji in prvič tudi z (enim) hibridnim pogonom. Slednji je tudi edini na voljo pri nas.
Medtem ko je zunanjost evolucija prejšnje generacije, je znotraj vse novo: oblika armaturne plošče, volanski obroč, sedeža, vratne obloge in tehnika. Močno izstopajo nove zračne reže v obliki satovja, pri katerih za spreminjanje smeri in količine zraka skrbijo natančno izdelani čvrsti vzvodi tehničnega videza. Merilniki, že nekaj generacij digitalni, so prav tako novi in bolj konvencionalnega videza, osrednji zaslon je zdaj večji in štrleč iz armaturne plošče, drugačna pa so tudi vsa stikala.
Pri Hondi posebej izpostavljajo ergonomijo v širšem pomenu besede (tudi boljša vidljivost naprej in vstran), haptiko elementov upravljanja, izboljšano zračenje in materiale ter manj notranjih tresljajev in trušča. Slednje je tudi posledica izboljšanih vseh komponent podvozja, sem pa sodi tudi izboljšano krmiljenje, povečana togost karoserije in manjša skupna masa – motorni pokrov je, denimo, aluminijast.
Namesto dosedanjih treh motorjev (bencinska 1.0 93 kW in 1.5 134 kW ter dizelski 1.6 88 kW) je tako odslej na voljo le (en) hibridni pogon. Ker gre v osnovi za zaporedni hibrid, prednji kolesi žene (le) elektromotor moči 135 kilovatov in navora 315 Njutonmetrov. Preko generatorja ga žene nov 2-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom, ki deluje po Atkinsonovem načelu in ki zmore 105 kilovatov ter 186 Njutonmetrov. V skrajnem primeru, torej pri daljši vožnji po avtomobilski cesti, lahko bencinski motor žene kolesi tudi neposredno, sicer pa bencinski motor tudi polni pogonsko baterijo, ki je s kapaciteto le 1,05 kilovatne ure presenetljivo majhna.
En sam pogon in trije osnovni paketi opreme dajo le tri osnovne različice; najcenejša Elegance stane 34.210 evrov, Sport 35.710 in Advance 39.010 evrov. Oprema je, vključno z varnostnim paketom, v splošnem bogata, za doplačilo ostane le še (kovinska ali biserna) barva. Kdor se bo odločil za njihovo financiranje, lahko računa z dvema tisočakoma nižjo izhodiščno ceno.
Letos naj bi na našem trgu prodali okoli 40 novih Civicov, prihodnje leto pa kakih 200. Pri Hondi ob tem izpostavljajo argumenta japonske kakovosti in zanesljivosti.◄
Foto: VK