April 2016: v Sloveniji ni pravega navdušenja April 2016: v Sloveniji ni pravega navdušenja
Videti je, da kljub dokaj ugodnim gospodarskim kazalcem posel z novimi avtomobili na slovenskem trgu še ni ujel pravega vetra v svoja jadra. Tako... April 2016: v Sloveniji ni pravega navdušenja
Renault Clio ostaja aprilski in letošnji prodajni prvak na slovenskem trgu.

Renault Clio ostaja aprilski in letošnji prodajni prvak na slovenskem trgu.

Videti je, da kljub dokaj ugodnim gospodarskim kazalcem posel z novimi avtomobili na slovenskem trgu še ni ujel pravega vetra v svoja jadra. Tako je mogoče sklepati po podatkih o prodaji v aprilu. Ta je bila večja za 2,3 odstotka. Še bolj pičel je plus na letni ravni, saj si je letos nove avtomobile omislilo vsega 1,1 odstotka več kupcev kot v primerljivem lanskem obdobju.

Aprila je bilo v Sloveniji prodanih 5.472 avtomobilov, v letošnjih štirih mesecih pa 22.163. Zanimivo je – in menda ni treba posebej pisati, zakaj – da prvo mesto še naprej ohranja nemški Volkswagen (VW): aprila je prodal 854 vozil, letos pa 3.422. S tem ohranja vodstvo pred francoskim Renaultom (743/2.693), pri čemer je opazno, da je njegov rezultat v obeh primerih slabši od lanskega. Obema sledi Škoda (530/2.172), med peterico najuspešnejših pri nas pa sta se uvrstila še Opel (391/1529) in Hyundai (281/1181).

Lestvica najbolje prodajanih avtomobilov v aprilu in sicer je klasika – spredaj Renault Clio (366/1.479), za njim VW Golf (246/1.030), potem pa sledijo Škoda Octavia (197/846), VW Polo (210/663) in Škoda Fabia (156/569). Omembe vredno je, da so v letošnjem četrtem mesecu prvi štirje zabeležili slabši rezultat kot aprila lani, le Fabia je bila uspešnejša.

Med posameznimi avtomobilskimi razredi so aprila največji plus ustvarili srednje veliki športni terenci (SUV), saj je bilo prodanih 91 vozil več. Na letni ravni pa gre ta lovorika majhnim športnim terencem, kajti njihova prodaja se je povečala skoraj za 477 vozil, kar je največ med osebnimi avtomobili. Letos je opazna tudi dobra prodaja velikih enoprostornikov (MPV), kajti v štirih mesecih se je zanje odločilo 355 kupcev, lani pa 216.

Kaj pa posel z električnimi oziroma hibridnimi vozili? Ni opaziti kakšnega posebnega navdušenja in to kljub dokaj visokim državnim spodbudam. Absolutni aprilski in letošnji prvak je Toyotin Auris (aprila 8/letos 45), nekoliko zaostaja prav tako Toyotin RAV4 (4/11), vmes pa je Lexus NX (2/14). Omembe vredna je tudi letošnja prodaja BMW i3 (skupaj devet vozil), za Teslo S pa se je letos navdušilo šest slovenskih kupcev.◄

Tesla S ima kljub visoki ceni na slovenskem trgu majhno, toda stabilno publiko.

Tesla S ima kljub visoki ceni na slovenskem trgu majhno, toda stabilno publiko.