Ford Tourneo Custom Shuttle Bus 2.2 TDCi Limited Ford Tourneo Custom Shuttle Bus 2.2 TDCi Limited
Hitro in udobno Zdaj je že nekaj časa pri Fordovem Transitu drugačen red: čistokrvni dostavniki so Transiti, v potniške različice spremenjeni ali prilagojeni pa... Ford Tourneo Custom Shuttle Bus 2.2 TDCi Limited
Ford Tourneo Custom Shuttle: za voznika in 8 potnikov v štirih vrstah sedežev.

Ford Tourneo Custom Shuttle: za voznika in 8 potnikov v štirih vrstah sedežev.

Hitro in udobno

Zdaj je že nekaj časa pri Fordovem Transitu drugačen red: čistokrvni dostavniki so Transiti, v potniške različice spremenjeni ali prilagojeni pa so Tournei.

Če gre za Custom, je to drugi po velikosti od zgoraj navzdol.

A še vedno je Custom velik, bolje rečeno dolg; za le malo manj kot pet metrov ga je v dolžino. Zato ni čudno, da so vanj lahko postavili kar štiri vrste sedežev, razporeditev je pa takšna: 2 + 2 + 2 + 3, pri čemer sta v prvi vrsti dva ločena sedeža, v drugi in tretji integrirana, v četrti vrsti je pa čisto navadna klop treh sedežev.

Ker je zasnova drugačna kot običajno, je treba tu nekaj več povedati. Druga in tretja vrsta sta potisnjeni ob levo steno, da je na desni prehod vse do zadnje klopi, priložnostno pa tudi za prtljago potnikov. Za zadnjo klopjo namreč ni prostora nič – zadnja vrata imajo zato zgolj malenkostno uporabno vlogo.

  • 1VK_4075aw
  • 1VK_4100wa
  • 1VK_4512
  • 1VK_4102
  • 1VK_4069
  • 1VK_4070
  • 1VK_4527a
  • 1VK_4076aw
  • 1VK_4077w
  • 1VK_4528w
  • 1VK_4079wr
  • 1VK_4080w
  • 1VK_4514
  • 1VK_4515
  • 1VK_4516
  • 1VK_4517
  • 1VK_4525
  • 1VK_4089
  • 1VK_4090
  • 1VK_4520
  • 1VK_4084
  • 1VK_4519
  • 1VK_4096aw
  • 1VK_4088aw
  • 1VK_4094aw
  • 1VK_4093aw
  • 1VK_4092
  • 1VK_4091
  • 1VK_4095
  • 1VK_4052
  • 1VK_4051

Več prtljažniške vloge ima zato potniški del: v 2. in 3. vrsti se naslonjala hitro poklopijo, vse skupaj pa se lahko tudi prekucne naprej. Vsekakor uporabna so tudi dvojna bočna drsna vrata (z obeh strani, kar pri tudi potniških dostavnikih še zaleč ni pravilo), v katerih sta tudi šipi, ki ju je moč odpreti bočno navzven. Pri Fordu se pač niso odločili za klasično navpično pomični šipi v teh vratih, čeprav so nekateri tekmeci to že ponudili, morda tudi zato, da je tam lahko po en predal in po eno mesto za pločevinko ali malo plastenko, vse namenjeno potnikom 2. in 3. vrste.

V nasprotju z osebnimi avtomobili in z dostavniki so takšni, kot je Tourneo Custom, namenjeni potnikom. Da jim ne bi bleščalo sonce, so pred bočnimi šipami dvižne roletke. Krasno, le da sta zadnji tako kratki, da ne zasenčita svetlobe potnikom v četrti vrsti. Sploh so ti še najbolj prikrajšani, raze ene lučke na stropu jim niso namenili nikakršnega posebnega udobja. Kaj dosti predalov tudi sicer ni za prvo vrsto, tudi žepov na hrbtih sedežev ni, so pa sedeži 2. in 3. vrste spodobno bočno oprijemljivi (dosti bolj kot na klopi 4. vrste) in imajo nekaj komolčnih opor.

Za tiste, ki sedijo v 2. ali 3. vrsti, je boljša tudi osvetlitev s stropa (poleg glavne še bralne lučke), zagotovo pa je pomembno, da je zadnjemu delu namenjena ločena klimatska naprava: nastavijo si lahko intenzivnost pihanja ter temperaturo vpihanega zraka skozi njim namenjene reže na stropu. Vse skupaj deluje kar dobro.

