Ferrari 400 Superamerica Ferrari 400 Superamerica
Tovarna Ferrari je leta 1960 na avtomobilskem salonu v Bruslju predstavila model 400 Superamerica. Izdelan je bil v dveh serijah in sicer z medosno... Ferrari 400 Superamerica

Ferrari 400 Superamerica: le eden od mnogih večnih Pininfarininih Ferrarijev.

Tovarna Ferrari je leta 1960 na avtomobilskem salonu v Bruslju predstavila model 400 Superamerica. Izdelan je bil v dveh serijah in sicer z medosno razdaljo 2.400 mm, od katerih je bilo izdelanih 23 kosov, in z medosno razdaljo 2.600 milimetrov, katerih so izdelali štiri kabriolete in 19 različic Aerodinamica Coupé. Vse izvedbe so bile oblikovane in izdelane pri Pininfarini.

Njegov motor (Colombo V12, 4 litri) je zmogel 250 kilovatov (340 ‘konj’), kar je bila za 1.250 kilogramov lahek avtomobil izjemna številka. Bil je prvi iz serije America, ki je imel štirikrat kolutne zavore, a ne edini, katerega so kupovali poznani bogataši. Med njimi sta bila tudi famozna Gianni Agnelli in Battista ‘Pinin’ Farina – prav tisti, kjer so nastajale oblike teh in večine drugih Ferrarijev. Model 400 je pri Pininfarini oblikoval Aldo Brovarone, človek, ki je dal obliko tudi Lancii Gammi Coupé, Peugeotoma 504 in 504 Coupé ter Ferrariju Dino GTS.

Toda 400 Superamerica je le eden iz vrste Ferrarijev serije America, ki je bila naprodaj od leta 1950 do 1967. To so veliki avtomobili vrste GT z motorji V12 in zvečine s karoserijami, izdelanimi bolj ali manj po meri kupca. Motor je bil nameščen spredaj, pogon je bil zadaj, zadnja prema pa je bila toga. Čisto prvi je bil 340 America z motorjem Lampredi V12 (162 kW oz. 220 ‘konj’), ki je bil v osnovi namenjen dirkalnikom Formule 1. 400 Superamerica je bil prvi, ki ni uporabljal motorja Lampredi, pač pa Colombo V12 – to je bil tudi prvi motor, razvit v Ferrariju leta 1947. Vsega skupaj je bilo Americ sedem generacij, zadnji med njimi, 356 California, je bil tehnično čista razvojna različica predhodnika modela 500 Superfast. Ta je bil med vsemi najbolj zmogljiv – njegov 5-litrski Colombo je zmogel 294 kilovatov (400 ‘konj’), tehtal pa je vsega 1.400 kilogramov. 280 kilometrov na uro je bilo za tiste čase, ceste, gume in še kaj zelo veliko …

BBR zdaj ponuja zbirateljem  ta čudovito oblikovani  Ferrari 400 Superamerica v merilu 1:18 v treh barvnih izvedbah, rdeči, srebrni in turkizni. Cena modela je okoli 400 eur.

Georg Gedl

Foto: BBR