Piëch in Porsche pred sodišče? Piëch in Porsche pred sodišče?
Ljubezen med največjimi lastniki tovarne Porsche nikoli ni bila zelo vroča, sedaj pa vse kaže, da bodo vmes posegli tudi sodniki… Zgodba je že... Piëch in Porsche pred sodišče?
Volkswagen in Porsche: sporne naveze, dediščina bližnje preteklosti.

Volkswagen in Porsche: sporne naveze, dediščina bližnje preteklosti.

Ljubezen med največjimi lastniki tovarne Porsche nikoli ni bila zelo vroča, sedaj pa vse kaže, da bodo vmes posegli tudi sodniki…

Sorodstvo: dr. Ferdinand Piëch in Wolfgang Porsche, bratranca, ki bosta morda morala pred sodišče.

Sorodstvo: dr. Ferdinand Piëch in Wolfgang Porsche, bratranca, ki bosta morda morala pred sodišče.

Zgodba je že stara, a sedaj se očitno seli na sodišče. Skladi t.i. tveganega kapitala (‘hedge funds’) tožijo dr. Ferdinanda Piëcha in Wolfganga Porscheja, pomembna človeka v navezi Volkswagen-Porsche, za nič manj kot 1,8 milijarde evrov!

Začelo se je leta 2007 oziroma 2008, ko je gospodarska kriza že močno vplivala na gospodarsko dogajanje v Evropi. Tedaj je Wendelin Wiedeking, prvi mož Porscheja, ki je izjemno dobro vodil to znamenito avtomobilsko hišo, nameraval prevzeti Volkswagen (VW). David proti Golijatu, so rekli, kajti VW je bil že tedaj največji evropski avtomobilski koncern, Porsche pa znamenit in donosen, vendarle v finančnem (in še kakšnem) pogledu bistveno šibkejši igralec v tej zgodbi.

Zgodovina: Wendelin Wiedeking, nekoč prvi mož Porscheja, ni uresničil načrta.

Zgodovina: Wendelin Wiedeking, nekoč prvi mož Porscheja, ni uresničil načrta.

V ozadju tega nenavadnega prevzema se je bil boj med dvema družinama, pomembnima solastnicama Porscheja, konkretno pa med dr. Ferdinandom Piëchom, tedaj predsednikom uprave Volkswagna, in Wolfgangom Porschejem, prav tako zelo pomembnim človekom tovarne Porsche. Bratranca tedaj nista našla skupnega jezika, vendar pa se je obrnilo tako, da je nameravani prevzem Volkswagna spodletel, pri čemer je svoje odigrala tudi gospodarsko-finančna kriza. Wendelin Wiedeking, direktor z največjim krompirjem (tovarna mu je izdelala traktor, s katerim je doma tudi v resnici oral njivo s krompirjem), je moral oditi in zdelo se je, da je zgodba končana. Kmalu zatem pa je Volkswagen najavil prevzem Porscheja in to se je v resnici tudi zgodilo, saj je sedaj VW večinski lastnik te tovarne športnih avtomobilov.

Zakaj tožijo skladi tveganega kapitala? Trdijo, da so leta 2008, ko je Porsche najavil prevzem VW, delnice te tovarne silovito poskočile, potem pa, ko posel ni uspel, tudi prav tako silovito izgubile vrednost. Skoraj dve milijarde evrov, kolikor jih hočejo, bi torej ublažile njihovo bolečino.

Janez Kovačič