Tourneo Custom je brez dvoma med najbolj udobnimi v tem razredu, ko gre za podvozje, morda celo bolj od tistega z zvezdo na nosu. S tovrstnim udobjem se je precej približal osebnim avtomobilom, poleg tega so očitno opravili tudi veliko dela pri povečanju zvočnega udobja. So pa pri tem pozabili bolje izolirati zadnja koloteka: ko so pod kolesi kamenčki, se to presneto dobro sliši v notranjosti.

Čeprav bo verjetno zelo malo lastnikov tudi voznikov, velja spomniti, kar povedo že slike: armaturna plošča in okolica sta zelo podobni osebnim Fordom prejšnje generacije, le da je, jasno, vse skupaj precej širše. Veljajo vse pohvale, ki izhajajo od tam, a tudi nekaj graj: navolanski gumbi so zvečine slabo ergonomsko postavljeni, osrednji zaslonček je v tem okolju videti še manjši, pod njim je preveč gumbov, zunanjo temperaturo vidi le voznik, avdio sistem ima pri prepoznavanju ključkov (in branju datotek) USB precej težav in enostopenjsko gretje sedežev hitro pregreje zadnjico.

  • 1VK_4048a
  • 1VK_4046
  • 1VK_4035
  • 1VK_4036
  • 1VK_4038al
  • 1VK_4040a
  • 1VK_4106aw
  • 1VK_4186
  • 1VK_4041
  • 1VK_4043
  • 1VK_4045
  • 1VK_4049
  • 1VK_4053
  • 1VK_4111a
  • 1VK_4161la
  • 1VK_4050
  • 1VK_4054

Na prvi pogled razveselijo predali; takoj opaziš male, srednje in velike, pa tiste za pločevinke ter male in srednje plastenke. To drži, a z nekaj pripombami. Prvič, sicer zelo pripraven predal na vrhu armaturne plošče za volanskim obročem, v katerem so tudi vhoda USB in AUX in 12-voltna vtičnica, potrebuje dve roki, ker pokrov pada dol, če pa vozniku le uspe odpreti ga in vanj potisniti roko, ga lahko ostri robovi padlega pokrova popraskajo. Da pokrov ne stoji v odprtem položaju, ima nekaj smisla, saj bi tak delno zakrival pogled vozniku, a slab priokus uporabnosti ostaja. Drugič, predala, kamor bi voznik in sopotnik odložila stvari iz roke na prikladno in varno (denarnica, telefon) mesto, ni. In tretjič, pri tej širini in zgolj dveh sedežih pogrešam kak velik predal na spodnjem delu sredine armaturne plošče.

Zdaj že desetletje pregovorna Fordova športnost se je preselila tudi v tovrstne dostavnike. Volanski obroč sicer ni športno navpičen (a tudi ne dostavniško položen), zato pa krmili natančen in športno servoojačan volanski (krmilni) mehanizem. Tudi ročica menjalnika je takoj pri desni roki, s kratkimi in natančnimi gibi. Športno, a tudi lahkotno. Navsezadnje pa je dokaj poskočen tudi motor. Turbodizel z 2,2 litra prostornine se med vožnjo ne sme vrteti pod 1.000 vrtljaji v minuti, ker takrat cuka ali vsaj precej trese, a ni edini, ki potrebuje višje vrtljaje. Njegovo delovno področje je do dobrih 3.000, kjer najbolje vleče, najmanj trese in najmanj porabi, zavrti pa se tudi preko 4.000 (v nižjih prestavah), a takšno tiščanje nima nikakršnega smisla. Rdeče polje na merilniku vrtljajev je sicer pri 4.500, a tega se igla merilnika nikoli ne dotakne.

Je treba vedeti, da takle Tourneo že sam tehta preko dveh ton, tako da ima 155 ‘konj’ kljub lepim 385 Njutonmetrom že s tem precej dela. Hočem reči, da je utopično pričakovati porabo kot pri osebnih avtomobilih. Na avtomobilski cesti, kjer naj bi bil ‘doma’, pri delni obremenitvi (4 osebe v vozilu) in pri vožnji s tempomatom, nastavljenim na 40 kilometrov na uro, ter v resničnih slovenskih pogojih porabi okoli 10 litrov na 100 kilometrov, kar pravzaprav niti ni slabo. Z enako številko porabe se na cestah izven naselij že prav živahno premikate, v mestu pa z le nekaj malega dinamike poraba hitro naraste na 12. Kaj dosti pod povprečnih 9 bo s še tako varčno vožnjo težko.

