Citroën Ami: slovenska predpremiera Citroën Ami: slovenska predpremiera
Le 2,41 metra dolgo Citroënovo vozilce so pričeli v Franciji prodajati pred natanko tremi leti, kasneje še v nekaterih drugih državah zahodne Evrope in... Citroën Ami: slovenska predpremiera

Citroën Ami: z enakim prednjim in zadnjim delom ter s simetričnima bokoma.

Le 2,41 metra dolgo Citroënovo vozilce so pričeli v Franciji prodajati pred natanko tremi leti, kasneje še v nekaterih drugih državah zahodne Evrope in zdaj počasi prihaja tudi k nam. Predvidena cena zanj bo od 9.500 evrov.

Posebnež! Ami ne bo naprodaj v Citroënovi mreži, pač pa preko spleta ali pri pogodbenih agentih, ki jih bo v Sloveniji devet, med njimi je tudi Free2Move. Fizičnih zalog ne bo, kar pomeni, da bo treba nanj nekoliko počakati, da ga izdelajo v Maroku ter pošljejo kupcu, ki ga bo lahko dobil tudi na dom. Fakture bo izdajal slovenski zastopnik znamke Citroën.

Ena od posebnosti Amija je tudi simetričnost tako spredaj/zadaj kot levo/desno. Le streha ni simetrična, zaradi bočne simetrije pa se tudi vrata odpirajo drugače: leva (voznikova) nazaj (‘samomorilska vrata’), desna naprej. Bočni vrati sta tudi edini odprtini v vozilce. Znotraj je po neuradnih podatkih prostora za 63 litrov prtljage.

  • 2023-05-23 10.57.19c
  • 2023-05-23 10.58.09c
  • 2023-05-23 10.30.53c
  • 2023-05-23 11.00.37c
  • 2023-05-23 11.01.23c
  • 2023-05-23 10.57.32c
  • 2023-05-23 11.00.07c

Ami tudi ni avtomobil. Je električno gnano 4-kolesno vozilo, za katerega je potreben vozniški izpit kategorije MA, ki ga lahko opravi oseba, stara najmanj 15 let. Sem je uvrščen predvsem zaradi največje hitrosti (45 km/h) in mase, a tudi zaradi mer: širok je 1,36 in visok 1,52 metra, s čimer je v vse smeri le nekoliko večji od Renaultovega Twizya.

Tako ga je treba tudi vzeti – kot nekoliko varnejše in bolj udobno nadomestilo za skuter, skiro in podobno. Ami sloni na okvirju iz kvadratnih jeklenih profilov, karoserija je iz umetnih mas. Poganja ga elektromotor z navorom 40 Njutonmetrov ter močjo šest kilovatov, pogonska baterija pa ima kapaciteto 5,5 kilovatne ure. Vse skupaj in brez voznika tehta 490 kilogramov, navduši pa z obračalnim krogom le 7,2 metra.

Oprema je v primerjavi z avtomobili skopa, a, kot rečeno, primerjalno izhodišče so skuterji. Ami zato nima klimatske naprave, ima pa zračenje in gretje. Bočne šipe so preklopne (spodnji del navzgor), sovoznikov sedež je fiksen, panoramska steklena streha pa serijska. Za glasbo (in navigacijo) bo treba kupiti zvočnik (s povezavo Bluetooth), za katerega je predvideno mesto za volanskim obročem, ter uporabiti pametni telefon, za katerega bo treba doplačati za nosilec. V isti paket sodi še gumb za volanski obroč, ki omogoča prevzem klica, ter modul za povezavo telefona z vozilom. Na ta način se bo lahko telefon povezal z vozilom z aplikacijo MyCitroën.

V ponudbi je šest paketov. Osnovni My Ami Ami stane 9.500 evrov, naslednji trije paketi (My Ami Blue, Orange in Grey) 9.900 evrov, My Ami Pop že 10.300 in My Ami Tonic 10.500 evrov, kot električno vozilo pa je upravičen do tisoč evrov subvencije EKO sklada.

Poleg osnovnih paketov bodo v ponudbi še dodatki, ki jih lahko kupec prejme v kartonasti škatli in namesti sam, sem pa sodijo tudi elementi, s katerimi so opremljeni Amiji s paketi Orange, Blue in Grey, kar pomeni, da lahko vozilce nadgradite tudi kasneje.

Ami je na voljo tudi kot dostavna različica Ami One Cargo, ki ima namesto sovoznikovega sedeža modularno zasnovan prostor s polico dolžine 1,2 metra, pod katero je 260 litrov prostora. Vsega prostora skupaj (do stropa) je 400 litrov, nosilnost pa znaša 140 kilogramov. Takšen stane 8.115 evrov brez DDV.

Še beseda o polnjenju. V osnovi ima Ami v stebričku B na sovoznikovi strani luknjo, iz katere se izvleče kabel z vtikačem šuko (230 V), za doplačilo pa je na voljo tudi adapter za javne polnilnice. Napolni se v štirih urah, polna baterija pa zadostuje za 75 kilometrov vožnje.

Pri slovenskem zastopniku načrtujejo pričetek spletne prodaje konec julija; letos naj bi pri nas prodali 120 primerkov, v naslednjih letih pa okoli 200 na leto.◄

Foto: VK