Fiat Tipo in Tipo Station Wagon: na slovenskem trgu Fiat Tipo in Tipo Station Wagon: na slovenskem trgu
Na slovenski trg sta prišli tudi dve različici Fiatovega tipa, ki bosta zagotovo bolj priljubljeni kot limuzinski Sedan. Gre za kombilimuzino, ki se imenuje... Fiat Tipo in Tipo Station Wagon: na slovenskem trgu

Fiat Tipo: kombilimuzina (levo) za tisočaka cenejša od kombija (desno) in limuzine, v novih karoserijah pa tudi več opreme.

Na slovenski trg sta prišli tudi dve različici Fiatovega tipa, ki bosta zagotovo bolj priljubljeni kot limuzinski Sedan. Gre za kombilimuzino, ki se imenuje preprosto Tipo, in kombi Tipo Station Wagon. Najcenejši od obeh stane 10.990 evrov.

Namenjeni bolj ali manj le evropskim trgom sta lahko znatno bolje opremljeni kot Sedan, še vedno pa sledita osnovnemu poslanstvu Tipa, ki hoče imeti najboljše razmerje med kakovostjo in ceno, vključujoč tudi stroške lastništva. Ti naj bi bili najnižji pri tako velikem avtomobilu in so pomembni tako za fizične kot za pravne osebe.

Tipo je v obeh ‘novih’ karoserijskih različicah videti skladno všečen, pri tem pa imata obe karoseriji enak količnik upora zraka (0,29) kot limuzina, kar je redkost, saj je limuzina v teoriji aerodinamike dosti prijaznejša rezanju zraka. Obenem imata seveda dosti uporabnejši prtljažnik, ki v osnovni postavitvi znaša 440 oziroma 550 litrov (pri Sedanu je litrov 520). Pri Fiatu izpostavljajo še prostorno notranjost z nekaterimi v razredu največjimi merami.

  • 1VK_8572a
  • 1VK_8544aw
  • 1VK_8562a
  • 1VK_8565
  • 1VK_8563
  • 1VK_8567
  • 1VK_8566
  • 1VK_8545aw
  • 1VK_8561a
  • 1VK_8549awc
  • 1VK_8557awc
  • 1VK_8546la
  • 1VK_8559
  • 1VK_8550a
  • 1VK_8554r
  • 1VK_8547r
  • 1VK_8552ar
  • 1VK_8548r
  • 1VK_8570
  • 1VK_8553

V primerjavi s Sedanom imata 5-vratni Tipo in Tipo Station Wagon med drugim lahko še radarski tempomat, omejevalnik hitrosti in samodejno zaviranje v sili, ki deluje pri hitrostih od 7 do 200 kilometrov na uro. Pri infozabavnih sistemih je prav tako novost in sicer (poleg 3- in 5-palčnega) 7-palčni zaslon z visoko ločljivostjo in številnimi aplikacijami, vključno s povezljivostjo s pametnimi telefoni Apple in Android. V novih Tipih so na izbiro dve armaturni plošči in štiri oblazinjenja sedežev.

Pri motorjih (za zdaj?) ni sprememb. Še vedno sta na voljo dva bencinska (1.4 16V, 70 kW, in 1.4 T-Jet 16 V, 88 kW) in dva dizelska (1.3 Multijet 16 V, 70 kW, in 1.6 Multijet 16V, 88 kW). Pri 1,6-litrskem dizlu ponujajo dodaten paket ECO za manjšo porabo (in bolj čist izpuh – le 89 gramov ogljikovega dioksida na kilometer) in/ali 6-stopenjski dvosklopčni menjalnik TCT.

Paketi opreme so v osnovi trije, četrti City pa je namenjen le slovenskemu trgu in se ponaša z dobrim naborom opreme (bogatejši je le Lounge), a za manj denarja kot osnovna dva. Žal je za zdaj na voljo le z 88-kilovatnima motorjema in v omejenem številu.

Cenovna politika je zelo privlačna: Tipo (5 vrat) je za tisočaka cenejši od Tipa Sedan in prav toliko od različice Station Wagon. Cena 10.990 velja za Tipo 1.4 16V Pop, ki je le ena od 16 možnih kombinacij, upoštevaje motor, menjalnik in opremski paket.

Z motorjem 1.4 T-Jet in paketom Pop stane Tipo 14.890 evrov, s prej omenjenim bogatejšim paketom City pa le 13.990 evrov. Podobno je pri dizlih; najcenejši je 1.3 Multijet Pop (14.990 €), 1.6 Multijet Pop stane 15.990 evrov, 1.6 Multijet City pa (spet zgolj) 14.990 evrov. Najdražji bencinski je 1.4 T-Jet Lounge (16.690 €), najdražji nasploh pa 1.6 Multijet Lounge (19.290 €), pri vseh pa je seveda moč izbrati še marsikaj iz seznama dodatne opreme. Pri navedenih cenah je že upoštevan (redni) popust 1.500 evrov oziroma 3.500 pri različici 1.4 16V Pop.

Cenovna ponudba oziroma razmerje med plačanim in dobljenim je resnično vabljivo, zato se načrt prodati Slovencem 800 Tipov v letošnjem letu ne zdi pretirana napoved.◄

Foto: VK