Citroën C4 BlueHDi 120 Shine Citroën C4 BlueHDi 120 Shine
Popolnost kompromisa GS! Citroën spodnjega srednjega razreda je dal vetra tekmecem, ko Golfa še sploh ni bilo. Opis njegove avantgardnosti od hidropnevmatskega vzmetenja naprej... Citroën C4 BlueHDi 120 Shine
Citroën C4 BlueHDi 120 Shine: najzmogljivejši dizel in najbogatejši paket opreme.

Citroën C4 BlueHDi 120 Shine: najzmogljivejši dizel in najbogatejši paket opreme.

Popolnost kompromisa

GS! Citroën spodnjega srednjega razreda je dal vetra tekmecem, ko Golfa še sploh ni bilo. Opis njegove avantgardnosti od hidropnevmatskega vzmetenja naprej bi zahteval vsaj samostojen članek. A za njim: ZX, nato Xsara. Nič pretresljivega.

C4 je – na svoj način – leta 2003 znova dvignil zanimanje.

Odtlej je tole že druga generacija tega modela in čeprav tudi ta šteje že pet let, s svojim videzom ne kaže znakov staranja. Seveda ste se ga lahko že naveličali, a če ga postavite vštric z najnovejšimi tekmeci tega razreda, v nobenem od elementov oblike, vse do najmanjših detajlov, ni star.

  • IMG_1470a
  • IMG_1478
  • IMG_1480
  • IMG_1479
  • IMG_1473
  • IMG_1491a
  • IMG_1012
  • IMG_1474
  • IMG_1476
  • IMG_1477
  • IMG_1206aw
  • IMG_1205w
  • IMG_1495
  • IMG_1494
  • IMG_1497

Medtem pa se je spremenil tudi Citroën in C4 ni več tisti Citroën, ki bi ga kupil človek z močno osteoporozo ali hernijo. Danes pač vse znamke stavijo na športnost, kar je postalo že pravilo. Da C4 ni udoben, bi bilo grešno napisati. Podvozje, kljub poltogi zadnji premi, kar uspešno blaži asfaltne grbine in luknje, če te niso preveč izrazite. A ker je vzmetenje neposredno povezano z lego na cesti, ta pa skriva tudi zloglasen losov test, je tudi podvozje C4 zasnovano tako, da je njegova lega predvidljiva in varna. Menda je od vsega še najbolj športen volan; ta je še tiste vmesne sorte, torej elektrohidravličen, zato pod rokami prijeten, a kar nekako premalo servoojačan, kar pomeni, da je volan ‘trd’, trši celo od nekaterih tekmecev, ki jim pritiče pridevnik športen.

V primerjavi s prejšnjo razvojno stopnjo tega motorja (e-HDi 115) je novi napredoval na papirju (okoljske zadeve, a tudi poraba), v praksi pa kaj dosti razlik ni. Ne v glasnosti v kokpitu, ne s porabo v resničnem življenju, a to je zdaj že stara pesem, ki jo slišimo pri vsaki prenovi motorja pri vseh znamkah. Večina kupcev bi si seveda želela opaznih razlik, a tudi takole brez njih je C4 BlueHDi 120 lahko varčen avtomobil. Težava je pravzaprav v ljudeh – ta motor je kar poskočen (čeprav tudi pri njem velja, da je 120 ‘konj’ še pri Xsari pomenilo precej več športnosti) in s tem nehote vsiljuje bolj dinamičen način vožnje, kar se seveda na koncu pozna pri dolivanju goriva. S sedmimi litri ste lahko rahlo nadpovprečno hitri in poskočni, za več kot devet pa bo treba že kar krepko tiščati stopalko plina.

S svojim značajem daje motor, kadar želi voznik od njega potegniti največ, vtis, da bi mu prijala še sedma prestava. Ali pa da bi bili le peta in šesta nekoliko daljši. Za dizla se rad vrti in hitro se približa rdečemu (pravzaprav belemu ali modremu) polju na merilniku vrtljajev celo v višjih prestavah. Potem, jasno, poraba naraste.

  • IMG_1458aw
  • IMG_1466
  • IMG_1446
  • IMG_1456
  • IMG_1448
  • IMG_1449
  • IMG_1450
  • IMG_1452
  • IMG_1455
  • IMG_1457
  • IMG_1459a
  • IMG_1463
  • IMG_1465
  • IMG_1444
  • IMG_1467
  • IMG_1468aw

Če na tale C4 gledamo kot na celoto, ima morda eno samo pomanjkljivost, pa še ta pravzaprav to ni – pri hitrostih nad 150 kilometrov se namreč piš vetra okoli karoserije že začne približevati motečemu občutku, a to so hitrosti, ki se jih na slovenskih avtomobilskih cestah večina že od daleč izogiba. Tako da se lahko pri pomanjkljivostih znesemo le na detajle: da se desno zunanje ogledalo ne zmore pomakniti dovolj proti levi strani, da je treba pokrovček cevi za gorivo odpirati z gumbom v notranjosti (pod njim pa ni čepa, kar je absolutno prednost) in da pride na udarnih jamah iz podvozja nekakšen nezaupliv zvok. Ni pa potem nikakršnih posledic – k sreči.

