Citroën C5 Aircross: prenovljen na slovenskem trgu Citroën C5 Aircross: prenovljen na slovenskem trgu
Zgodba, katere zasnova se vse bolj pogosto ponavlja: večja prenova po štirih letih od predstavitve. Tokrat gre za Citroënov C5 Aircross, natanko 4,5 metra... Citroën C5 Aircross: prenovljen na slovenskem trgu

Citroën C5 Aircross: zadnji del ima nov svetlobni podpis, tudi tokrat z učinkom 3D.

Zgodba, katere zasnova se vse bolj pogosto ponavlja: večja prenova po štirih letih od predstavitve. Tokrat gre za Citroënov C5 Aircross, natanko 4,5 metra dolgi cestni terenec, ki je že v prodajnih salonih in ki stane najmanj 31.600 evrov.

Vedel je že Prešeren: ne boj, mesarsko klanje … v popularnem razredu cestnih in športnih terencev spodnjega srednjega razreda, kjer je vse tekmece težko na pamet našteti. Vemo pa: velik del trga si letos pri nas jemljeta Tucson in Sportage, tesno za njima še Compass, Tiguan in Qashqai, C5 Aircross pa je ta hip na 16. mestu.

Prenova se v besedah ne razlikuje kaj dosti od posegov na drugih letošnjih 4-letnikih, je pa očesu takoj opazna, še posebej seveda spredaj. Tam je vse novo; žarometa sta zdaj (spet) združena z dnevnimi lučmi, katerih svetlobni podpis je (spet) nov, nova je maska hladilnika, nov je odbijač (vključno z zračnimi režami, ki so v službi boljše aerodinamike, ob straneh), nov je spojler in vse skupaj daje temu avtomobilu vidno drugačen videz kot doslej.

  • 1VK_3055a
  • 1VK_3065a
  • 1VK_3050a
  • 1VK_3058a
  • 1VK_3062
  • 1VK_3051a
  • 1VK_3066
  • 1VK_3068
  • 1VK_3076a
  • 1VK_3080
  • 1VK_3046r
  • 1VK_3074
  • 1VK_3070r
  • 1VK_3073
  • 1VK_3079

Novosti so pri platiščih, izmed šestih karoserijskih barv je ena nova (modra kot na fotografijah) in nove so zadnje luči, spet seveda s spremenjenim svetlobnim podpisom (z učinkom 3D), in vsa zunanja svetila so v tehniki LED. Vse skupaj je zdaj bolj elegantnega, tudi manj ‘terenskega’ videza, čeprav ima še vedno krog in krog zaščitni Airbump in kar 23-centimetrsko oddaljenost od tal.

Armaturna plošča je v osnovi nespremenjena, imajo pa merilniki spremenjeno grafiko, osrednji zaslon pa je zdaj višje nameščen in štrleč, zaradi česar so svojo lego spremenile tudi sredinske zračne reže, infozabavni sistem pa ima nove grafiko in menije. Po zaslugi zamenjave klasične prestavne ročice pri samodejnih menjalnikih z dosti manjšim gumbom (ki mu sami pravijo e-Toggle) je drugačna tudi konzola med sedežema, nekaj materialov in barvnih odtenkov na armaturni plošči je novih in novi, menda še udobnejši, so sedeži.

C5 A ostaja posebnež svoje vrste v dobrem smislu besede: njihovi posebni hidravlični omejevalniki hoda koles v skrajnih legah skrbijo za udobnejšo vožnjo po neravninah, v drugi vrsti so trije samostojni sedeži enakih mer (z nastavitvijo nagiba naslonjala ter z vzdolžnim pomikom 15 centimetrov) in prtljažnik je po zaslugi tega vzdolžnega pomika velik od 580 do 720 litrov.

Pogonska ponudba je precej okleščena – motorja z notranjim zgorevanjem sta zgolj dva. Bencinski in dizelski zmoreta 96 kilovatov, menjalnik pa je ročni (6) ali samodejni (8). Posebej pa radi izpostavijo priključno-hibridno različico z močjo pogona 133 kilovatov. Pogonska baterija ima kapaciteto 13,2 kilovatne ure, napolni se v najmanj dveh (doplačilni polnilnik moči 7,4 kW) in v največ 8,5 ure (domača vtičnica), napolnjena pa omogoča 55 kilometrov povsem električne vožnje po WLTP. Menjalnik je seveda samodejni (8), zaradi pogonske baterije pa je tu manjši prtljažnik, ki meri od 460 do 600 litrov.

Uradni cenik poleg pogonov upošteva pet osnovnih paketov opreme (hibridu sta namenjena le najbogatejša dva), možnih kombinacij pa je 17. Najcenejši je bencinski PureTech 130 Feel, ki stane 31.600 evrov, najcenejši dizelski je BlueHDi 130 Feel (33.100 evrov), najcenejši hibrid pa je Hybrid 225 Shine, za katerega je treba pripraviti vsaj 48.500 evrov. Če bo šlo vse po načrtih, naj bi letos pri nas prodali okoli 150 primerkov, od tega 15 priključno-hibridnih.◄

Foto: VK