Citroën C5 X: na slovenskem trgu Citroën C5 X: na slovenskem trgu
Je pač čas sprememb, večjih ali manjših. Novi C5 X, denimo, je sicer naslednik C5, a ne povsem; dodatna črka X pravi, da je... Citroën C5 X: na slovenskem trgu

Citroën C5 X: po petih letih premora zdaj le še kombilimuzina, kombija ni več, je pa C5 po novem tudi križanec

Je pač čas sprememb, večjih ali manjših. Novi C5 X, denimo, je sicer naslednik C5, a ne povsem; dodatna črka X pravi, da je zdaj C5 tudi križanec. Novinec je pri nas že naprodaj in sicer za od 32.650 evrov.

Karoserija novega C5 X je od tal oddaljena za skoraj 194 milimetrov, skupaj z velikimi kolesi ter z motno črnimi plastičnimi obrobami krog in krog pa opravičuje poslanstvo križanca. Od prejšnjega C5 tudi ni le (za dobre tri centimetre) višji, pač pa tudi rahlo daljši in širši. Skoraj 2,8 metra dolgo medosje (rahlo krajše kot pri prejšnjem) in nova platforma (PSA EMP2) zagotavljata prostoren življenjski prostor in 545 litrov prtljažnika.

Kot kaže, tokrat kombijevske različice ne bo, saj pri Citroënu pravijo, da obstoječi C5 X ponuja eleganco (5-vratne) kombilimuzine, dinamičnost kombija in elemente križancev. Zunanjost v celoti odraža oziroma pooseblja trenutni oblikovalski jezik, pri karoserijskih barvah pa ni živahnosti; ponujajo namreč tri sive, črno, belo in (brezplačno) temno modro.

  • 1VK_4819cw
  • 1VK_4821a
  • 1VK_4822
  • 1VK_4823

Ko gre za notranji videz, velja enaka ugotovitev glede oblikovalske filozofije kot pri zunanjosti, je pa treba izpostaviti 21-palčni projicirni zaslon (HUD) z obogateno resničnostjo, digitalne merilnike, 10- ali 12-palčni osrednji zaslon (prvič v Citroënih s slovenskimi meniji) z novim informacijskim sistemom, z oblačnimi posodobitvami ter z zdaj že pričakovanimi storitvami povezljivosti.

Ročnih menjalnikov in dizelskih motorjev ni več, od klasične ponudbe sta le dva bencinska motorja PureTech 130 (1.2 96 kW) in 180 (1.6 133 kW), menjalnik pa je 8-stopenjski samodejni. Novost za C5 je priključno-hibridni pogon, ki ga sestavljata bencinski 1.6 s 132 kilovati in elektromotor z 81 kilovati. Sistemska moč znaša 165 kilovatov, sistemski navor pa 360 Njutonmetrov. Pogonska baterija kapacitete 12,4 kilovatne ure naj bi zadostovala za 60 kilometrov zgolj električne vožnje, serijsko je dodan 3,7-kilovatni polnilnik, za 7,4-kilovatnega pa je treba doplačati 500 evrov.

Hibridna različica je nekoliko bolje opremljena (tudi ko gre za isti osnovni paket opreme), med drugim je tudi edina, ki ima napredno aktivno vzmetenje Advanced Comfort. To ima, med drugim, tipala gibanja karoserije, hitrosti in pospeškov ter večopravilno prednjo kamero, ki zagotavljajo višjo raven udobja (podvozja) v vožnji.

Ni pa odveč opozoriti, da ima hibridna različica za 60 litrov manjši prtljažnik (485 litrov), za 12 litrov manjšo posodo za gorivo in za dobre četrt tone večjo maso.

V uradnem ceniku je 7 različic. Štiri se nanašajo na bencinske različice, cene segajo od 32.650 evrov (PureTech 130 Feel Pack) do 38.700 evrov (PureTech 180 Shine Pack). Preostale tri so hibridne, ki jih ločijo le paketi opreme; najcenejši (Feel Pack) stane 44.400, najdražji (Shine Pack) pa 48.700 evrov. Letos naj bi pri nas prodali okoli 60 novih C5 X, od tega 10 priključno-hibridnih.◄

Foto: VK