Nissan Qashqai in Ariya: slovenska predpremiera Nissan Qashqai in Ariya: slovenska predpremiera
Nedavno sta se v Sloveniji za le nekaj ur ustavila dva Nissanova novinca, ki bosta kmalu naprodaj pri nas. Prvi je Qashqai tretje generacije,... Nissan Qashqai in Ariya: slovenska predpremiera

Nissan Qashqai (levo) in Ariya: bencin proti elektriki, kombilimuzina proti kupeju.

Nedavno sta se v Sloveniji za le nekaj ur ustavila dva Nissanova novinca, ki bosta kmalu naprodaj pri nas. Prvi je Qashqai tretje generacije, drugi pa povsem novi model Ariya. V obeh primerih gre za športni terenec, ključna razlika pa je v pogonu.

  • 5VK_1928a
  • 5VK_1977
  • 1VK_4552a
  • 1VK_4557a
  • 5VK_1929ac
  • 1VK_4562an
  • 1VK_4589a
  • 1VK_4580wsha
  • 1VK_4569
  • 1VK_4571
  • 1VK_4575a
  • 1VK_4583
  • 5VK_1960

Qashqai ni le eden najbolje prodajanih športnih terencev v Evropi, saj ga mnogi smatrajo predvsem kot model, ki je leta 2006 prižgal vžigalno vrvico manije športnih terencev. Po poldrugem desetletju je nared tretja generacija. Platforma ostaja enaka kot pri prejšnji generaciji, pa tudi mersko se ni kaj dosti spremenil – zrasel je za 35 milimetrov v dolžino, za 32 v širino, za 10 v višino in za 20 v medosju, kar pomeni tudi kak centimeter več za potnike (kolenski prostor, višina) in 50 litrov več za prtljago. Da bi imel voznik boljši pregled, so stanjšali stebriček A ter premaknili pritrdišča zunanjih ogledal s stebrička A na vrata, z uporabo lahkih materialov (motorni pokrov, bočna in zadnja vrata) so ga nekoliko olajšali, s posodobljeno tehniko izdelovanja karoserije pa ojačali.

Pri nas bo na voljo z dvema bencinskima motorjema: 1,3-litrski z blago hibridizacijo bo zmogel 103 ali 116 kilovatov, pri čemer bo imel lahko zmogljivejši tudi samodejni menjalnik Xtronic in 4-kolesni pogon; drugi motor ali bolje pogon je (zaporedno) hibridni: 1,5-litrski bencinski motor s spremenljivim kompresijskim razmerjem(!) zmore 113 kilovatov in je namenjen zgolj polnjenju pogonske baterije in/ali pogonu elektromotorja moči 140 kilovatov, ki žene prednji kolesi.

  • 5VK_1980a
  • 1VK_4627ca
  • 1VK_4601awsh
  • 5VK_1997
  • 5VK_1978
  • 5VK_1984
  • 5VK_1989
  • 1VK_4619a
  • 1VK_4606shr
  • 1VK_4609r
  • 1VK_4610r
  • 1VK_4608
  • 1VK_4616a
  • 1VK_4611
  • 1VK_4625awn
  • 5VK_2001
  • 5VK_2003

Ariya je športni terenec z izključno električnim pogonom. Na nek način se zdi sicer podobna Qashqaiu (vsekakor je očitno, da se oba držita enakih oblikovalskih zapovedi zunanjosti), a gre vendarle za športno-terenski kupe, ki je od Qashqaia tudi za okoli dva decimetra daljši. Več oblikovnega futurizma je v notranjosti, a ne v tolikšni meri, da bi to zmotilo današnjega povprečnega kupca. Pričakovano sta tam dva zaslona in k sreči je tudi tisti za merilnike dovolj velik (nekateri proizvajalci v svoje električne avtomobile vgrajujejo digitalne merilnike več kot le skromnih mer) – vsak namreč meri 12,3 palca.

Kombinacij motorjev, pogonov in baterij je pet. Dvokolesno gnani bodo imeli motor s 160 ali 178 kilovati ter pripadajoči bateriji s 63 ali 87 kilovatnimi urami kapacitete, 4-kolesno gnani pa motorje z močjo 205, 225 ali 290 kilovatov, pri čemer bo imela baterija pri 205-kilovatnem kapaciteto 63, preostala dva 87 kilovatnih ur. Največji navor bo, odvisno od različice, od 300 do 600 Njutonmetrov, dosega pa bo za od 360 do 500 kilometrov. Ariya je dolga 4,6 metra in tehta od 1,8 do 2,3 tone.

Qashqai naj bi bil na našem trgu že ob koncu poletja, Ariya pa v začetku prihodnjega leta. Točne cene bodo znane ob prihodu na trg; po napovedih naj bi stal najcenejši Qashqai okoli 23 tisočakov, Ariya pa med 45 in 50 tisočaki.◄

Foto: VK