Ko greste kupit takle C4 in si zaželite največ od opreme, vam prodajo paket Shine, a potem na zunanjosti dobite napis Exclusive. Toliko, da ne boste imeli občutka, da fotografije ne sodijo k opisanemu avtomobilu. Je pa paket, naj bo ta ali oni, zelo dober: pameten ključ, tristopenjska klimatska naprava, učinkovita notranja osvetlitev (vključno s prenosno svetilko v prtljažniku), odličen informacijski sistem in še kaj. Dvobarvnosti merilnikov (celo v več odtenkih) bi se zlahka odpovedal, nič pa ne bi imel proti kameri za vzvratno vožnjo. A tudi tako gre. No, na sodobne varnostne sisteme bo verjetno treba počakati, a verjetno ne prav dolgo.

Nekako nehote pa se postavi vprašanje notranjega dvoboja. Podobno velik je namreč nek drugi C4, ki sliši na ime Cactus in ki je tehnično v marsičem za generacijo starejši – če nič drugega je za eno NCAP zvezdico manj varen od C4. A je tudi znotraj glasnejši, z materiali manj prestižen in z opremo vselej bolj skop. Upoštevaje vse to se zdi cenovna razlika med njima premajhna, a tu so seveda tudi drugi razlogi vprid enega ali drugega. C4 je elegantno čeden in v svojem razredu vsaj na videz bolj prestižen, Cactus pa je frajerski in prikupno odbit.

Z vsem tem je C4 vendarle na nek način še vedno značilen Citroën: jasno je zaznaven trud pri težnji k popolnosti in k najboljšemu kompromisu, a vseeno pušča nekaj ‘zasilnih izhodov’, ki bodo ljubitelje te znamke še nekaj časa navduševali.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 22° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 8.949 km – vklopljen način ECO  – menjalnik v 6. prestavi – gume 225/45 R 17 V Michelin Primacy HP – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.000/min: 2,2 l/100 km – 85 dB (4. prestava)

60 km/h, 800/min: 2,5 l/100 km – 93 dB

100 km/h, 1.500/min: 3,5 l/100 km – 88 dB

130 km/h, 2.000/min: 5,8 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 2.500: 7,9 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 7,0 l/100 km

Pohvale

+ notranjost: prostor, materiali, občutek

+ motor: varčnost ob poskočnosti

+ prikaz podatkov in informacij

+ notranji predali

+ klimatska naprava (tudi 3-stopenjska samodejnost)

+ možnost izklopa vseh merilnikov (razen hitrosti)

+ zvok avdio sistema

+ domet

+ cev za gorivo brez čepa

+ notranja osvetlitev

+ oprema (tudi za potnike na zadnji klopi)

+ lega na cesti, stabilnost

Graje

– desno zunanje ogledalo s premalo pomika v levo

– utrujajoči opozorilni zvoki

– meniji predvajalnika glasbe

– pokrovček cevi za gorivo se odpre le iz notranjosti

– zvok podvozja na udarnih jamah

Na kratko

Za kupca, ki pozna avtomobile od začetka 90 let in ki mu je ta znamka vsaj malo všeč, bo C4 tipičen Citroën: z veliko elementi, ki govorijo vprid temu avtomobilu, a tudi z nekaj pomanjkljivostmi, zaradi katerih imaš potem nek avtomobil rad. A tudi brez tega: zelo dober in dinamičen družinski avtomobil.

Cene

Citroën C4 BlueHDi 120 (Feel Edition): 22.030 evrov

Citroën C4 BlueHDi 120 Shine: 23.680 evrov

Testni Citroën C4 BlueHDi 120 Shine: 24.250 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.560 cm3 – največji navor 300 Nm pri 1.750 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, elektrohidravličen servo – gume 225/45 R 17 V Michelin Primacy HP

Mere: dolžina 4.329  mm – širina 1.789 mm – višina 1.489 mm – medosna razdalja 2.608 mm – najmanjša razdalja od tal 120 mm – rajdni krog 10,7 m – notranja širina spredaj 1.457 mm, zadaj 1.451 mm – prtljažnik 408/1.183 l – posoda za gorivo 60 l

Mase: vozilo 1.280 kg – dovoljena skupna obremenitev 580 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka

Zmogljivosti: največja hitrost 197 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,6 s – poraba (kombiniran cikel) 3,6 l/100 km – izpust CO2 95 g/km

Foto: VK