Voznik in 8 potnikov pa bo pri tem lahko hitro in precej udobno premagovalo tudi večje razdalje. To pa je navsezadnje tudi osnovno poslanstvo minibusov.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice -2° C – suha cesta – stanje števaca prevoženih kilometrov 11.818 km – menjalnik v 6. prestavi – gume 215/65 R 16 C M+S Bridgestone Blizzak LM-32C – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.400/min: 4,2 l/100 km – 91 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.200/min: 4,2 l/100 km – 95 dB (5. prestava)

60 km/h, 900/min: 5,7 l/100 km – 96 dB

100 km/h, 1.600/min: 6,5 l/100 km – 89 dB

130 km/h, 2.100/min: 9,0 l/100 km – 94 dB

160 km/h, 2.500/min: 10,2 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 9,5 l/100 km

Pohvale

+ udobje vzmetenja in blaženja

+ zvočno udobje (na asfaltu)

+ športna lahkotnost vožnje

+ volan, podvozje

+ prestavna ročica: lega, gibi

+ motorni navor

+ predali za voznika in sovoznika

+ skupaj 4 vrste sedežev

+ dvojna drsna bočna vrata

+ 4 rolete za bočna okna

+ učinkovita ločena klimatska naprava za zadnji del

+ osvetlitev za 2. in 3. vrsto sedežev

+ cev za gorivo brez čepa

+ gretje prednje šipe

+ nastavljivost prednjih dveh sedežev

+ brisalnik zadaj s prekinjenim in neprekinjenim tekom

+ dober parkirni pripomoček

+ oprema (v splošnem)

+ videz

Graje

– slabi brisalniki (tudi pri pranju)

– pogojna uporabnost predala za volanskim obročem

– trušč zaradi kamenčkov izpod zadnjih koles

– gumbi na volanskem obroču

– predali za 1. vrsto

– nobene 12-voltne vtičnice za 1. vrsto

– oprema za potnike 4. vrste

– premočno gretje sedežev

– ni samostojnega števca dnevnih kilometrov

Na kratko

Morda še najbolj tipična vrsta uporabe takšnega Tournea Custom je turistična, pri čemer so pri Fordu za udobje kar dobro poskrbeli. Izstopa udobje podvozja, dobra je tudi pogonska mehanika, še boljša pa opremljenost vozila. Devet sedežev v kar štirih vrstah je posebnost v tem razredu.

Cene

Ford Tourneo Custom SWB Shuttle Bus 2.2 TDCi 114 kW Trend: 29.050 evrov (ob upoštevanju 3.500 € popusta)

Ford Tourneo Custom SWB Shuttle Bus 2.2 TDCi 114 kW Limited: 35.610 evrov

Testni Ford Tourneo Custom SWB Shuttle Bus 2.2 TDCi 114 kW Limited: 33.860 evrov (ob upoštevanju prodajne akcije 5.150 €)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – dizelski – turbopuhalo – neposreden vbrizg – gibna prostornina 2.198 cm3 – največji navor 385 Nm pri 1.600/min – največja moč 114 kW (155 KM) pri 3.500/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: minibus – samonosna karoserija, 5 vrat, 9 sedežev – spredaj, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj toga prema, listnate vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, hidravličen servo – gume 215/65 R 16 C M+S Bridgestone Blizzak LM-32C

Mere: dolžina 4.972 mm – širina 1.986 mm – višina 1.977 mm – medosna razdalja 2.933 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 11,4 m – notranja širina spredaj: ni podatka, v sredini: ni podatka mm, zadaj: ni podatka – prtljažnik 922/5.520 l – posoda za gorivo 80 l

Mase: vozilo 2.141 kg – dovoljena skupna obremenitev 859 kg – dovoljena obremenitev strehe 100 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 157 km/h – pospešek 0-100 km/h: ni podatka – poraba (kombiniran cikel) 6,5 l/100 km – izpust CO2 172 g/km

Foto: VK